Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Dumheter, IKEA-morden var ju jättebevakade. Det blir tyst i perioder när ingenting händer, ja, t.ex. i perioden mellan att förhören är avslutade och rättegången börjar och likaså mellan tingsrätt och hovrätt, för det har inte dykt upp någon ny information. När något händer så rapporteras det.

Eller vill du bara att det ska ältas?

Nej jag vill inte att det ska ältas. Jag vill att media levererar nyheten för vad den är, utan politisk agenda. Fakta är att många invandrare och flyktingar är beredda att begå brott. Varje gång en invandrare begår ett brott så ska det skrivas, klart och tydligt: Dådet begicks av en invandrare. För detta är vår rättighet att veta. Detta är en demokrati. Ett folkstyre. Jag kräver att få veta vad som händer i samhället.

Jag vet att alla invandrare inte är kriminella. Jag har säkert ett 10tal invandrarvänner där en eller två aldrig begått brott och aldrig kommer göra.
Citera
2016-01-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Snackas om hämndaktion och att kommunens säkerhetsansvarige bekräftat att kniven tagits med hemifrån GM:s hem.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/elev-knivskuren-i-broby efter 17:30.

Och:

http://www.ostragoinge.se/nyheter/allvarlig-handelse-pa-goingeskolan/
Det låter som att det skett en kontrovers mellan BO ch GM eller eventuellt mellan GM och flickan som också var inblandad. Efter det har GM gått till sitt klädskåp och hämtat kniven som han förvarade där.
Citera
2016-01-11, 18:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Att BO är en litauer och GM förmodligen är MENA är nog ganska klarlagt.

Mer intressant är ju vad det var för konflikt som de hade. Man kan ju inte utesluta att BO har plågat/mobbat GM som till slut flippade. Om jag förstått det rätt så är BO 15 år och GM 14? En storvuxen litauer och en klen arab?

Visst, det kan givetvis vara tvärtom.

Bara en teori men motivet till händelsen bör väl komma fram då det är så många som vet vilka de är.
Jag tror att de kamperade om samma brutta. Kärlek kan göra folk tokiga. "Personlig uppgörelse" sas det av rektorn...
Citera
2016-01-11, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Att BO är en litauer och GM förmodligen är MENA är nog ganska klarlagt.

Mer intressant är ju vad det var för konflikt som de hade. Man kan ju inte utesluta att BO har plågat/mobbat GM som till slut flippade. Om jag förstått det rätt så är BO 15 år och GM 14? En storvuxen litauer och en klen arab?

Visst, det kan givetvis vara tvärtom.

Bara en teori men motivet till händelsen bör väl komma fram då det är så många som vet vilka de är.

Eller att araben/negern vill hugga den vita tjejen, för hon hade nobbat apans invit. Därav hedersrelaterat våld. Syra fanns inte tillhanda, så kniven gick bra också. Tyvärr dog killen som försvarade tjejen mot den semitiska/negroida besten.
Citera
2016-01-11, 19:00
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det stora problemet är att man inte har något fullständigt namn eller ens facebooklänk för GM. Inte mycket att gå på med andra ord.

Hans uppgifter om att GM är från Glimåkra går stick i stäv med de officiella uppgifterna om GM:s ålder (14 år), för www.ratsit.se finns det nämligen ingen 14-åring som heter "Mohammed" eller "Mohammad" i Glimåkra.

Vad betyder det i dessa dagar? Familjen kan ha kommit till landet för åratal sen utan att GM har folkbokförts ordentligt.
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
Bråkat tidigare tydligen, "men det har vi tagit hand om" enligt rektorn...http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/elev-knivskuren-i-broby

Citat:
Enligt rektorn på Göingeskolan Robert Dirksen var gärningsmannen och offret inte vänner.

– Det har varit en incident tidigare mellan de båda, men det har vi tagit hand om. Att det här skulle hända var helt oväntat. Men om det som hänt idag ändå har ett samband med den tidigare incidenten, det vet vi inte, säger han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Han har en pappa alltså. Därmed faller alla teorier om att han skulle vara ett ensamkommande flyktingbaaaarn som det så vackert brukar heta. Statistiken talar då för en svensk GM ev med rasism som motiv då BO var invandrare.

Tror som du. Det är nog med största sannolikhet en svensk GM som haft rasistiska motiv. Det är väl därför som GM skyddas och hans namn inte nämns. Fram med namnet på mördaren!
Citera
2016-01-11, 19:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Rent allmänt så bör man ju beakta att detta med knivdåd på skolor tyvärr är ganska vanliga numera. I just den aspekten om nu detta bara varit ett i mängden och BO inte hade dött skulle det mest varit en notis och inte många hade brytt sig. Skillnaden bara att kniven gått en centimeter typ åt annat håll eller BO haft tur att komma under vård snabbare. Det är inte mycket som skiljer mellan liv och död när det kommer till knivhugg mest röta då bara om det nu inte är ren IS avrättning.
Citera
2016-01-11, 19:01
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Tror som du. Det är nog med största sannolikhet en svensk GM som haft rasistiska motiv. Det är väl därför som GM skyddas och hans namn inte nämns. Fram med namnet på mördaren!
Minderårig...
Citera
2016-01-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Eller att araben/negern vill hugga den vita tjejen, för hon hade nobbat apans invit. Därav hedersrelaterat våld. Syra fanns inte tillhanda, så kniven gick bra också. Tyvärr dog killen som försvarade tjejen mot den semitiska/negroida besten.
Den händelseutvecklingen och kopplingen mellan GM och offer gissar jag inte går under klubban som hedersrelaterat våld.
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nu tar jag fram spåkulan en vända. Du har ett obehagligt uppvaknande att vänta i din framtid.
Citera
2016-01-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hela broby e väl svart nu när de byggde om det gamla sanitoriesjukhuset till flyktingförläggning, e det inte det så är det whitetrash som vimlar i de Skånska snapphaneskogarna

E du vrickad eller? Då känner du fan inga i Göinge!
Citera
2016-01-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Minderårig...

Ja och? Man är inte något spädbarn när man är 14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in