Citat:
Ursprungligen postat av
dag-otto
Där har du det skulle jag tro. Min Mac mini från 2010 har blivit slöare och slöare för varje uppdatering sedan Lion. Använder den därför aldrig mer typ. Kopplar hellre in min Chromebook med HDMI-kabel när jag skall streama Netflix
Orsaken är inte i sig att datorn är från 2010, jag har själv en MacBook Pro 15" från mitten 2009 och den är rask som bara fan sett till årsmodell. Inga som helst problem att streama Netflix eller annat till ATV.
Däremot började den bli seg på en del andra saker, som att starta Safari t ex. Jag hade redan bytt HDD en gång tidigare om åren till en på 1TB, så det var inte så jäkla gammal. Men jag var sugen att byta till SSD och för någon vecka sen så åkte en 1TB SSD in och min MBP blev som ny. Mycket snabbare på allt, och den gick ännu svalare än den gjorde före bytet även om den inte hade några sådana värmesensorer som TS har utan fläktarna gick som de skulle och låg vanligen på under 2000rpm.
Men efter bytet så blev det som en ny dator, och man har svårt att tro att den är från sommaren 2009.