• 7 968 online
  • 1 101 583 medlemmar
  • 57 369 929 inlägg
2016-01-12, 12:06
Medlem
rambostinas avatar
Tänkte kolla om sophinken aftonbladet skriver om mordet, och i vanlig ordning så rapporterar man inte om mordet pga GM är invandrare. Långt ner på sidan efter, här finns Sveriges billigaste matkasse, en artikel om en kvinna som blivit lurad när hon köpte en iphone för 1 kr och hur man gör sitt eget nagellack nämns knivattacken, men istället för en artikel om mordet hittar jag en snyftartikel om den stackars pojken som blivit mobbad. Pappan skyller på skolan, som gjorde för lite, enligt honom.

Inte för att jag är förvånad, men man blir så jävla trött på hur Aftonbladet och andra medier väljer att rapportera om brott som begås av invandrare. Det är bara att jämföra med skolattacken i Trollhättan. Eftersom pojken enlgit egen utsago ska vara 14 år så kan han inte straffas, därför borde lämpligt staff vara att utvisa hela familjen, tillbaka till soptippen de kom ifrån.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22074760.ab
Senast redigerad av rambostina 2016-01-12 kl. 12:26.
Citera
2016-01-12, 12:07
Medlem
Chrillothekids avatar
Ensamkommande barn kommer såklart hit för att resten av deras familj(mamma, pappa, syskon, farbröder, kusiner) ska ansluta som anhörighetsinvandrare. Detta fenomen är ju vida känt och kan förklara varför MGM´s pappa bor i landet. Sen kan ju hela familjen ha flyttat hit som flyktingar eller ekonomiska invandrare. Det är ju som bekant öppna gränser och öppna hjärtan som gäller.

Svenska värderingar ska ju implementeras hos alla nytillkomna men vem gör detta? Vem lär ut svenska värderingar? Knappast skolan iaf. Och eftersom alla klumpas ihop i getton så är det snart inte Svensk värdegrund som genomsyrar landets befolkning. Sharialagar och dålig kvinnosyn kanske inte är så dåligt ändå. Jag är ju man och således det starkare könet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Så MENA-äcklet högg en kniv i hjärtat på vår europeiska broder när han försökte skydda våra svenska flickor.

#JeSuisArminas

Här gäller det att vara kreativ för att hitta ett vi mot dom...
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
egentligen bara att GM och BO varit inblandade i en dispyt för en månad sedan. någon längre pågående mobbning säger sig skolan inte känna till. däremot känner vi alla till att hederstänkande araber är oerhört lättkränkta och uppfostrar sina barn därefter. så det troligaste är väl just en dispyt, en inbillad kränkning av arabens "heder", som nu skulle "upprättas".
Mobbningen behöver inte vara känd av skolan. Var inne på mobbningsteorin redan igår och det ger en förklaring till hämnden.
Citera
2016-01-12, 12:09
Medlem
elpirros avatar
Vi har ett uppmärksammat skolmord som bör granskas nej nej då väljer aftonhoran att lägga artikeln låååångt ner på flödet. Inte nog med det så målas GM upp som ett offer..
Citera
2016-01-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Som vi sedan länge vet här i ABoK är GM:s anhöriga inte alltid den mest objektiva och tillförlitliga källan till upplysningar om förlopp, motivbild och skuldförhållanden vid brott. Innan jag fäster alltför mycket vikt vid uppgifterna i Aftonbladet, skulle jag nog vilja se i vart fall en intervju också med BO:s föräldrar. Och jag tycker rent allmänt att etiken i att omotsagt slå upp uppgifter från GM:s anhöriga när man rapporterar från kriminalfall är kraftigt diskutabel, i synnerhet när de uppgifterna i stor utsträckning går ut på att GM i själva verket skulle vara ett offer. Detta är ju ett oerhört vanligt förhållningssätt bland anhöriga till gärningsmän, helt oavsett hur totalvidrigt ensamskyldiga dessa i realiteten har varit.

Med detta sagt, finns det ju vissa överensstämmelser mellan vad skolan säger och vad killens pappa säger.

Exakt. Jag tycker att bakrundshistorien är lite tunn samt att det verkar varit en konflikt mellan dessa två endast och inte att killen varit utsatt generellt sett.

Det skulle vara intressant att se filmen det talas om i artikeln.
Citera
2016-01-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Fast den information som GMs pappa och övriga med insyn i situationen har gett går helt emot de konspirationsteorier som skrivits här på Flashback. BO var en mobbare och GM har varit mobbad sedan långt bakåt i tiden.

Jag litar nog mer på den information som journalister lyckats få fram än det som hävdats av en massa skinnskallar här på Flashback.

Jag hoppas att du försöker vara lustig, men verkligheten är ju att den senaste tiden har visat väldigt tydligt att de som faktiskt har hittat på och ljugit om verkligheten är just journalistkåren och nu även polisen, vilket många här på FB har insett för länge sedan.

De som har haft en mer realistisk världsbild är de som du kallar för skinnskallar, men som vanligtvis är helt vanliga svenskar som har ett kritiskt och logiskt tänkande.

I detta fall så finns det alltså inte mycket skäl att lita på snyfthistorien. Det är ju säkert så att han kan ha varit mobbad eller upplevt sig mobbad. Människor med avvikande kulturell bakgrund känner sig ofta utanför och kan säkert också bli utsatta för en del trakasserier.

Däremot är det också med stor sannolikhet så att den här killen faktiskt har burit sig illa åt mot en tjej i skolan vilket BO blev upprörd över. Han lär ju ha gett GM en lavett på kinden. Efter jullovet så kom sedan GM till skolan med en kniv för att hämnas. Detta stämmer väl överens med hederskulturen. Han kände sig förnedrad och han kunde inte fatta varför BO blev arg bara för att han hade lite skoj med en tjej.
Citera
2016-01-12, 12:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Ärligt ett mycket märkligt förfarande i sig. Att intervjua mördarens familj först av alla.
Det kan ju vara så att BO.s familj var alldeles för nedbruten för att vilja ställa upp på intervju än. Det praktiska behovet av damage control är ju dessutom normalt mindre på brottsofferkanten än på gärningsmannasidan, så de kan också ha känt ett mindre incitament att ställa upp.

I vart fall tills de får reda på vad som står i media nu.
Citera
2016-01-12, 12:13
Medlem
Om BO nu var en sån gris och mobbare som AB hävdar så borde polisen kanske inte vara så orolig för hämndaktioner på minnesstunden!

http://www.expressen.se/kvallsposten...-valdsamheter/

Fast det kanske går hand i hand med den hederskultur vi nu berikat oss med?
Citera
2016-01-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Fast den information som GMs pappa och övriga med insyn i situationen har gett går helt emot de konspirationsteorier som skrivits här på Flashback. BO var en mobbare och GM har varit mobbad sedan långt bakåt i tiden.

Jag litar nog mer på den information som journalister lyckats få fram än det som hävdats av en massa skinnskallar här på Flashback.

MSM berättar för dig vad de har fått dig till att vilja höra. Du lever i symbios med MSM, de tjänar pengar på dig och du får bekräftelse, win-win.

Vinstdrivande och med en politisk agenda i kombination med okritiska läsare är komplett livsfarligt ur demokratisynpunkt.

Skinnskallar eller inte, att enbart lyssna på batikhäxor ger knappast ett brett underlag för sanningsenliga slutsatser.

Med det sagt så anser jag att din slutsats och sanning(det fetade) just nu knappast kan tas på allvar.
Citera
2016-01-12, 12:14
Medlem
fredricomartins avatar
Någon som har koll på om det är en faktiskt 14-åring som är GM eller en "14-åring". Det verkar ju inte vara en ensamkommande i detta fall.
Citera
2016-01-12, 12:16
Medlem
Mobbing brukar väl också vara utlösande faktor i en del av dem här skolmassakrerna i USA. Det måste ju undersökas nu om det stämmer att familjen varit till sjukhuset med pojken då han blivit misshandlad, eller det här med att en förnedrande film spridits.
Citera