2015-10-14, 22:12
Medlem
Drapåtrissors avatar
Det går utför med den tidningen sedan dom nyligen fick en ny chefredaktör. Förut var dom ganska objektiva när det gällde känsliga ämnen men nu med en ny hardcore-pk chef är det bara ofarliga ämnen och hyllande av massinvandringen som släpps igenom.
Citera
2015-10-14, 22:19
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Vad hade Jan Stenbeck tyckt om dagens Metro?

Han hade avskedat dåren som skrev denna artikel på stående fot. Utan att reflektera över kön och definitionen av den numera avskedade medarbetarens könstillhörighet.
Citera
2015-10-14, 22:26
Medlem
SpoonyOnes avatar
Mycket sex på klubbtoaletter.

Har inget med kön att göra - man särskiljer för att slippa allt pökande
Citera
2015-10-14, 22:30
Medlem
Tröstlöst hur mycket skit folk kan hitta på nu för tiden.
Tragiskt att dom själva inte inser hur jävla korkat det här är.

Nu får man inte ens pissa ifred.
Citera
2015-10-14, 22:32
Medlem
Vaik3is avatar
http://i.imgur.com/by8zs0X.png
fejkartikel i metro-format
Citera
2015-10-14, 23:08
Medlem
Teskeds avatar
Ordningsvakten har själv skrivit ett uttalande på Facebook:

https://www.facebook.com/edvinek/posts/10153027811931441?fref=nf&pnref=story
Citera
2015-10-14, 23:16
Medlem
Vaik3is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked

Exakt varför människor hatar feminister och själva begreppet feminism har fått ett negativt klang. Ordningsvakten är en äkta feminist mesans denna tjejen är en äcklig extremistå
Citera
2015-10-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked

Bra av vakten att offentliggöra sin version, men oj vad skitnödigt. Det räcker med : brudar och kärringar har inte på en herrtoalett att göra, punkt.
Citera
2015-10-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke

Tänk om det var tvärtom, 2 män som går in på tjejtoan, blir tagna på bar gärning, kastas ut från krogen, och kontrar med "hur kan du definiera oss som män? Hur vet du att vi ser oss själva som män?"
Finns ett roligt avsnitt av South Park där Cartman börjar gå på tjejtoaletten för att bajsa sönder toan och hänvisar till att han numera identifierar sig som kvinna.
Citera
2015-10-14, 23:40
Medlem
Det mest underhållande är att man dragit igång "kampanjen" #skitikön för att man ska få gå på vilken toalett man vill. Som vanligt ser de bara saken ur sitt eget perspektiv - hur många kvinnor tror ni skulle uppskatta män på damtoan?
Citera
2015-10-14, 23:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaik3i
Exakt varför människor hatar feminister och själva begreppet feminism har fått ett negativt klang. Ordningsvakten är en äkta feminist mesans denna tjejen är en äcklig extremistå
Nej, han är också en idiot, fast möjlogen något mindre
Citat:
Jag förstår absolut behovet av könsneutrala toaletter då alla inte identifierar sig som män eller kvinnor så jag håller egentligen med Sophie i sak. Jag tror dock inte hon uppnår något med sitt agerande och jag tror att de flesta som stöttar henne höll med henne redan innan.
Citera
2015-10-15, 00:35
Medlem
Skitass avatar
"Köpte tre korvar utan bröd - fick jättelångt kvitto" Fantastisk icke-nyhet av AftonB

En fantastisk icke-nyhet som ligger på tre scrollningar nedåt på aftonbladets förstasida...

En man har köpt tre korvar utan bröd (Vad i helvete det nu spelar för roll att de inte var med bröd?) och fick ett "jättelångt" kvitto. Okej?

Nyhetsvärdet i detta är så obefintligt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Att jag ens fortfarande klickar runt på denna skitblaska är ju en gåta.

Vad tycker ni? Har Aftonbladet tappat det helt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21585752.ab

Artikeln i sin helhet:
Citat:

På onsdagslunchen stannade Martin, 37, till vid Citygross i Uppsala. Han köpte tre stycken varmkorvar – utan bröd – för sju kronor styck. Men kvittot mätte närmare dubbelt så många centimetrar som antalet kronor som köpet var på.
”Nästan en halv meter”

Martin skickade in en bild till Aftonbladet på kvittot som ha beskriver som ”nästan en halvmeter långt”.

– Jag brukar inte ta kvitto för lunchen men jag fick det bara och tänkte att det kan inte vara mitt kvitto, säger han.

– Det var lite i extremaste laget.

På kvittot finns information om köpet, adressen till butiken, dess öppettider och en del luft. Aftonbladet låter Citygross informationschef Mikael Lagerwall titta på det långa kvittot och han tror att något har gått fel.
”Bytt kassasystem”

– Håller med om att kvittot är onödigt långt och litet konstigt uppställt, säger han.

– Det kan möjligen bero på att vi precis bytt kassasystem i alla City Gross och nu håller på med fintrimning. Om några dagar är det säkert lika kort som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in