Citat:
Ursprungligen postat av
Kalleballe22
Hej!
Håller på att fixa ny tv leverantör...
Kollat in på Canal Digital och det verkar bra..
Dock när jag ringde dem så sa dem att den plattantennen måste sitta på utsidan av fasaden och att den inte skulle funka bara på balkongen med glas framför..?
Vi får ej sätta ngt utanför balkongen och hela vårt balkongsystem är inglasat och stängt..
Så nu undrar jag, vad ska jag göra?
Vilka andra alternativ finns det för mig?
Måste som sagt sitta på insidan av balkongen med balkongglas framför, detta går ej att ändra på...
Comhem har väl stort utbud? Hur prisnivån ser ut har jag dock ingen uppfattning om.
Glasen på inglasade balkonger brukar gå att öppna. Jag föreslår du köper ett maströr av aluminium, typ Biltemas 24070 (ev behövs två beroende på hur högt i tak det är). Lägg en regelbit på golvet och i taket och kila fast röret mellan regelbitarna. Du får nog dunka på med en hammare och försök få det så lodrät som möjligt, väldigt viktigt om du senare vill kunna ta in flera satellitpositioner. Du kan nu fästa den platta parabolen innanför balkongen. Jag har själv gjort detta (med vanlig parabol) där man inte fått ha parabol på utsidan, funkar bra + att anordningen är ganska skyddad mot väder och vind.