2016-01-11, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Det finns ett annat alternativ, nämligen att Expressen också kände till det här och har sina egna källor på vad som skett. Detta är en ren spekulation från min sida men numera verkar ingenting vara för långsökt när det gäller svensk medias mörkande av invandrarbrottslighet.

Det står ju i artikeln om Kjöller och psykologen att han hade vänt sig till två andra tidningar med sin historia. Jag antar att han har presenterat sig på samma sätt för dessa tidningar, och då har han alltså skrivit något i stil med att han har uppslag till en "verkligt viktig" artikel om unga flickors utsatthet för "systematiska" sexuella övergrepp under WeareSthlm (baserat på skärmdumparna som Nyheter Idag publicerade). Han säger sig även kunna erbjuda kontakter inom polisen.

Detta under en festival där det sedan tidigare var känt av media att sexuella trakasserier hade varit ett problem tidigare år (men inte nödvändigtvis på ett "systematiskt" sätt, vilket torde vara än mer intressant), eftersom åtminstone SR skrivit en liten artikel om det och visat sitt intresse för vittnesmål. Allt sammantaget så låter det som ett ganska intressant scoop, enligt mig.

Dessa två tidningar vet vi inte vilka de är, men jag ser inte varför det inte skulle kunna vara åtminstone en till av de fyra stora. Så jag tycker inte det är så långsökt att ana ugglor i mossen. Jag är ganska övertygad om att samtliga större aktörer i MSM har haft chansen att skriva om detta då det begav sig.
Senast redigerad av Fishbone Mash 2016-01-11 kl. 03:05.
Citera
2016-01-11, 03:08
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Dessa två tidningar vet vi inte vilka de är.

Låt mig gissa på AB och SvD som precis legat nere.
Eller så skakar tänderna där så pass att de var tvungna att göra sig säkra på det ena eller andra.
Citera
2016-01-11, 03:08
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Det står ju i artikeln om Kjöller och psykologen att han hade vänt sig till två andra tidningar med sin historia. Jag antar att han har presenterat sig på samma sätt för dessa tidningar, och då har han alltså skrivit något i stil med att han har uppslag till en "verkligt viktig" artikel om unga flickors utsatthet för "systematiska" sexuella övergrepp under WeareSthlm (baserat på skärmdumparna som Nyheter Idag publicerade). Han säger sig även kunna erbjuda kontakter inom polisen.

Detta under en festival där det sedan tidigare var känt av media att sexuella trakasserier hade varit ett problem tidigare år (men inte nödvändigtvis på ett "systematiskt" sätt, vilket torde vara än mer intressant), eftersom åtminstone SR skrivit en liten artikel om det och visat sitt intresse för vittnesmål. Allt sammantaget så låter det som ett ganska intressant scoop, enligt mig.

Dessa två tidningar vet vi inte vilka de är, men jag ser inte varför det inte skulle kunna vara åtminstone en till av de fyra stora. Så jag tycker inte det är så långsökt att ana ugglor i mossen. Jag är ganska övertygad om att samtliga större aktörer i MSM har haft chansen att skriva om detta då det begav sig.

Ja, det skulle ju varit mycket märkligt ifall psykologen skulle vänt sig till två små landsortstidningar, när fallet gällde Stockhom...
Citera
2016-01-11, 03:10
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Färdigstädat på AB och SVD
Citera
2016-01-11, 03:12
Medlem
MrMarios avatar
Aftonbladet-psykopaten Oisin Cantwell agerar nu fullt ut "Bagdad Bob" Folkstormen mot de konstant blåljugande medierna har skapat total panik på svenska tidningsredaktioner. Luftslottet man byggt i årtionden har exploderat i deras egna ansikten. Så då är panik åtgärder som att släppa ut den tunnhåriga rättshaveristen en sista åtgärd.
Citera
2016-01-11, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Färdigstädat på AB och SVD
Hoppas att det dem tog bort har dokumenterats innan deras "maintenance"
Citera
2016-01-11, 03:21
Medlem
Mich13s avatar
Och PK-eliten är knäpptyst i frågan. Inte ett pip från Ernman, Schyffert, Betner, Ismail, Arnstad & co

Edit: Vilka lögnaktiga as de är. Fattar de inte det själva? Kastar ut sig rasist hit och dig på vanliga människor som berättar verkligheten!
Senast redigerad av Mich13 2016-01-11 kl. 03:40.
Citera
2016-01-11, 03:24
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Fy fan.. Ur intervju med rättexperten Sven-Erik Alheim:

"Vad kan skälen vara till att händelsen tystats ner?

– Min personliga uppfattning är att det finns en väldigt stor livräddhet att ge ut om information som rör personer som kommer från andra länder. Det finns en rädsla kring exempelvis signalementuppgifter eller för att nämna något som kan härleda till att det handlar om personer från ett annat land.

Han fortsätter:

– Man bör vara mån om att inte sprida främlingsfientlighet och det finns ju en risk för att det sker. Men det får inte gå så långt att det medför konsekvenser som dessa. Framför allt när det gäller barn."

Samtidigt säger polisen som stod för uttalandet till Chang Frick:

"– Vi kan ju inte ta upp och börja prata om vad det är för gärningsmän och vad det är för etnicitet och varifrån folk kommer och sådana saker. Det kan vi inte för i media blir det oftast vänt åt fel håll ifrån det som är själva problematiken, säger han och fortsätter:

– Om vi går ut med ett signalement till exempel så kan vi inte beskriva det på minsta lilla sätt som kan uppfattas som att vi hänger ut någon specifik grupp. Det tar alldeles för mycket tid och energi från oss att vi hela tiden ska försvara det vi gör när vi blir beskyllda för att vara rasistiska och fascistiska. Det är en problematik för oss hur media hanterar verkligheten, skulle man kunna säga."

Media avsäger sig verkligen ALLT ansvar för hela situationen här, trixar med felciteringar till och med. Riktigt fult spel, luktar desperation.
Citera
2016-01-11, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Och PK-eliten är gnäpptst i frågan. Inte ett pip från Ernman, Schyffert, Betner, Ismail, Arnstad & co
Dom skiter väl i Sveriges döttrar så länge dom kan godhetstwittra sig berusade av självbekräftelse.
Citera
2016-01-11, 03:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Så nu går Dan Eliasson ut och gråter i media och säger att det är oacceptabelt agerande av polisen att mörka vad som hänt. Det är liksom han skiten som är högsta hönset! och det enda oacceptabla är hur han inte har heder i kroppen och likt tyska polischefen avgår frivilligt.
Citera
2016-01-11, 03:41
Medlem
AlfaQhards avatar
Raskortet är fan en fantastisk skapelse, att ingen annan tidning reagerade på rapporteringen redan från första början?
Citera
2016-01-11, 03:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Dom skiter väl i Sveriges döttrar så länge dom kan godhetstwittra sig berusade av självbekräftelse.

Antar att de som vanligt kommer skriva något om Hagamannen till veckan för att släta över saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in