2016-01-15, 20:29
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är klart att Helin menade att om Aftis skulle förväntas rycka ut och skriva varje gång tjejer hade blivit tafsade på vid en festival (av araber eller andra) eller varje gång det snackades om att några blattekillar hade spanat mycket nära på tjejer på badet, så hade de fått göra det för jämnan. Han slår ifrån sig hela frågan. Ungefär som när Linna Johansson och andra unga arga feminister på Expressen, med eh, hyfsat bra utseende, å ena sidan körde hårt på att det är Patriarkalt att diskutera tjejers looks i media över huvud taget, å andra sidan slog ifrån sig med "självklart har jag använt mig av mitt utseende för att komma någonstans, det har väl alla tjejer i den här branschen, det är inget att snacka om!" (citerar ur minnet från Linna för sådär tio år sedan, i en debatt om "kuttersmycken" i media).

Däremot är det ju inte alltid tafsandet eller eh, tryckandet är lika storskaligt och lika närgånget som det verkar ha varit på festivalerna i Kungsan på senare år. Det vill Helin och MSM inte *heller* höra talas om.

Jo, jag vet. Men om Helin verkligen tycker att det begås för många sexuella brott för att det ens ska gå att skriva om, så är det ju absolut det man måste skriva om. För det. Är ju horribelt. Att sitta på kunskapen utan att problematisera den är ju att acceptera den. Ergo, massmedia stödjer våldtäkter. Jag använder ofta den logiken, och anklagar folk för att vara våldtäktsförespråkare. Det är sällan populärt, men jag anser argumentet vara valid. (Det är en liten vändning på "du röstar SD, alltså du är rasist". Jag säger "du vill inte undersöka och stävja våldtäkter, alltså är du för dem". Det är bristande, men jag använder det heller aldrig innan motståndaren använt ett eget bristande bevis för att påtala hyckleriet)
Citera
2016-01-15, 20:42
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
De siffror du hänvisar till har Brå hämtat från NTU som ringer hem till 14 000 personer och frågar ut dem.
Nationella trygghetsundersökningen (NTU) är en årligen återkommande nationell frågeundersökning om befolkningens (16—79 år) utsatthet för brott, trygghetsupplevelse, förtroende för rättsväsendet och erfarenheter av kontakter med rättsväsendet. Underlaget utgörs av telefonintervjuer med närmare 14 000 personer.
Många kvinnor som blir illa behandlade av sina män vill nog inte prata om det i telefon med en främmande person, så mörkertalet är nog stort.

Men jag kan ändra min formulering till:

En av de vanligaste typerna av våldtäkt, om inte den allra vanligaste, sker inom familjen i kvinnans eget hem.

Edit: förlåt, jag misstolkade ditt inlägg innan jag skrev svaret nedan. Jag dissekerar NTU då jag trodde att du använde det som källa, medan du faktiskt skrev att det var en dålig källa. Så det nedan kan låta lite weird, men jag låter drt stå kvar. Det viktigaste kommer i slutet. Jag tror inte att NTU frågor om plats, så det jag länkar är från anmälningar. Håller dock med om att BRÅ presenterar det lite missvisande på sidan. Slutedit.

Mjo, NTU är ett bra komplement till Brå, men jag själv ger inte mycket för den som källa. Har skrivit längre pläderingar om varför, men eftersom underlaget är så litet så blir felkällan alldeles för stor. Man måste komma ihåg att en stor majoritet av våldtäkterna sker mot kvinnor 16-34, och underlaget där, om jag inte minns fel, är under 2000 personer. Det sammanfattas enbart att 0.4% anser sig utsatt för påtvingad våldtäkt (alltså inte enbart sexualbrott), och då mörkertalet som du säger kan vara stort, blir inte siffrorna mycket värda. Det innebär att ca 56 personer har svarat ja på frågan. Sen kan man nog även kanske anse att våldtäktsutsatta (t.ex. Människor som rör sig i riskzoner) kan vara mindre benägna att ens svara på undersökningen i helhet.

Vidare (jag kan ha fel här) så frågar inte NTU om plats för brottet, så de siffrorna är fortfarande från anmälningarna.

Med det sagt anser jag personligen det missvisande med den formuleringen, då det är en liten minoritet (jag anser 15% vara en liten minoritet om t.ex. 85% ses vara en stor majoritet) faktiskt sker i hemmet. Du får så klart uttrycka dig hur du vill, men att medvetet komma med formuleringar som man vet uppfattas annorlunda är att förminska problemet och motarbeta en lösning.

Fick jag välja skulle du uttrycka dig så här: "Brå visar att 15% av våldtäktsanmälningarna beskrivs som utfärda i bostad", då det är så korrekt information vi kan få.
Senast redigerad av Lydan 2016-01-15 kl. 20:45.
Citera
2016-01-15, 20:43
Norska Aftenposten skriver något bra - http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...r-8318033.html

Be mig inte om att översätta, för det blir ändå raderat!

Alma Berlin
Citera
2016-01-15, 21:27
Medlem
Gengarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
http://www.svtplay.se/video/5845838/...ab=helaprogram

1:23:12
Nyhetspanelen med Aftonbladet-Karin P & Wolodarski mot Anders Björck.
Karin och Wolodarski förklarar att alla ska lita på vad svensk media säger.
Skön motvikt i slutet med Anders Björck (1:28:00) som inte kan veta hut och istället säger att han inte riktigt litar på media. Peter är förvånad, Karin är obekväm.

Fy fan vad jag blir triggad av att lyssna på Wolodarskis skitsnack! Som klassisk vänstermedia relativiserar han hela våldtäkts katastrofen och snackar om pressetik och vad som är viktigt för medieklimatet; allt samtidigt som han håller någon form av "duktig gosse"-image och låter sitt nylle täckas av ett enormt jävla flin.

Det skulle inte suttit fel att se Karin och Wolodarski få några rejälla omgångar smisk av den enda vettiga Anders.
Senast redigerad av Gengarz 2016-01-15 kl. 21:34.
Citera
2016-01-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Norska Aftenposten skriver något bra - http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...r-8318033.html

Be mig inte om att översätta, för det blir ändå raderat!

Alma Berlin

Det verkar fungera bra med Google translate.

https://translate.google.se/translat...r-8318033.html

"Det kan jämföras med hanteringen av tsunamin
Efter tsunamin 2004 där 543 svenskar dog och 1500 skadades, fick regeringen massiv kritik för hur den hanterade situationen."
Citera
2016-01-15, 21:59
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gengarz
Det skulle inte suttit fel att se Karin och Wolodarski få några rejälla omgångar smisk av den enda vettiga Anders.

Ja, Anders B var tyvärr lite flat och protesterade inte när Wolodarskij (sic) inte lät honom prata till punkt utan tog över diskussionen när Anders erkänt att han inte litade på MSM.

Anders borde ha sagt till PW att veta hut! "Moderatorn" gjorde i vanlig ordning inte sitt jobb...
Citera
2016-01-15, 22:11
Medlem
Genomskinligt av Wolodarski i nyhetspanalen. Gjorde allt för att framstå som en hellyllekille och flamsade bara. Så uppträder bara någon som vet att den ertappats med fingrarna i syltburken.
Citera
2016-01-15, 23:02
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Genomskinligt av Wolodarski i nyhetspanalen. Gjorde allt för att framstå som en hellyllekille och flamsade bara. Så uppträder bara någon som vet att den ertappats med fingrarna i syltburken.
Alltså, ingen som ställde någon kritisk fråga till juden?
Citera
2016-01-15, 23:08
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Alltså, ingen som ställde någon kritisk fråga till juden?
När programledaren ville byta topic svarade Wolodarski med att "nä nu mörklägger du!". Båda tittade på varandra och skrockade gott.

Björck var löjligt lam, förstår att man valde honom som bisittare.
Citera
2016-01-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
http://ledarsidorna.se/2016/01/helen...tigande-se-pa/

Är man begåvad med ett normalt antal hjärnceller går det inte att motargumentera andemeningen i denna text, lysande helt enkelt.

Tyvärr bottnar allt vänsterdravel i en rädsla att låta sd-vänlig och därav utmålas som rasist.

Jag håller inte med. Hon har ju inte fattat orsak och verkan. Hon skriver bland annat följande:

Citat:
För drygt 40 år sedan fanns inte fri abort och p-piller, inte heller dagis och pappaledighet, i Sverige. Fram till 1978 ansågs våldtäkt inom äktenskapet inte vara våldtäkt utan otukt. Orden sexuella trakasserier fanns varken på kartan eller i lagstiftningen. Någon jämställdhetslag fanns inte, inte heller en sexualbrottslag. Genusvetenskap och genuspedagoger var inte uppfunna. Vi fick allt detta och mer därtill, men vi fick det inte av Gud!

Fram till det fetade så håller jag i princip med om en positiv utveckling men det är just det där med genusvetenskap, en produkt av postmodernistiskt tänkande. Den är tätt sammanflätad med de idéer om mångkultur, vithetsnorm, postkolonialt förtryck e.t.c. som genomsyrar alla de ideologer och institutioner som skapat vår kravlösa invandringspolitik. Feminismen har ett oerhört stort ansvar för att vi befinner oss där vi är idag. En framträdande debattör i den splittrande rasifieringsfrågan som t.ex. Kawa Zolfagary är helt och hållet en produkt av svensk institutionaliserad feminism i kombination med frikostig invandringspolitik. Hela det skamtänkande kring den vite mannen som feminismen har byggt upp är precis det som Helene nu invänder mot. Det är så dags.
Citera
2016-01-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
"Alternativ" media skriver ingenting om det. De skriver varje dag om blattar, neger och kulturer i andra länder. Men de kommer ALDRIG med några scoop. De gnäller om allt.

Du läser inte där om 105.000 invandrare som driver företag och betalar skatt.
Nä, men du läser om det vält en trädgårdstomte i danmark... ja, då rasar man...

Om det är några som mörkar är det alterantiv-media.

DNs mörkläggning är fabricerad av det genomsvenske Chang. Allt i syfte att trolla.

Det märks ganska tydligt att du inte har läst det som du uttalar dig om. Jag tänker inte höja alternativmedia till skyarna jag inser att de också har en agenda men utan dem (och för den delen Svenska Kommuner och Landstings: Dagens Samhälle) skulle jag inte veta något alls om alla de problem med våld, kaos och bränder (inte startade av vita ondingar) som just nu pågår runt våra asylboenden i landet. Jag hade inte fått veta bakgrunden till Brobymordet. Jag hade inte fått veta den fulkampanj som DN drev mot Julia Ceasar (vars texter jag i och för sig inte gillade, men hon har rätt att vara anonym om hon vill de) o.s.v.

Några trädgårdstomtar har jag inte läst om ännu men jag utesluter inte att du är en tomte som snart välter däremot.
Citera
2016-01-16, 02:14
Bannlyst
ett tyskt dngate 2 manader innan nyar, det var refugeeswelocme fest pa en bat och araberna blev kata igen http://www.express.co.uk/news/world/...roping-Germany
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in