2016-01-10, 18:02
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Tack! Fast min slutsats var alltså att det hela INTE är orkestrerat uppifrån av politiker, utan att det hela i stället rör sig om en slags "outtalad överenskommelse" där alla hakar på den rådande verklighetsuppfattningen antingen av ideologiska skäl eller för att inte drevas mot av media i egenskap av "rasist".

Läs gärna igenom texten en gång till; det är tänkbart att du missade något om du läste den för snabbt. Den är trots allt ganska lång!

Det är både sekt och orkestrerat.
De som är i den lägre delen av pyramiden är ovetandes, de följer sekten/religionen och tror på den, de ledande är mycket väl insatta i konspirationen.

Det är även så det fungerar i sekter i verkligheten, bossarna är väl införstådda i hur de lurar de mest korkade och infantila av varelser.

Så det är både konspiration och sekt på samma gång. Bara titta på blaskorna, chefredaktörerna är väl införstådda i konspirationen.
Citera
2016-01-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Det är ju helt sjukt.
Jag förstår inte det här.
Varje gång när jag varit på tex Hultsfred så har det alltid stått i alla tidningar om de 1-2 våldtäktsfall som brukade ske. Nu har det kommit in trehundra anmälningar om olika former av sexuella övergrepp och ingen säger något. Jag kan verkligen inte tro på det innan jag får se det själv. Hur går man tillväga för att få tag på anmälningarna?

Edit: Och btw tycker jag att Hanne Kjöller får oförtjänt mycket skit. Vad skulle hon göra liksom? Går hon emot sin redaktör genom att sprida "SD-propaganda" så är hennes karriär borta. Cut her some slack.

Kjöllers karriär är troligen borta nu ändå iofs, jag tror hon kommer ses som omöjlig på DN iaf.
Avpixlat verkar söka reportrar?

Visst, det känns lite fel att hänga just Kjöller när problemet troligen finns högre upp men man kan fråga sig varför inte Kjöller försökt "läcka" nyheten till någon annan journalist på någon annan, lite mer seriös tidning. Iofs hade hon kanske fått än mer skit för det?

Jaja, det är iaf tragiskt att svensk media ser ut som den gör, snyggt grävt och förmedlat av Chang Frick iaf.
Citera
2016-01-10, 18:04
Medlem
Citat:
Tack! Fast min slutsats var alltså att det hela INTE är orkestrerat uppifrån av politiker, utan att det hela i stället rör sig om en slags "outtalad överenskommelse" där alla hakar på den rådande verklighetsuppfattningen antingen av ideologiska skäl eller för att inte drevas mot av media i egenskap av "rasist".

Läs gärna igenom texten en gång till; det är tänkbart att du missade något om du läste den för snabbt. Den är trots allt ganska lång!

Frågan är dock hur och på vems initiativ denna outtalade överenskommelse kommit till stånd. Är t ex poliserna väldigt försiktiga för att inte bli uthängda som rasister i media?
Citera
2016-01-10, 18:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det skrämmande är att även polisen till viss del har hakat på och lägger ner utredningar av ren skräck därför att de vetat sig kunnat bli uthängda som ”rasister” annars, som i fallet med det så kallade ”romregistret” (som inte var något romregister) som medierna började dreva mot dem med anledning av under 2015.

Vi vet också att när polisen ibland av misstag går ut med riktiga signalement så blir politiskt korrekt media som galna. Och polisen måste pudla eftersom det är olämpligt att gå ut med ett beskrivande signalement enligt PK-media. I alla fall om folk med utländsk bakgrund beskrivs:

Citat:
Stockholmspolisen gör en pudel om signalement – igen

Det är bara drygt en vecka sedan Stockholmspolisen lovade bättring efter att man twittrat om en gärningsman ”med romskt utseende”. Dagens Nyheter uppmärksammade beskrivningen, och efter skarp kritik om att en hel folkgrupp utpekades tvingades Stockholmspolisen backa från formuleringen.

Men på fredagen fick polisen göra en pudel igen. På polisens hemsida gick det vid 19-tiden att läsa om ett rånförsök som enligt målsäganden ska ha begåtts ”av pakistanier”. Polisen skrev även att ”inga pakistanier” ska synts i området efter rånförsöket.

Efter att TT tagit kontakt med Stockholmspolisen togs formuleringen några timmar senare bort.

http://www.dn.se/sthlm/stockholmspol...nalement-igen/

Ni inser själva hur sjukt ovanstående är? Polisen skriver "romskt utseende" och "pakistanier" i sina signalement, men måste pudla från det och radera texten! Och ni ser också vilken makt som media har i Sverige. Media (i detta fall DN och TT) får polisen att krypa för dem. Polisen "lovade bättring"... ("bättring" = inte lägga fram signalement där läsarna ser att det rör sig om icke-svenskar)

Med ovanstående i minnet så inser man att polisen är mycket rädda att göra något som kan uppfattas som politiskt inkorrekt av media. De måste hela tiden tänka på PK-reglerna, även om det medför att de gör ett sämre arbete.
Citera
2016-01-10, 18:07
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
6 timmar har nu gått sedan Caspar sa att man skulle komma ut med information angående alla "felaktigheterna" i Chang Fricks artikel.
Om det nu förekom så många felaktigheter, varför har man inte kunnat besvara dessa efter 6 timmar?
Antagligen sitter man och förhandlar om avgångsvederlag osv för Kjöller för att hon skall förtiga Wolodarskis inblandning osv. Sånt tar tid.
Citera
2016-01-10, 18:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
En intressant passus är denna:

"En av de poliser som deltog i insatsen, och fick lägga mycket tid på att stötta de drabbade tjejerna, säger att saken betraktades som känslig. Killarna som skickades iväg bedömdes nämligen till övervägande del vara ensamkommande nyanlända.

I augusti 2015 var dom "ensamkommande barn som flytt för sina liv"; nu i januari 2016 är dom varken barn eller flyktingar. Nu är dom bara "ensamanlända". Det finns en anledning till att DN skriver som dom gör.

Det är naturligtvis någon operativ polischef som beordrat att hantera det här med försiktighet som en känslig situation, detta för att inte DN och Twitterati ska dreva mot polisen enligt beprövad välkänd REVA- eller zigenarregister-modell. Samtidigt med "feminismiseringen" av samhället har polisen fittifierats också mycket tack vare sexualsadisten Lindberg. Sen har ju idioterna förlagt polisskolan till Södertörn nu också. Ett till steg i fittifieringen av polisen.

Om polisen använt tårgas och gummikulor mot de "ensamkommande nyanlända" för att ge de unga männen en lektion i "så gör vi inte i Sverige, här har vi integrachooooon" så hade DN inte tvekat på att dreva mot polisen. Men det är slut på dom tiderna nu. Det gick i augusti 2015, men det går inte att göra det nu i januari 2016. Därför håller DN nu mangrant käft. Skämmas har dom nog inte vett att göra, trots att dom borde.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-01-10 kl. 18:13.
Citera
2016-01-10, 18:09
Medlem
Var ju nästan lika många kvinnor som kommenterade i den gruppen Jack Werner hittat, var väl därför han blurrade namnen och påstod att det bara var män.
Citera
2016-01-10, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Frågan är dock hur och på vems initiativ denna outtalade överenskommelse kommit till stånd. Är t ex poliserna väldigt försiktiga för att inte bli uthängda som rasister i media?

Folk lär sig ganska snabbt vad man ska hålla käften om inför utomstående i ett visst läge och vilka slags förklaringar eller tips som är okej, det gäller både i en försäljningsorganisation, i militären, på en tidning och hos polisen.
Citera
2016-01-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Det är ju helt sjukt.
Jag förstår inte det här.
Varje gång när jag varit på tex Hultsfred så har det alltid stått i alla tidningar om de 1-2 våldtäktsfall som brukade ske. Nu har det kommit in trehundra anmälningar om olika former av sexuella övergrepp och ingen säger något. Jag kan verkligen inte tro på det innan jag får se det själv. Hur går man tillväga för att få tag på anmälningarna?

Edit: Och btw tycker jag att Hanne Kjöller får oförtjänt mycket skit. Vad skulle hon göra liksom? Går hon emot sin redaktör genom att sprida "SD-propaganda" så är hennes karriär borta. Cut her some slack.
Det är en alldeles för allvarlig händelse för att bara acceptera att redaktören säger nej. Med över 300, sannolikt, barn som offer för sexuellt övergrepp så ser man till att saken blir känd för allmänheten på ett eller annat sätt, punkt slut.
Citera
2016-01-10, 18:15
Medlem
Håller Wolodarski på att sy ihop en morgonsoffe-cirkus där han och ledande feminister ska försöka övertyga dom dumma svenskarna om mörkläggningens förträfflighet eller vad händer?

Märkligt nog har inte skribenter på varken aftonbladet och expressen gått ut och hyllat agerandet ännu heller?

Det är nog extra varmt och svettigt i den trånga åsiktskorridoren nu.
Citera
2016-01-10, 18:18
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är en alldeles för allvarlig händelse för att bara acceptera att redaktören säger nej. Med över 300, sannolikt, barn som offer för sexuellt övergrepp så ser man till att saken blir känd för allmänheten på ett eller annat sätt, punkt slut.
Ja men sätt dig in i hennes position. Skulle du offra din karriär för det? Inte jag.
Citera
2016-01-10, 18:18
Medlem
Fyll-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Folk lär sig ganska snabbt vad man ska hålla käften om inför utomstående i ett visst läge och vilka slags förklaringar eller tips som är okej, det gäller både i en försäljningsorganisation, i militären, på en tidning och hos polisen.

Stämmer bra det. Inte minst inom poliseriet. Det är väldigt lågt till tak på Kungsholmen numera. Väldigt lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in