Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-14, 08:53
  #1
Medlem
Hejsan

Jag är nybliven examinerad jägare och tittar på att köpa vapen. Handlaren i ämnet har endel intressant i mitt tycke men jag har jägarbekanta som snackar om ryckte att handlaren i fråga har haft samröre med vissa suspekta grupper i Tyskland och att det därmed kan vara olämpligt att nyttja handlaren.

Någon som vet hur det ligger till?

Vore djävligt tråkigt att handla vapen och sedan bli indragen i någon polisiär utredning pga att man handlade från fel ställe .
Citera
2016-01-14, 09:20
  #2
Medlem
Då du söker vapenlicens hos polisen på specifikt vapen och dem utfärdar licenses kan du nog vara rätt lugn.
Vet personligen inget om vapenhandlaren i fråga men kan inte tänka mig han säljer insmugglade AKs
Citera
2016-01-14, 11:50
  #3
Medlem
Nej inte så att jag förstått det som att de handlar med något "under disken" eller illegalt. Utan mer samröre med grupperingar.

Sant att polisen lär göra avslag om det är något lurt.

Tänker nu också på att det kanske finns en liten risk att man genom handel där riskerar att "sponsra" verksamhet.
Citera
2016-01-15, 10:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardigor
Nej inte så att jag förstått det som att de handlar med något "under disken" eller illegalt. Utan mer samröre med grupperingar.

Sant att polisen lär göra avslag om det är något lurt.

Tänker nu också på att det kanske finns en liten risk att man genom handel där riskerar att "sponsra" verksamhet.


Absolut 0 chans att polisen gör avslag om de anser du är lämplig till att börja med.Vapnen är lagliga och skulle polisen anse dem vara en tveksam affär att syssla med vapen och ammunition hade de redan stängt ner dem.
Citera
2016-02-13, 10:02
  #5
Medlem
-benito-s avatar
Bumpar tråden!

Vad är det för lirare som har detta företag?! Dom verkar inte vilja sälja något då dom är helt omöjliga att få tag på och de svarar inte på medelande på mejl, mobil eller fasta telefonen.

Någon som har handlat av dom,? Enligt hemsidan verkar dom ju hyfsat välsorterade med bra priser...

Vilka grupperingar ryktas det om? Mc?
Citera
2016-02-17, 20:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Bumpar tråden!

Vad är det för lirare som har detta företag?! Dom verkar inte vilja sälja något då dom är helt omöjliga att få tag på och de svarar inte på medelande på mejl, mobil eller fasta telefonen.

Någon som har handlat av dom,? Enligt hemsidan verkar dom ju hyfsat välsorterade med bra priser...

Vilka grupperingar ryktas det om? Mc?

de enda som svarar i telefon verkar vara fritid och vildmarksliv i piteå verkar det som

alla andra jaktbutiker allergiska mot telefoner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback