2016-01-14, 12:54
Medlem
Jag fick en påminnelse faktura (har inte fått den ordinarie orginala fakturan) från några som kallar sig Afterpay. Har inget minne om att jag har köpt något för att betala senare. Har försökt ringa de, men gav upp efter att väntat i 30 min med samma köplats (först).

Har hört talas om bedragare som skickar en faktura hem till dig, och påstår sig vara ett legitimt organisation/ företag. Vill inte betala något i onödan.
Citera
2016-01-14, 12:58
Medlem
Det står väl var du beställt och vad du handlat? Även om det är en påminnelse. Annars betalar man inte. Mejla dom på afterpay.se, finns kontaktinfo där.
Citera
2016-01-14, 12:59
Medlem
En enkel sökning på Google så ser man ett antal företag använda sig av denna betalningstjänst.
Du får väl helt enkelt stå kvar i telefonkön och vänta som alla andra.
Citera
2016-01-14, 13:01
Medlem
Millkys avatar
Det är Arvato Finance som äger Afterpay. Så ta och ring dom om du är osäker.
Senast redigerad av Millky 2016-01-14 kl. 13:17.
Citera
2016-01-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det står väl var du beställt och vad du handlat? Även om det är en påminnelse. Annars betalar man inte. Mejla dom på afterpay.se, finns kontaktinfo där.

Står ingenting om vad jag har handlat. Och fakturan har inget förfallodatum. Allting verkar skumt
Citera
2016-01-14, 13:24
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonystarkfinns
Står ingenting om vad jag har handlat. Och fakturan har inget förfallodatum. Allting verkar skumt
Kan vara Afterpays logga och sådant, men inte deras giro-nummer på fakturan, kanske?
Citera
2016-01-14, 13:32
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonystarkfinns
Jag fick en påminnelse faktura (har inte fått den ordinarie orginala fakturan) från några som kallar sig Afterpay. Har inget minne om att jag har köpt något för att betala senare. Har försökt ringa de, men gav upp efter att väntat i 30 min med samma köplats (först).

Har hört talas om bedragare som skickar en faktura hem till dig, och påstår sig vara ett legitimt organisation/ företag. Vill inte betala något i onödan.

Logga in med din mejladress som du använder vid onlineköp här så ser du: https://customer.horizonafs.com/CustomerPortal/SE/ap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in