2005-11-11, 23:14
Medlem
http://movies.lionhead.com/ Här kan ni kolla på filmer somvanliga användare har gjort. Ska helt klart tanka ner det här spelet.
Citera
2005-11-12, 00:33
Medlem
fnuskes avatar
Det är väldigt likt Theme Hospital i känsla tycker jag om man nu ska dra ut såna gamla örhängen. Riktigt kul med andra ord.
Citera
2005-11-12, 01:14
Medlem
Aephirs avatar
spelat verkar helt okej, lirat ett par timmar nu... dock det där med att göra egna filmer så kan du inte direkt göra dom hur du vill. utan du får välja från ett gäng färdig gjorda animationer (du kan göra action/horror/comedy/romance/si-fi) alltså du kan inte göra nå direkt splatter filmer å inte porr.. det är ett helsike att orka sätta i hop en hel film själv om man ska göra lite längre typ 3-4 min. lättare att anställa folk att göra det åt en, liten fråga är det nån annan än jag som har grymt svårt att vinna priser (har bara varit nominerad till ett) dessutom har jag fan aldrig nog med actors å directors för att mass producera en sjujävlars massa filmer, visst har ca 1 mille konstant men ligger å flyter där omkring å kommer därför inte upp allt för högt på status saken.. å när man inte kommer högre där så är det svårt att anställa folk, nån som har nå tips hur man skall bära sig åt?
Citera
2005-11-12, 01:26
Medlem
The movies var väldigt kul och funkade på min skitdator utan större lagg. Och jag har en riktig stenåldersmaskin. Så jag tycker verkligen om spelet eftersom systemkraven var så låga. Värt att tanka men inte värt att köpa imo
Citera
2005-11-12, 02:04
Medlem
Draugs Hargs avatar
Är själv inne på 1950-talet och har börjat fått mer grepp om hur man gör en bra film, det känns även som det är lite friare nu när man kan välja hur kameran ska ponera (heter det så? ).

Gjorde min absolut första WW2 film för en timme sen ungefär där tyskarna tog en amerikansk soldat. Tyvärr vart det lite smått fel då jag glömde regneffekter i alla scener samt att alla var kvinnliga utom en kille, och han var svart Tror nog jag ska ge mig på en till nu

Btw, gällande anställningar; så vitt jag vet så kan detta endast göras om du te.x flyttar folk dit det behövs så att vaktmästare blir byggarbetare och på så vis kommer det nytt folk (enligt Boomtown).
Citera
2005-11-12, 02:14
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Är själv inne på 1950-talet och har börjat fått mer grepp om hur man gör en bra film, det känns även som det är lite friare nu när man kan välja hur kameran ska ponera (heter det så? ).

Gjorde min absolut första WW2 film för en timme sen ungefär där tyskarna tog en amerikansk soldat. Tyvärr vart det lite smått fel då jag glömde regneffekter i alla scener samt att alla var kvinnliga utom en kille, och han var svart Tror nog jag ska ge mig på en till nu

Btw, gällande anställningar; så vitt jag vet så kan detta endast göras om du te.x flyttar folk dit det behövs så att vaktmästare blir byggarbetare och på så vis kommer det nytt folk (enligt Boomtown).

gör du dina egna filmer? tyckte den kändes lite epig den där bygga filmer saken, får man bättre betyg på filmerna om man gör dom själv än om gubbarna gör dom?
Citera
2005-11-12, 02:19
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
gör du dina egna filmer? tyckte den kändes lite epig den där bygga filmer saken, får man bättre betyg på filmerna om man gör dom själv än om gubbarna gör dom?

Tjae, jag har inte gjort alla filmer själv, men ett par. Jag har (lätt) fått minst två stjärnor på de filmer jag knåpat ihop själv. Men det är jävligt stelt att skapa sina egna innan 1950 eftersom man låser upp spelet eftersom. Men när man väl pulat lite med det hela går det bättre, bara att leka lite och experimentera så lär man sig rätt fort
Citera
2005-11-12, 02:22
Bannlyst
skit kul ju =)

är snart på 50 talet i "story mode" eller vad man ska kallat

jag ligger dock risigt med $ har bara 200k $ o dom giriga skådespelarna kräver pengar!

jag gjorde en egen krigs film från manus, den blev jävligt tuff

har längat efter detta spelet sen åttan (går i ettan nu)
Citera
2005-11-12, 02:55
Medlem
Knarkads avatar
Eftersom man är utbildad inom rörlig bild så ska detta bli kul att prova på

Har några frågor:
1. Kan man bygga upp scenen själv? Välja rekvesita osv?
2. Får man ljussätta på egen hand? Sätta ut egna fresneller etc.
3. Går det att välja på egenhand ifall man vill ha låt säga 8 mm film, 4-färg osv?
4. Vad går det ut på? Göra film som publik gillar, vinna priser och göra bästsäljare för att få in cash? Äger man eget bolag?
Citera
2005-11-12, 03:15
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Eftersom man är utbildad inom rörlig bild så ska detta bli kul att prova på

Har några frågor:
1. Kan man bygga upp scenen själv? Välja rekvesita osv?
2. Får man ljussätta på egen hand? Sätta ut egna fresneller etc.
3. Går det att välja på egenhand ifall man vill ha låt säga 8 mm film, 4-färg osv?
4. Vad går det ut på? Göra film som publik gillar, vinna priser och göra bästsäljare för att få in cash? Äger man eget bolag?

1. Ja, det kan man, dock (som alltid?) är det ju givetvis en grundscen, men det går att sätta dit rekvesita, jag hade då stridsvagnshinder i min krigsfilm.

2. Är lite osäker på ljussättning, men av vad jag läst så ska det vara möjligt (i ett senare skede i spelet).

3. Som ovan är jag smått osäker, jag filmar med 14 mm tror jag det var.

4. Filmerna du produceras recensseras av olika tidningar i spelet, en tidning tittar på en aspekt var. T.ex hur hygienisk din studio är, vilken stjärna som verkligen passar in i filmen osv. När filmen är klar så sätter du den på "release" och då tickar det in en (i vissa fall) hel del pengar in tills du blir tvungen att arkivera den. Ja, man kan vinna priser, vet inte hur många olika grejer man kan vinna för dock.
Citera
2005-11-12, 09:53
Medlem
Aephirs avatar
jodå man kan trycka ut grejor själv på scenen, dock så märk du inte nån direkt skillnad i filmen(tror jag)... samma med ljus sättningen (som han säger kommer senare)
film vette tusan om du kan välja...
"awards" du kan vinna på the moives egna "oscargala" ökar hela tiden, eller iaf en bit framåt i spelet tror jag har typ 6-7 olika grejer man kan vinna, var 5 år är det gala å dom stoppar in ett nytt pris varje gala hitills iaf.

måste säga att det är ett helsike att få tag i nog med folk, cash är inga problem har 2.8 miljoner. men får inte tag i folk, ligger atm 3'a på rankingen, låg etta tills allt började rasa i hop eftersom jag inte har nog med folk som går å repar å plockar skräp....
Citera
2005-11-12, 13:37
Medlem
vinnes avatar
Nej, tröttnade på detta spel efter tre timmar, vet inte varför, höjde väl förväntningarna för högt antar jag...

Får se med gun istället om den blir bättre, har inga förväntningar allst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in