• 1
  • 2
2016-01-11, 13:28
Medlem
lyktstolpes avatar
Nu kommer även uppgifter om sexuella ofredande i Malmö under nyår.

http://www.expressen.se/kvallsposten...atten-i-malmo/

"Lars Förstell, informatör på Malmöpolisen bekräftar nu en ovanligt stökig nyårsnatt med sexuella massofredanden även i Malmö.
I en rapport som Kvällsposten tagit del av skrivs det bland annat om stora gäng som "omringade framför allt berusade tjejer/kvinnor och ofredade dessa"."
Citera
2016-01-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Nu kommer även uppgifter om sexuella ofredande i Malmö under nyår.

http://www.expressen.se/kvallsposten...atten-i-malmo/

"Lars Förstell, informatör på Malmöpolisen bekräftar nu en ovanligt stökig nyårsnatt med sexuella massofredanden även i Malmö.
I en rapport som Kvällsposten tagit del av skrivs det bland annat om stora gäng som "omringade framför allt berusade tjejer/kvinnor och ofredade dessa"."

"Stora gäng", vadet vad man kan misstänka? Inte alls oväntat i berikade Malmö med alla dessa MENA. Då väntar vi på att Sydsvenskan ka komma med nåt också.
Citera
2016-01-11, 13:36
Bannlyst
Ensamkommande afghaner rör det sig om (kunde varit araber, afrikaner också likväl). Men detta stämmer säkert bra. För detta beteende att bara stirra på småflickor från afghaner har jag noterat vid flera tillfällen. Bara beger till Hylliebadet så får ni se dessa ensamkommande apor och deras naturliga instinkter.

Frågan, vågar föräldrar i GBG, Sthlm och Malmö släppa ut sina smådöttrar på gården, göra ärenden i affären efter lördagsgodis eller cykla till skolan? Jag hade inte gjort det och råder alla föräldrar att hålla på era döttrar.
Citera
2016-01-11, 13:52
Medlem
Sydsvenskan vågar inte mörka längre.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/gang...-nyar-i-malmo/

Citat:
Nyårsnatten – kring midnatt i Malmö citys utkanter – en grupp på åtta till tio unga killar samlas runt en kvinna i de sena tonåren.

De pratar, ropar, verkar det som. Till kvinnan eller sinsemellan, det kan inte polispatrullen som sitter i sin bil några hundra meter bort avgöra. Men de rullar mot platsen.

Innan de hunnit ur bilen är killarna borta. Kvar står en rädd kvinna.

– Våra patruller avstyrde flera sådana här händelser på nyårsnatten, tjejer som omringades av stora gäng som bara drev omkring, säger Håkan Johansson, som var polisens insatsledare.

Citat:
Men det här, när det kommer i stora gäng, 8–10 stycken, det är ovanligt, det har vi inte sett tidigare. Det var i citys utkanter, Kungsparken eller Centralstationen, som vi såg det här.

Varför greps ingen?

– Det hann aldrig bli några handgripliga trakasserier, vad jag vet. När vi följde gängen och sedan kom fram till dem så drog de iväg.

Citat:
Däremot har han läst patrullernas ”återflöde” – en överlämning av aktuella händelser som är till för att tillträdande arbetslag ska veta om de ska hålla ögonen på något särskilt.

Så här står det, bland annat, i nyårsnattens återflöde:
”Något som stack ut från tidigare år var att ett par hundra som jag ser som 'ensamkommande från Afghanistan' drev omkring i city och var allmänt stökiga. Flera fall där stora gäng av dessa omringade framförallt berusade tjejer/kvinnor och ofredade dessa. Inget som under natten blev någon anmälan.”

– Ensamkommande från Afghanistan är vår bedömning då under natten. Det bygger helt på utseende,
Citera
2016-01-11, 13:59
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
"Stora gäng", vadet vad man kan misstänka? Inte alls oväntat i berikade Malmö med alla dessa MENA. Då väntar vi på att Sydsvenskan ka komma med nåt också.

Att resten av landet också ska börja rapportera alla andra ofredanden runt o i landet! Det här är bara toppen på ett isberg. Jag gissar på att det gått ut någon forma av generalorder till landets polisdistrikt att "mörka" allt som har med våra ockupanter att göra.
Citera
2016-01-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Ensamkommande afghaner rör det sig om (kunde varit araber, afrikaner också likväl). Men detta stämmer säkert bra. För detta beteende att bara stirra på småflickor från afghaner har jag noterat vid flera tillfällen. Bara beger till Hylliebadet så får ni se dessa ensamkommande apor och deras naturliga instinkter.

Frågan, vågar föräldrar i GBG, Sthlm och Malmö släppa ut sina smådöttrar på gården, göra ärenden i affären efter lördagsgodis eller cykla till skolan? Jag hade inte gjort det och råder alla föräldrar att hålla på era döttrar.

Det händer långt ifrån så mycket skit i Malmö i motsvarighet till vad som sker i ex GBG och Sthlm. Kanske för att majoriteten av befolkningen är invandrare, de släpper helt enkelt inte ut sina döttrar om kvällarna. Jag tror också att de svenskar som växt upp i Malmömiljön mycket väl känner till att man som kvinna inte ska gå ensam ute efter skymningen. Min erfarenhet är att invandrarna och svenskarna i Malmö lärt sig leva sida vid sida, eller på var sin sida. Jag skulle aldrig bege mig till ett av de många invandrartäta områden, inte ens under dagtid, inte ensam. Men de nya invandrana som kommit nu, främst från Afghanistan, är inte Malmöintegrerade på samma sätt. Jag kan anta att äldre invandrare och invandrares barn inte heller gillar dessa apor. Jag själv gick inte ut alls under nyårsnatten just för att vi har fått in så många nya apor här som gärna rör sig i centrum där främst den vita befolkningen också rör sig. De är överallt nu i centrum, sitter i gäng och man är på vakt bara man går hem från affären så man inte blir förföljd. Kommer nog tyvärr ske en hel del skit här nere nu också p.g.a. dessa nykomlingar som saknar all form av moral och civiliserat beteende. Ex. knivrånades tre kvinnor i helgen, antagligen av sådana här nyapor. Jag vill bara här ifrån nu, känner mig inte hemma om man säger så. Jag är invandaren i mitt eget land. Men var ska man flytta? Alla svenska städer är numera inte svenska längre. Och blickar man ut över Europa ser det inte bättre ut...
Citera
2016-01-11, 14:06
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Sydsvenskan vågar inte mörka längre.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/gang...-nyar-i-malmo/

Nu behövs kvinnornas egna berättelser. Det här är bara toppen på isberget.
Citera
2016-01-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Att resten av landet också ska börja rapportera alla andra ofredanden runt o i landet! Det här är bara toppen på ett isberg. Jag gissar på att det gått ut någon forma av generalorder till landets polisdistrikt att "mörka" allt som har med våra ockupanter att göra.

Man undrar vilken roll Daniel Eliasson spelar i mörkandet?
Citera
2016-01-11, 14:14
Medlem
iamnotsures avatar
Grovt underrapporterat det som hände under nyårskvällen/natten , undrar f.ö. hur det är i skolorna ? kan tänka mig att det måste vara ett h-e att vara tjej. Jag mår illa när jag ser sådana gäng , vill bara pryla upp de jävlarna.

Citat:
A German ex-policeman, speaking on condition of anonymity, said that Cologne-style attacks on women are common and routinely hushed up by the authorities.

http://sputniknews.com/europe/201601...-assaults.html
Citera
2016-01-11, 14:49
Medlem
AngelDevils avatar
Man är ju tyvärr inte överraskad, vart i Malmö skedde detta?
Citera
2016-01-11, 15:10
Medlem
Hycklarnas kör är redan igång med svetsaren steffe i spetsen !
Man mår illa !
Citera
2016-01-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Man är ju tyvärr inte överraskad, vart i Malmö skedde detta?

Vid bl a Centralen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in