Citat:
Ursprungligen postat av
TarzansFarsa
Nästan alla kan vara överens om att när man var liten så kändes 1-4 år en evighet och att desto äldre vi blir desto snabbare går tiden. Det är inte en känsla utan det är faktiskt sant, och här är varför.
När du var 1 år gammal så har du levt i 1 år. Alltså på en matematisk beräkning 0:1
När du är 2 år gammal så är det 0:2 osv.
För att summera det lite enklare. Det första året av våra liv så är det 100%. Andra året 50%. Tredje 33%. Fjärde året 25%. Femte året 20%. Osv
Desto fler år som passerar desto fortare går tiden. Detta är ett litet svårt ämne att förklara i text men jag hoppas ni förstår vad jag menar/syftar på.
Det har nog mer med att göra att vi spenderar så mycket tid till jobb att man känner att tiden inte räcker till för allt det man vill göra. Den enda egentliga fritid till att göra det man vill göra är semester, helger och föräldraledighet, men då upptas man med andra saker som gör att man inte hinner med det som man egentligen vill göra. Under tiden man gick i skolan så hade man all tid nästan, som det kändes som, skippa några lektioner utan problem och fara och bada osv med vänner.
Idag kan man inte bara skippa ett jobbpass och fara och bada och livet var enklare när man var ung, då man inte behövde bekymra sig över räkningar, betalningar och ekonomi rent allmänt.
Jag har hunnit göra så otroligt mycket när jag var ung, men det känns så otillräckligt, tid har jag fortfarande kvar, dock måste man passa in det med semster osv nu för tiden.