2016-01-14, 21:09
Medlem
Jag har planer på att plugga i USA och har därför lite besparingar som jag inte vet vad jag ska göra med. Jag tackade för mig på börsen i somras. Det har slagit mig att jag omedvetet gör en valutaspekulation att kronan kommer gå bra framöver, eftersom jag sparar svenska kronor med det enda syftet att betala för studier i dollar. Detta känns inte smart med en bostadsbubbla och en riksbank som vill sänka kronan, så vad gör jag? Även fast jag ska betala i USD så känns det inte heller helt säkert just nu...
Citera
2016-01-14, 21:16
Medlem
Ska du betala i USD bor du nog vaxla sa snart som mojligt. Gar val ha ett USD konto i Sverige tills det ar dax om du inte redan har ett har.

Har sjalv vantat i ett ar pa att vaxla och skicka en storre summa SEK. Kopte USD for 8.13 i hostas,och just nu star dollarn i 8.55
Far val bita i det sura applet efter att Ingves sagt att han kommer forsoka forsvaga SEK och skicka mina slantar innan en USD kostar 9 SEK.

Om USD gar ner igen mot 8.3SEK/USD ar mitt rad skicka dina slantar. Gar USD upp till 8.75 SEK kan du val vanta och se om den gar ner nagra tiooringar.
En dollar under 8 SEK tror jag drojer bra lange innan vi ser igen..tyvarr.

Och allt beror ju pa hur manga USD du ska kopa. Pratar vi nagra tiotusen sa kan val 25ore hit eller dit kvitta.
Ar den nagra hundratusen USD ja da gor varje femoring lite skillnad

MvH
Peller
Citera
2016-01-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Ska du betala i USD bor du nog vaxla sa snart som mojligt. Gar val ha ett USD konto i Sverige tills det ar dax om du inte redan har ett har.

Har sjalv vantat i ett ar pa att vaxla och skicka en storre summa SEK. Kopte USD for 8.13 i hostas,och just nu star dollarn i 8.55
Far val bita i det sura applet efter att Ingves sagt att han kommer forsoka forsvaga SEK och skicka mina slantar innan en USD kostar 9 SEK.

Om USD gar ner igen mot 8.3SEK/USD ar mitt rad skicka dina slantar. Gar USD upp till 8.75 SEK kan du val vanta och se om den gar ner nagra tiooringar.
En dollar under 8 SEK tror jag drojer bra lange innan vi ser igen..tyvarr.

Och allt beror ju pa hur manga USD du ska kopa. Pratar vi nagra tiotusen sa kan val 25ore hit eller dit kvitta.
Ar den nagra hundratusen USD ja da gor varje femoring lite skillnad

MvH
Peller

Jag har inte ett USD konto. Vilken bank är bäst för detta?
Citera
2016-01-14, 23:36
Medlem
Ingen aning.

Ska jag gissa sa sager jag de tre stora Nordea Handelsbanken och SEB har USD konton

Google kanske??

Peller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in