Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 19:03
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Hans uppgifter om att GM är från Glimåkra går stick i stäv med de officiella uppgifterna om GM:s ålder (14 år), för www.ratsit.se finns det nämligen ingen 14-åring som heter "Mohammed" eller "Mohammad" i Glimåkra.

Har du missat att ratsit bara har personer från 16-120 i sin databas?
Enligt Ratsit finns det inga under 16 som heter Mohammed eller Mohammad i Sverige heller...och det tror du väl inte riktigt på?

Från ratsit.se:

Ålder

Funktionen innebär att du i förväg kan ställa in ett åldersintervall för personen du söker. Du ställer in intervallet genom att fylla i siffror manuellt i textrutorna. Standardinställningen är 16-120 år (dvs alla).
Citera
2016-01-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
GM ensamkommande, BO svensk nu avliden.
Stämmer ej!
Citera
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Att BO är en litauer och GM förmodligen är MENA är nog ganska klarlagt.

Mer intressant är ju vad det var för konflikt som de hade. Man kan ju inte utesluta att BO har plågat/mobbat GM som till slut flippade. Om jag förstått det rätt så är BO 15 år och GM 14? En storvuxen litauer och en klen arab?

Visst, det kan givetvis vara tvärtom.

Bara en teori men motivet till händelsen bör väl komma fram då det är så många som vet vilka de är.

Om man läser vad en anonym person kommenterat på skolans facebook-sida så ska GM ha trakasserat en tjej och BO gick emellan.

"Vart Är Christopher Nej, det fanns inga rasistiska motiv, det målades upp av medierna men gärningsmannen lämnade inga såna spår.
Vad jag förstår gick Arm*nas emellan när Muhamm*d attackerade en flicka och blev då av med sitt liv, och visst i helvete är det tragiskt.
"

"Vart Är Christopher Sverige har flest anmälda våldtäkter i Europa, och vi har långtifrån flest invånare, däremot tar vi emot mest invandrare från Norra Afrika och Mellanöstern, invandrare som hatar kvinnor - som i detta fallet där stackars Arm*nas gick emellan Muhamm*d och hans offer"

Källa: Gröingeskolan Brobys Facebooksida.

Var denna person hämtar sin information vet jag inte.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det står i facebook tråden att araben ville köra upp fingrar i röv och vagina på flicka. BO (med utländsk namn) gick emellan och fick en kniv i hjärtat.
Citera
2016-01-11, 19:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det stora problemet är att man inte har något fullständigt namn eller ens facebooklänk för GM. Inte mycket att gå på med andra ord.

Hans uppgifter om att GM är från Glimåkra går stick i stäv med de officiella uppgifterna om GM:s ålder (14 år), för www.ratsit.se finns det nämligen ingen 14-åring som heter "Mohammed" eller "Mohammad" i Glimåkra.
På Ratsit finns endast personer som fyllt 16 år.

Dessutom finns ett tjugotal sätt att stava Mohammed, Muhammed, Mohamed, Muhamed, Mahamud, Mohamud osv.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag ser en liten eritrean eller somalier framför mig som blivit "nödgad" att sticka kniven i någon då denne var fysiskt i underläge mot den större litauern - motivet känns som om att litauern (BO) skyddat en flicka från mörkermannen (GM)...

Bara spekulationer, men det är slutsatser jag drar från olika källor, både i denna tråd, och från andra på nätet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Tror som du. Det är nog med största sannolikhet en svensk GM som haft rasistiska motiv. Det är väl därför som GM skyddas och hans namn inte nämns. Fram med namnet på mördaren!

Rasistiska motiv mot en Lett? Dum eller? Allt jag hör om dessa är enbart positiva kommentarer. Jobbar själv med fleras stycken och jag kan säga att det är en ren fröjd att ha dessa vid sin sida. Vilka krigare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Han har en pappa alltså. Därmed faller alla teorier om att han skulle vara ett ensamkommande flyktingbaaaarn som det så vackert brukar heta. Statistiken talar då för en svensk GM ev med rasism som motiv då BO var invandrare.
Idiot, visa de statistiken
Citera
2016-01-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av photoboy
Det kanske inte var meningen att träffa i hjärtat, i så fall kan det också räknas som dråp.
Borde inte likgiltighetsuppsåt kunna åberopas i så fall? Att hugga någon i bröstet visar ju på att man inte är direkt mån om att offret ska överleva.
Citera
2016-01-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Rent allmänt så bör man ju beakta att detta med knivdåd på skolor tyvärr är ganska vanliga numera. I just den aspekten om nu detta bara varit ett i mängden och BO inte hade dött skulle det mest varit en notis och inte många hade brytt sig. Skillnaden bara att kniven gått en centimeter typ åt annat håll eller BO haft tur att komma under vård snabbare. Det är inte mycket som skiljer mellan liv och död när det kommer till knivhugg mest röta då bara om det nu inte är ren IS avrättning.

Förstår vad du menar med knivdåd. Antalet knivar har säkert ökat men...
http://www.dn.se/nyheter/tidigare-skolattacker-i-sverige/
Citera
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Men för helvete... På Ratsit syns du bara om du minst 16 år!

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
För att någon ska finnas med i Ratsits register, krävs att denne är över 16 år. Gör gärna en sökning själv på hela landet får du se.

*host* desinformation *host*

Men då borde det väl inte vara ett problem att få fram GMs namn om nu denna "Muhammed"-teori stämmer, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag ser en liten eritrean eller somalier framför mig som blivit "nödgad" att sticka kniven i någon då denne var fysiskt i underläge mot den större litauern - motivet känns som om att litauern (BO) skyddat en flicka från mörkermannen (GM)...

Bara spekulationer, men det är slutsatser jag drar från olika källor, både i denna tråd, och från andra på nätet...

Jag skriver under på detta. Utifrån den info som framkommit hittills låter det som ett troligt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in