• 1
  • 2
2016-01-15, 11:46
Medlem
JihadJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Då kan du inte ha bra kontakter.
Det roliga är att bra röka på gatan och från internet kommer oftast i från relativt lika källor.
Ibland så kan du köpa samma skit från nätet som i från en IRL-kran.
Mer ska jag inte utveckla.

Du kan få äckligt grymt gräs både från nätet och från en vanlig kran.

Edit: Men givetvis så ska du handla på det sättet du tycker är smidigast
Det är nog en blandning av lathet och att bo i en stad som Jah glömde.

Som svar på vad du skrev under.
En femma på nätet ligger runt 5-700. Oftast överstiger inte haschpriserna mer än 600:-, heggen ligger på runt 6-8k (Brunt). Många nya aktörer har börjat dyka upp på FS vilket får folket att pressa sina priser mer om dom vill ha kvar köpare. Om man sen är stamkund hos en stabil vendor kan man ibland få 5g extra på sin beställning, har nog fått över 150g gratis vid detta laget.
Citera
2016-01-15, 11:51
Medlem
Mommejrs avatar
Rökat har bra kvalité för mig iaf. Man hittar samma saker som finns på tex flugsvamp och andra sidor på gatan. Inget problem att hitta bra röka på gatan. Ni som nu inte hittar har väl skit kontakter.
Citera
2016-01-15, 12:01
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Det blir alltid en massa kukmätning i trådarna varje gång problemet kommer upp.

Självklart går det att få bra kvalitet på gatan. Men problemet är ju att man måste aktivt välja ett umgänge som kanske inte är ens cup-of-tea innan man kan komma åt bättre kontakter.

På så vis är nätet bättre för de som istället för att jaga cannabis och beblanda sig med stoners/kriminella att köpa kvalitetscannabis utan allt det där andra omständliga.

Personligen uppfattar jag inte det som någon status om någon går runt och skryter om sina "kontakter" som har "bästa rökat".

Och då ska tilläggas att jag aldrig någonsin handlat på nätet.
Citera
2016-01-15, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemaja
Äh, jävla junisar. Eller troll. Vadå "i Sverige" har ni turnerat runt land och rike eller? Det finns bra och det finns skräp, and that's about it.

Admin... Take it from here and lägg när jöns-tråden.
Haha. Här har vi en langare som tog åt sig.
Citera
2016-01-15, 12:28
Medlem
Parkours avatar
Jag vet inte vad det är för skitkranar ni har i era kommuner.. Eller om ni går och handlar på plattan?
Jag har handlat ifrån många olika kranar i GBG, och nästan allt håller en hög kvalité..

En rejäl hit på bongen, eller en ordentlig joppe och man blir stekt..
Jag röker dock inte speciellt ofta.. Så det slår väl hårdare än för andra i guess
Citera
2016-01-15, 17:35
Medlem
[quote=Lassemaja|56013168]Äh, jävla junisar. Eller troll. Vadå "i Sverige" har ni turnerat runt land och rike eller? Det finns bra och det finns skräp, and that's about it.

Admin... Take it from here and lägg när jöns-tråden.[/
Exakt! Det finns självklart "superunderkläder" (autocorrect)!
Man hittar sin broder till slut.
Citera
2016-01-16, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JihadJoe
Det är nog en blandning av lathet och att bo i en stad som Jah glömde.

Som svar på vad du skrev under.
En femma på nätet ligger runt 5-700. Oftast överstiger inte haschpriserna mer än 600:-, heggen ligger på runt 6-8k (Brunt). Många nya aktörer har börjat dyka upp på FS vilket får folket att pressa sina priser mer om dom vill ha kvar köpare. Om man sen är stamkund hos en stabil vendor kan man ibland få 5g extra på sin beställning, har nog fått över 150g gratis vid detta laget.

Ok tack för priserna.
Håller mig till att handla irl.

Men förstår om man är lite lat utav sig, har själv det problemet i bland
Citera
2016-01-18, 22:25
Medlem
Där jag bor brukar det finnas ganska många som har inne så de flesta kranar tar inte in något som är dåligt då de vet att folk vänder sig till någon annan. Skulle säga att kvalitén motsvarar det man köper i christiania. Men har köpt bättre röka i Berlin och Barcelona som vanlig "turist" kan tänka mig att med liknande kontakter man har här hemma skulle man få tag i bra mycket bättre röka i södra EU!
Citera
2016-01-19, 17:17
Medlem
Tycker personligen att det största problemet med gatuweedet är att det innehåller en så förbannat hög halt THC i förhållande till CBD. Får bara paranoia och ångest av mycket som säljs på gatan nuförtiden. Därför köper jag från nätet där det finns ett brett urval av strains att välja på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in