Citat:
Ursprungligen postat av
Sixt
Det finns ett annat alternativ, nämligen att Expressen också kände till det här och har sina egna källor på vad som skett. Detta är en ren spekulation från min sida men numera verkar ingenting vara för långsökt när det gäller svensk medias mörkande av invandrarbrottslighet.
Det står ju i artikeln om Kjöller och psykologen att han hade vänt sig till två andra tidningar med sin historia. Jag antar att han har presenterat sig på samma sätt för dessa tidningar, och då har han alltså skrivit något i stil med att han har uppslag till en "verkligt viktig" artikel om unga flickors utsatthet för "systematiska" sexuella övergrepp under WeareSthlm (baserat på skärmdumparna som Nyheter Idag publicerade). Han säger sig även kunna erbjuda kontakter inom polisen.
Detta under en festival där det sedan tidigare var känt av media att sexuella trakasserier hade varit ett problem tidigare år (men inte nödvändigtvis på ett "systematiskt" sätt, vilket torde vara än mer intressant), eftersom åtminstone SR skrivit en liten artikel om det och visat sitt intresse för vittnesmål. Allt sammantaget så låter det som ett ganska intressant scoop, enligt mig.
Dessa två tidningar vet vi inte vilka de är, men jag ser inte varför det inte skulle kunna vara åtminstone en till av de fyra stora. Så jag tycker inte det är så långsökt att ana ugglor i mossen. Jag är ganska övertygad om att samtliga större aktörer i MSM har haft chansen att skriva om detta då det begav sig.