2005-11-12, 14:29
Medlem
Knarkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
1. Ja, det kan man, dock (som alltid?) är det ju givetvis en grundscen, men det går att sätta dit rekvesita, jag hade då stridsvagnshinder i min krigsfilm.

2. Är lite osäker på ljussättning, men av vad jag läst så ska det vara möjligt (i ett senare skede i spelet).

3. Som ovan är jag smått osäker, jag filmar med 14 mm tror jag det var.

4. Filmerna du produceras recensseras av olika tidningar i spelet, en tidning tittar på en aspekt var. T.ex hur hygienisk din studio är, vilken stjärna som verkligen passar in i filmen osv. När filmen är klar så sätter du den på "release" och då tickar det in en (i vissa fall) hel del pengar in tills du blir tvungen att arkivera den. Ja, man kan vinna priser, vet inte hur många olika grejer man kan vinna för dock.
Tack så mycket!
Citera
2005-11-12, 21:48
Medlem
Mina "skräckfilmer" säljer lika bra som väntat.. dvs. inte alls. Dock blev min första vanliga film en liten miss då jag castade fel och det blev en romatisk bögwestern. o_O

Kul att fippla med dock gillar sådana här spel overhört mycket. Inställningar och sliders äger.

/lurk
Citera
2005-11-13, 03:03
Bannlyst
jag är på 70 talet =)

fast nu måste jag skaffa en ny bra regisör o en shysst action snubbe eftersom mina ska gå i pension nu =(
Citera
2005-11-13, 14:35
Medlem
burntfacemans avatar
Ni har väl sett på the movies hemsida, där folk har börjat ladda upp sina filmer?

Den här var faktiskt ganska kul =)
http://movies.lionhead.com/movie/1517
Citera
2005-11-14, 16:15
Medlem
Tänk om det kunde haft ett demo som man kunde ladda hem och testa spelet och inte ladda ner hela spelet.

Jag kör sandbox och inledde på 60-talet med allt byggt. Byggde ännu mera och nu får jag inte plats för de avancerade grejorna. Dessutom segar sig spelet ju mer som händer

Tänk om man kunde träna manusförfattarna precis som man tränar sina skådisar så man inte får halvtaskiga manus hela tiden. Göra filmer är för jobbigt
Citera
2005-11-14, 16:15
Medlem
LadyTieras avatar
Kul spel..men hur raderar man byggnader?
Citera
2005-11-14, 16:20
Medlem
Sujoks avatar
Två frågor. Som LT säger, hur fan tar man bort byggnader?? Och hur höjer man enturage (stavning?) och vad betyder det?
Citera
2005-11-14, 16:43
Medlem
theleriums avatar
när jag söker på the movies på dc kommer det bara upp massa filmklipp. vad ska man använda för sökord istället?
Citera
2005-11-14, 16:49
Medlem
slyndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Två frågor. Som LT säger, hur fan tar man bort byggnader?? Och hur höjer man enturage (stavning?) och vad betyder det?
Man släpper en byggarbetare brevid platsen där det finns en liten "bomb-ikon".
Enturage höjer man med en personlig assistent.
Citera
2005-11-14, 18:43
Medlem
Knarkads avatar
Jag har kommit in på 1975-talet nu, och det jag stör mig på att inga söker jobb hos mig längre. Jag behöver fler assistenter och janitors. Gärna några crewsnubbar också.

De enda som söker är folk från andra studios, och jag behöver inte fler skådespelare eller regisörer.

Någon som har något tips? Är fler på Gamefaqs.com som har samma problem.
Citera
2005-11-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelerium
när jag söker på the movies på dc kommer det bara upp massa filmklipp. vad ska man använda för sökord istället?

http://torrent.the-internationals.com/

Regga dig där och njut. Finns 3 olika rellar med riktigt bra fart på alla.
Citera
2005-11-14, 20:52
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Jag har kommit in på 1975-talet nu, och det jag stör mig på att inga söker jobb hos mig längre. Jag behöver fler assistenter och janitors. Gärna några crewsnubbar också.

De enda som söker är folk från andra studios, och jag behöver inte fler skådespelare eller regisörer.

Någon som har något tips? Är fler på Gamefaqs.com som har samma problem.

ska tydligen finnas en fix av nåt slag det där med folk som söker arbete, såg den på www.nforce.nl väldigt många har det där problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in