2016-01-14, 15:44
Medlem
hobbe1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pie021
Röker dagligen. är hög 2 min efter att jag går upp från sängen och håller mig eller iaf försöker va hög tills jag går och lägger mig. Inne på år 3. Ända negativa jag märker är kostnaden.

Vad gör du om dagarna?

Jobbar du?

Hur ser en vanlig dag ut?
Citera
2016-01-15, 11:00
Medlem
elmerengues avatar
Du kanske skulle prova cannabis mot din uppenbarliga uttråkan som du verkar dras med? Varför sån stor nyfikenhet/fokus på en människa som röker cannabis? Har du inget roligare att förskingra tankarna med?
Citera
2016-01-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

Kontakta polisen anonymt?

Nej nej nej! Om du verkligen bryr dig och vill hjälpa eller känner dig obekväm med att han/hon röker i smyg, så prata med personen.

Kontaktar du polisen och det kommer ut att det var du, så kan du säga hej då till allt vad vänskap betyder.
Citera
2016-01-16, 00:06
Medlem
Citat:
Nej, det framkom ju att alkohol inte skadar hjärnan, eller tja. Beror väl på hur mycket man dricker kanske?

Men finns det alltså ingen som helst negativitet med att röka cannabis?

Är du korkad eller? "Alkohol skadar inte hjärnan"? Har du sett en redig alkis ens ? Skador som aldrig går att återställa, sluddrig, sinnesslö, förstörd motorik, hopplöst minne etc. Listan kan göras lång.

Någon månads uppehåll efter intensivt rökande av cannabis så återställs man typ helt och hållet i vanliga fall, såvida du inte började röka tidigt i tonåren - då kan man få permanent nedsatt minne etc.
Citera
2016-01-16, 00:18
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Nej, det framkom ju att alkohol inte skadar hjärnan, eller tja. Beror väl på hur mycket man dricker kanske?

Men finns det alltså ingen som helst negativitet med att röka cannabis?

Jag skulle vilja säga nej då all "skada" du får utav det återställs till det normala efter uppehåll. 1-2 månader brukar vara rimligt.

Detta är alltså under antagandet att personen är vuxen med en färdigutveckladhjärna, även om det har kommit studier som visar på att det inte blir så enormt stor skillnad även på tonåringar (nej, jag orkar inte leta efter källan, den fanns i 'Avkriminalisera Cannabis' på Facebook). Skador kan ske, men det är inte ENORM JÄTTE RISK till sånt, beror ju också självklart på hur mycket man röker under den tiden.

Andra negativa saker är väl det vanliga, seg, slö, brist på motivation och sånt men det är i princip bara då du brukar. Lägger man av så försvinner detta.

Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Vad gör du om dagarna?

Jobbar du?

Kan svara för mig själv då jag är inne på mitt första år.

Jag gör inte speciellt mycket, lat och slö har jag alltid varit. Sitter väl mest vid datorn, proddar lite musik ibland, bildredigering, spelar, etc etc. Bor en bit utanför stan så det finns inte så mycket att göra ute på "landet".

Ja, jag jobbar, fick jobbet nyligen faktiskt.

Gillar att vara uppe om nätterna, så det blir väl att jag vaknar ganska sent. 12-15 eller så. Händer att min granne brukar höra av sig vid den här tiden på en cigg eller wake n bake. Snackar lite skit med honom, går hem igen, gör det jag brukar göra, sen vid 22-23 så brukar han höra av sig igen och då sitter vi på hans rum, chillar, röker, kollar film, snackar skit and that's it typ. Jobbar jag så väntar jag såklart med att röka tills efter jag har slutat.

Jag ser det inte som en grej direkt, rökat är bara "där" precis som cigg. Man behöver inte göra det hela till ett projekt bara för att man ska röka.

Har hittils inte hänt något relativt negativt med att röka. Kostar gör det inte heller då grannen alltid har och bjuder alltid, då det är mycket trevligare att dela på en joint istället för att sitta o röka själv. Citat från honom "röka o pengar kommer o går. Finns alltid någon som har det ena eller andra, ingen bryr sig om du fick 0.5 för mycket eller för lite, man får alltid tillbaka förr eller senare."
Senast redigerad av Attune 2016-01-16 kl. 00:44.
Citera
2016-01-16, 03:30
Medlem
Pie021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Vad gör du om dagarna?

Jobbar du?

Min vardag är som vilken som helst. Jobbar ofta mer än heltid varje månad, mitt mest vardagliga är väl sitta och spela med vänner eller att umgås med dom
Citera
2016-01-17, 00:44
Medlem
rondellhundens avatar
de negetiva effekterna smyger sig sakta på
Citera
2016-01-17, 15:00
Medlem
Citat:
Personen har blivit vannsinig aggressiv.
Ingen som reagerar på detta?!

Har hen alltid aggressiv?
Hur gammal är hen?
Citera
2016-01-17, 15:05
Medlem
snart kommer dom riktiga bieffekterna, hen kommer våldta dina djur samt dig oavsett kön. och detta är ingen gissning utan precis alla som röker dödknarket börjar våldta när de kommer till år 3 av dödsknarkmissbruk
Citera
2016-01-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmip
snart kommer dom riktiga bieffekterna, hen kommer våldta dina djur samt dig oavsett kön. och detta är ingen gissning utan precis alla som röker dödknarket börjar våldta när de kommer till år 3 av dödsknarkmissbruk
Citera
2016-01-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pie021
Röker dagligen. är hög 2 min efter att jag går upp från sängen och håller mig eller iaf försöker va hög tills jag går och lägger mig. Inne på år 3. Ända negativa jag märker är kostnaden.

Word!
Citera
2016-01-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmip
Exakt, det är bara en tidsfråga. Jag citerar Hunter S. Thompson:
Citat:
KNOW YOUR DOPEFIEND. YOUR LIFE MAY DEPEND ON IT. You will not be able to see his eyes because of the Tea-Shades, but his knuckles will be white from inner tension and his pants will be crusted with semen from constantly jacking off when he can't find a rape victim. He will stagger and babble when questioned. He will not respect your badge. The Dope Fiend fears nothing. He will attack, for no reason, with every weapon at his command-including yours. BEWARE. Any officer apprehending a suspected marijuana addict should use all necessary force immediately. One stitch in time (on him) will usually save nine on you. Good luck.
-The Chief
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in