2016-01-15, 00:33
Medlem
Hej flashbackare! Har en knepig situation här hemma som behövs hanteras. Det är följande:

Min mamma påstår att hon har fågelloppor, bandmask eller någon sorts parasit under huden.
Detta har nu pågått sedan maj förra året sedan vi inskaffade fåglar som vi fick av en tant som också hade problem med "parasiter"- som tanten påstod.
Hon fick under denna tid fastställt av en privat hudläkare att hon hade "bett" från loppor och fick Ivermektin utskrivet. Enligt min mamma har medicinen inte funkat och hon har varit på akuten flera gånger p.g.a känningar i kroppen. På akuten första gången såg dem att hon hade loppor (som dem även vägrade ta ut), men efter flera besök var dom borta och hon nekades vård. Hon hamnade även på psyket en gång och det skrevs i hennes journal att hon har vanföreställningar -utan någon grundlig utredning. En gång kom även en läkare hem till oss med två poliser för att göra en utredning (oanmält). Hon hävdar även att hon får ur sig skinn från larver och massa annat skit.

Min mamma mentalt just nu är väldigt ostabilt, jag känner inte igen henne överhuvudtaget. Säger man någonting som är fakta/kritik så blir hon direkt offensiv och säger att man inte kan ett skit och att läkarna inte kan något osv osv osv osv. Denna situationen har även gjort att vi bråkar extremt mycket varje dag. Jag har även sagt till henne att hon borde träffa en psykolog - när man säger detta flippar hon ur totalt.

Jag har personligen även SETT när hon smörjer händerna med ättika (som tydligen dödar loppägg) att det kommer ut små genomskinliga runda "ägg" eller vad fan det nu är. Väldigt förvirrande. Men detta har inte hänt på ett par månader.

Kan även vara bra att nämna att min mamma även har en whiplash - kan detta var orsaken till känningarna?

Som ni ser är det en väldigt svår situation. Har hon Parasitfobi/vanföreställningar eller kan hon ha någon parasit som läkarna inte vet om?
Citera
2016-01-15, 00:44
Medlem
Cornholio.s avatar
Hon får helt enkelt gå till en hudläkare som är expert på området och om hon tror sig lida av detta efter det så kan det nog vara så att hon lider av en fobi vilket är mycket vanligt efter dylika händelser!
Citera
2016-01-15, 01:01
Medlem
Be läkaren skriva ut tavegyl. Går din mamma på smärtstillande finns det biverkningar som gör att hon får dessa känningar sådana mediciner kan vara tex morfin. Kan finnas en annan medicin mot detta men jag tror att tavegyl är den rätta. Hoppas ni blir friska.
Citera
2016-01-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detejade
Be läkaren skriva ut tavegyl. Går din mamma på smärtstillande finns det biverkningar som gör att hon får dessa känningar sådana mediciner kan vara tex morfin. Kan finnas en annan medicin mot detta men jag tror att tavegyl är den rätta. Hoppas ni blir friska.

Hon har tagit tramadol och stesolid i många år pga whiplashen. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in