Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 23:40
  #2245
Avstängd
Multikulti2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -88-
Va fan, de har ju känt till övergreppen i flera år och inte gjort något åt det!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sto...en-i-flera-ar/

Den som är evenemangsansvarig, Roger Ticolau, verkar inte direkt vara rätt person på rätt plats, en fel rekrytering?
https://mitti.se/kungen-tillbaka-i-kungsan/

Hur fan tänker Stockholmsstad egentligen?
Roger Ticolau var inblandad i ekonomisk brottslighet redan pa 90 talet med den av Fryshuset startade organisationen Non Fighting Generation. De snuvade skattebetalarna pa pengar om jag inte minns fel och Non Fighting Generation lades ned, skumrasket verkar dock forts
ätta bla med denna festival han e ansvarig för kan ju va ett till spar för Chang att ga pa??
Citera
2016-01-12, 23:44
  #2246
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Det var ju personer (Hanne Kjöller om jag inte minns fel) på DN som sagt rakt ut att man inte ville publicera för att man trodde det var SD-påhitt.
Även om polisen sagt att inget hänt, borde inte DN ha gjort det journalister brukar göra - GRÄVA?!
Jovisst, men de har väl inte oändligt med resurser. När Polisen sa att inget hände så är det väl i alla fall ganska förståeligt att man inte la ner mycket mer tid på det.


Citat:

– Jag har ingen aning om vilka uppgifter som polisens presstalesman har gett, oftast brukar tidningarna själva aktivt söka efter händelser. Men jag har ju pratat med Hanne Kjöller och jag vet att min vän pratat med henne, hon är ju en del av DN, säger Lars

http://nyheteridag.se/dn-lagger-skul...r-ju-bullshit/
DN ansåg nog helt enkelt att Polisens officiella förklaring vägde tungt. Inte jättekonstigt. Inte då, i alla fall.

Citat:
DN har utan tvekan blivit informerade. Det kan eventuellt varit så att DN sedan kontaktat nån ansvarig talesman från polisen och fått ett "inget har hänt" och då tagit det som slutgiltigt.
Ja, förmodligen. Antingen det, eller så kollade dem bland Polisens officiella rapporter.

Citat:
Fortfarande, varför ska vi bry oss sålänge informationen vi fått om mörkläggning är korrekt?
Som jag skrev så tror jag inte att man behöver bry sig om just den punkten. Håller med dig där. Bara förklarade bakgrunden till hennes anklagelser.


Citat:
Om man nu kontaktat DN och sagt att det skedde övergrepp i väldigt stor skala så borde DN rimligtvis luskat vidare oavsett vad någon jävla talesman sagt innan. Att hitta några trovärdiga vittnen kan knappast vara så svårt, det är förfan bara resa på arslet och bege sig dit
Alltså, om talmannen säger att inget hände så väger det ganska tungt. Talman för alla anställda VS enskild anställd. Kanske tänker man inte så i framtiden, men det är helt förståeligt att man tänkte så innan alla fakta låg på bordet. Hade det gällt en arbetsmiljöfråga så hade de väl granskat det mycket närmare, men man tror ju inte att polisen ska ägna sig åt politiska frågor.

Citat:
DN borde rimligtvis veta vid det här laget att polisen officiellt alltid har locket på om det gäller invandrare och dubbelkollat. Slarvigt av alla inblandade, men DN är utan tvekan medskyldiga.
I så fall är de nog medskyldiga till att vara slarviga, ja. Men tror inte att detta var medvetet, inte från någon part. Annat än Polisen.
__________________
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-01-12 kl. 23:51.
Citera
2016-01-12, 23:44
  #2247
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u-m

Citat:
*Ursprungligen postat av Lord-Nothing
Jag kanske missar något men jag förstår inte varför det senaste är en smoking gun. DN kan väl hävda att de fixade materialet i lördags via någon av sina vanliga informatörer inom polisen. T ex för att det var snabbast och enklast så. Denne polis måste väl inte alls vara bekant med fallet. Att få ut material på det viset gör väl alla tidningar och ingen kommer att hänga dem för det.

Detta var ungefär vad jag tänkte, någon som har något bra svar på detta?

Varför gick de inte till denne gode informatör inom polisen för att få bekräftelse på tipset i augusti?
Citera
2016-01-12, 23:45
  #2248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det var det jag menade alltså.

Kan du utveckla den teorin en aning är du snäll. Ville ta reda på att man citerat korrekt ur ett dokument som man inte litade på?

jag tror att man i efterhand vill se om detta dokumentet finns öht och i så fall, vad som står i det. Detta för att kunna jämföra med det in-officiella dokumentet som man redan har fått och på så vis, veta om källan är pålitligt eller ej.


Spekulation:

Eftersom det är diariefört, kan kanske den som har fått ut dokumentet se vilka andra som också har tagit del av den....
Citera
2016-01-12, 23:46
  #2249
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det där med rysspropaganda är ju bara trams. Tyvärr finns det ju en massa korkbollar som går på det.
Inte att ryssland är något under av opartiskhet och sanningssägande, men DN är i det avseendet inte ett dugg bättre, snarast tvärtom.
Ja, håller med om att det där med rysspropagandan är trams. Att han jobbar åt RT förändrar inte någon fakta what so ever.
Citera
2016-01-12, 23:47
  #2250
Medlem
Fogsters avatar
Tino Sanandaji på Facebook till Chang Frick:
Citat:
Chang: har en deadline 19:e, men om svensk press fortsätter agera som krogvakter och skyddar sina egna kontaktar jag utländska journalister den 20:e. Du har gjort ett otroligt arbete hitintills.

Vad tror ni om utländska journalisters möjligheter att hjälpa Chang gräva i denna röta?
Citera
2016-01-12, 23:48
  #2251
Avstängd
Multikulti2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
jag tror att man i efterhand vill se om detta dokumentet finns öht och i så fall, vad som står i det. Detta för att kunna jämföra med det in-officiella dokumentet som man redan har fått och på så vis, veta om källan är pålitligt eller ej.


Spekulation:

Eftersom det är diariefört, kan kanske den som har fått ut dokumentet se vilka andra som också har tagit del av den....
ingen utomstaende har fatt ta del av rapporten förräns nyheteridag nu hämtade ut den och dn saklart det e det som e grejen, dn ville checka om den rapport de har stämmer med orginalet
Citera
2016-01-12, 23:49
  #2252
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
jag tror att man i efterhand vill se om detta dokumentet finns öht och i så fall, vad som står i det. Detta för att kunna jämföra med det in-officiella dokumentet som man redan har fått och på så vis, veta om källan är pålitligt eller ej.
Jag förstår faktiskt inte. Varför skulle DN inte tro att dokumentet tidningen mottagit faktiskt existerade? Skulle handlingen ha upprättats av en random skribent?


Citat:
Spekulation:

Eftersom det är diariefört, kan kanske den som har fått ut dokumentet se vilka andra som också har tagit del av den....
Vilka som begärt ut en offentlig handling kan man få reda på utan att själv begära ut den. Och får man av någon anledning inte reda på det hjälper det inte att själv begära ut den.
__________________
Senast redigerad av Jumalauta 2016-01-12 kl. 23:51.
Citera
2016-01-12, 23:49
  #2253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tror att hon skrev att Guillou påstod sig ha blivit relegerad från sin internatskola, och att det inte var sant. Och om jag minns rätt var det där i en gråzon, ungefär som att folk kan tvingas bort från ett jobb de haft länge utan att det alltid öppet formuleras som "U R Fired!"

Faktafelen hon beslogs med var väl inga särskilt tunga saker, särskilt inte om man väger in hur lättsinnigt många svenska journalister och krönikörer handskas med fakta.

Nej, det var en helt annan person som skrev en biografi om Jan Guillou.
Citera
2016-01-12, 23:51
  #2254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Nothing
Jag kanske missar något men jag förstår inte varför det senaste är en smoking gun. DN kan väl hävda att de fixade materialet i lördags via någon av sina vanliga informatörer inom polisen.

när det här dokumentet skall lämnas ut, skall det diarieföras. eftersom man inte jobbar under helger så kan man således inte heller lämna något ut dokumentet.

DN har alltså kommit över ett dokument som inte har blivit diariefört att det har lämnats ut av någon som inte jobbar under helgerna.
Citera
2016-01-12, 23:52
  #2255
Medlem
oberoendemedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Varför då begära ut den?

T.ex.: DN vill bekräfta att den verkligen är 100% autentisk och inget har blivit ändrad, man vill komplettera med saknade delar, man vill ha den i ett format som omöjliggör identifiering av källan. Det är inte klockrena förklaringar men det är möjliga förklaringar som gör att man inte direkt kan skrika:

"DN begär ut material man redan har så man försöker fuska fram ny källa!"

Jag tror fullt ut på NI:s men hittills har man inte lagt fram pillekvitt som G.W. skulle sagt.
Citera
2016-01-12, 23:53
  #2256
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Tino Sanandaji på Facebook till Chang Frick:

Vad tror ni om utländska journalisters möjligheter att hjälpa Chang gräva i denna röta?
Hjälpa att gräva vete fan. Men det har ju redan uppmärksammats, tom. i dansk statstelevision.
Jag sitter själv & mailar runt till dom kontakter jag har runt om i världen.

Men man skall nog inte tro att dom kan gräva så mycket, men dom kan ändå bidra till att sätta press på lögnarna på DN & svinen på Bonniers.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback