Citat:
Ursprungligen postat av
ollebertil
... ligger nog runt 5-10k back på bjudit honom under 2015 men samtidigt vet jag att om jag har det knapert någon gång så gör han samma sak tillbaks, inte så att jag sitter och ger bort till randoms.
Det märks att du inte i livet
ÄN har råkat ut för någon som inte gjort det. Har man sedan väl gjort det så vet man att man håller vänskap och ekonomi separerat.
EDIT: Jag kan bara skriva efter min egna erfarenhet men i alla kompisgrupper så finns det alltid någon med mer pengar än de övriga och jargongen brukar bli att denna person alltid betalar mest. Tro inte att du någonsin kommer att förlora den positionen oavsett hur dåligt med pengar du har. Sedan om du kallar det "utnyttjande" eller inte är irrelevant.
Samma beteende brukar man också hitta i arbetsgrupper. Det finns alltid någon i alla arbetsgrupper som jobbar mer än alla andra men övriga tar lika mycket beröm. Typiskt mänskligt beteende tyvärr.
I min erfarenhet är den enda man ska dela sin ekonomi med sin livskamrat. Många gör tyvärr inte det heller men det är en annan historia.