Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Tillåter mig att citera från enoroligtjej inlägg i tråden (han/hon verkar hyfsat insatt)....

Kan bara hålla med om att dom inläggen bär sanningens prägel.

I så fall har vi alltså ett samhälle där makthavarna ställer dörren på vid gavel, tystar och fryser ut medborgare som påtalar problem, för föräldrar och barn bakom ljuset så dom inte kan göra relevanta riskbedömmningar och mest annärknkngsvärt av allt bollar över hela ansvaret för att förmedla vår kvinnosyn och våra värderingar på skolbarn som får en kniv i ryggen som tack.

Allt passivt stöttat av medelklassens akademiker; lärare, rektorer, skolsköterskor, kuratorer, resurslärare etc som väljer att blunda och hyckla med i falskspelet.

Den här grabben på 15år visade mer ryggrad och heder när han satte ner foten och markerade för något vi alla tycker är fel än vad ni kommer i närheten av förmodligen under hela era liv och det var inte ens hans jobb. Han var ett barn.

NI borde skämmas över er egen ynkedom.
Citera
2016-01-12, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkbollen
Med tanke på hur skolinspektionen hanterade Lundsberg så borde ju den här skolan läggas ner omedelbart.

WORD!!!

Men statens/kommunens skolor är det inte lika stora krav på. Man måste ju tänka på alla "Samhall" anställda som förlorar sina jobb. De är viktigare än barnen som går på skolan ... NOT!!
Senast redigerad av CounterInsurgency 2016-01-12 kl. 05:22.
Citera
2016-01-12, 04:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Du kan åtalas för brott och dömas för mord, men nej du får ingen straffpåföljd. Enda som kan akutaliseras är skadestånd till brottsoffrets anhöriga tror jag.

Om han kan åtalas och dömas så är väl det bra nog, då finns han med i brottsregistret, vilket han förtjänar, och samtidigt bör väl även det innebära att han kan glömma svenskt medborgarskap.

Att han skulle tillhöra den kategori som i framtiden kan betala skadeståndet är väl ganska osannolikt.

Men, den som mördades var väl litauisk medborgare och i Litauen så är man straffmyndig när man är 14 år. Borde inte Litauen kunna göra något för att efterlysa denna person för mord på en litauisk medborgare och begära honom utlämnad?

Detta kommer förstås aldrig att ske men kan kanske visa sig värdefullt i framtiden om denna person lämnar Sverige.
Citera
2016-01-12, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Är det bekräftat att GM är Ahmad Ahlaj*li?
Nej, det är inte bekräftat.
Citera
2016-01-12, 05:02
Medlem
rOjters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Någon fler än mig som ser det här? Jag är kvinna och berättar min erfarenhet och tystas direkt av två män som säger att jag ljuger. Det är en röd tråd genom hela vårt samhälle ända från domstolar som misstror våldtäktsoffer till vardagliga livet. Det är exakt den här jargongen som är grunden och problemet till allt som kvinnor utsätts för. Respektlöshet, mindre värde och det vi berättar misstros, se exempel här.

Det var förmodligen därför BO klev in som kille och sa ifrån, för tjejens egna proster räknades inte. Mycket tragiskt att det skulle sluta som det gjorde. Mina tankar går till de anhöriga.

Finns det något särskilt skäl till att du känner att du behöver bli trodd av specifikt män? Jag uppfattar din invändning att du menar att män ska tro på dig uteslutande för att du är kvinna. Det är absolut ingen bra utgångspunkt. Kvinnor och män tänker och agerar uppenbarligen olika, och så ska det vara. Punkt.

Det går, jag lovar, att respektera varandra ändå.
Citera
2016-01-12, 05:05
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoroligtjej
Hej, alla flashbackare som börjat spekulera i detta.
Jag VET vad som hände

Det är såhär att ni är inne på rätt GM

Offret har "bitchslappat" GM ungefär vid lucia tiden efter att blivit jävligt förbannad över att han slagit hans bästa tjejkompis.

Detta har GM "SÄKERLIGEN" varit uppretad över och säkert många som frågat hur han kan tolerera en sån här sak. Så under jullovet så har han då planerat det här.

Skolan började i fredags förra veckan och eftersom inget hände då så va säkert GM inte tillräckligt samlad.

Offret och två tjejkompisar till honom satt på en bänk, då GM kom bakifrån och högg honom i bröstet med en krok kan man ju säga.
Offret börjar springa iväg med handen på bröstet, en av tjejkompisarna såg när hugget kom och blev troligtvis chockad sedan. Medans andra tjejen inte förstod något och satt lite halv kvar och ropade lite skämtsamt "Vad håller du på med".

"Det va nämligen vanligt att offret hoppade runt och skojade och hade sig."

Sedan ramlade då offret ihop och tjejen som ropade efter han sprang dit och förstod ännu inte vad som hänt och puttade på han och sa "Lägg av nu A****S" Sen såg hon kniven som då GM stod framför och höll i och förstod då att det va allvarligt, GM höjde kniven mot tjejen och sa "Akta dig"

Sen är resterande bara räddningsinsats.

Jag lånade flickvännens konto för min har aktiveringstid, blev trött på allt vilseledande skit!

Tack för en bra redogörelse!
Vad bra det måste kännas för alla Svenska familjer med tonårsbarn som beblandas med sånt här pack.
Citera
2016-01-12, 05:13
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Skolan reagerade inte på varken bilderna, sextrakasserierna eller misshandeln av flickan????
Skolorna är väl kända för att ignorera samtliga varningstecken med tänkbar rasistisk vinkling. Öht är skolan undermålig t.ex på rapporterade mobbingfall eller gängtendenser.

Att skolan, som i flertalet fall leds av en aftonbladetläsande batikhäxa verkligen skulle GÖRA någonting åt rapporter om t.ex skickade sexbilder via snapchat finns inte på kartan.
Citera
2016-01-12, 05:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det här måste upp i ljuset! Tack för att du berättar vad som hände. Så fruktansvärt osmakligt av skolan att gå ut med att det var ett bråk mellan de två killarna utan att ge bakgrunden.

Jag hoppas innerligt att föräldrarna till flickan går ut i media om detta.
Ganska naturligt att skolan inte drar in en massa utomstående i den här skiten.
Om inte flickan omnämns minskar risken för att hon ska känna skuld eller för
den delen få en massa frågor från kreti och pleti(kanske t.o.m. journalister)
som gör att hon känner skuld.
Helt rätt agerat av skolan på den punkten.

Utifall att flickan läser det här vill jag bara säga:
Du har gjort helt rätt hela vägen som reagerat. Det blev en överreaktion från någon
och däri ligger problemet som ledde till detta. Många har inte klargjort detta på
den här siten men jag är helt övertygad om att jag talar för de flesta flashbackare
när jag säger att du agerat rätt.
Citera
2016-01-12, 05:21
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
det sägs att familjen till GM befinner sig på hemlig ort. Det finns tydligen personer som söker hämnd
Ska vi gissa på att det är asylboendepyromaner som är ute efter dem?
Citera
2016-01-12, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ska vi gissa på att det är asylboendepyromaner som är ute efter dem?

Nä det är nog bara vanligt vettigt folk som fått nog.
Citera
2016-01-12, 05:32
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Men hur gammal är han egenterligen?, 25-30???
Hur många i åldern 25-30 år har en storebror som är 17, egentligen?
Citera
2016-01-12, 05:36
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kan bara hålla med om att dom inläggen bär sanningens prägel.

I så fall har vi alltså ett samhälle där makthavarna ställer dörren på vid gavel, tystar och fryser ut medborgare som påtalar problem, för föräldrar och barn bakom ljuset så dom inte kan göra relevanta riskbedömmningar och mest annärknkngsvärt av allt bollar över hela ansvaret för att förmedla vår kvinnosyn och våra värderingar på skolbarn som får en kniv i ryggen som tack.

Allt passivt stöttat av medelklassens akademiker; lärare, rektorer, skolsköterskor, kuratorer, resurslärare etc som väljer att blunda och hyckla med i falskspelet.

Den här grabben på 15år visade mer ryggrad och heder när han satte ner foten och markerade för något vi alla tycker är fel än vad ni kommer i närheten av förmodligen under hela era liv och det var inte ens hans jobb. Han var ett barn.

NI borde skämmas över er egen ynkedom.

Jättebra skrivet, men det tragiska är ju att han agerade så modigt och förståndigt just därför att han var så ung och opåverkad av alla de där utbildade problematiserarna. Han visade ingen tolerans och förståelse för den nyanländes störda beteende och nu är han död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in