Citat:
Ursprungligen postat av
Kedoslav
Ja jo, Men hur rimligt tycker du det är att jag som lagt ner 40 tusen på mitt körkort och blir dömd för en liten skitgrej på fyllan och erkänner hela kalaset i rätten och att körkortet blir återkallat? Vadå får man aldrig mer ta körkort eller hur tänker dom? Om dom drar in det och låt oss säga att dom tycker jag är lämplig igen skall jag då göra om mitt prov och uppkörning? Absurt är ordet jag kan komma på.
Du får inte kortet återkallat i det här fallet för din dom utan för att läkaren, helt enligt lag, måste rapportera om du inte kan anses lämplig att ha körkort
Citat:
Ursprungligen postat av
Kedoslav
Söka igen? Hur menar du? Jag tycker jag fungerar normalt utan medicin då jag mest blir stissig och hypad på det "vi" adhd personer får.
Vad du tycker är dessvärre helt irrelevant i sammanhanget. Du skall veta att det krävs en hel del innan läkare ger just den här rapporten för adhd, så jag tror nog att du tar i lite i underkant.
Det enda du kan göra är att börja medicinera dig och slutligen få ett nytt läkarutlåtande som talar positivt för dig. Först då kan du åter få kärkortstillstånd och på så vis få tillbaka ditt körkort.
Proven behöver du nog inte göra om