Citat:
Det är klart att Helin menade att om Aftis skulle förväntas rycka ut och skriva varje gång tjejer hade blivit tafsade på vid en festival (av araber eller andra) eller varje gång det snackades om att några blattekillar hade spanat mycket nära på tjejer på badet, så hade de fått göra det för jämnan. Han slår ifrån sig hela frågan. Ungefär som när Linna Johansson och andra unga arga feminister på Expressen, med eh, hyfsat bra utseende, å ena sidan körde hårt på att det är Patriarkalt att diskutera tjejers looks i media över huvud taget, å andra sidan slog ifrån sig med "självklart har jag använt mig av mitt utseende för att komma någonstans, det har väl alla tjejer i den här branschen, det är inget att snacka om!" (citerar ur minnet från Linna för sådär tio år sedan, i en debatt om "kuttersmycken" i media).
Däremot är det ju inte alltid tafsandet eller eh, tryckandet är lika storskaligt och lika närgånget som det verkar ha varit på festivalerna i Kungsan på senare år. Det vill Helin och MSM inte *heller* höra talas om.
Däremot är det ju inte alltid tafsandet eller eh, tryckandet är lika storskaligt och lika närgånget som det verkar ha varit på festivalerna i Kungsan på senare år. Det vill Helin och MSM inte *heller* höra talas om.
Jo, jag vet. Men om Helin verkligen tycker att det begås för många sexuella brott för att det ens ska gå att skriva om, så är det ju absolut det man måste skriva om. För det. Är ju horribelt. Att sitta på kunskapen utan att problematisera den är ju att acceptera den. Ergo, massmedia stödjer våldtäkter. Jag använder ofta den logiken, och anklagar folk för att vara våldtäktsförespråkare. Det är sällan populärt, men jag anser argumentet vara valid. (Det är en liten vändning på "du röstar SD, alltså du är rasist". Jag säger "du vill inte undersöka och stävja våldtäkter, alltså är du för dem". Det är bristande, men jag använder det heller aldrig innan motståndaren använt ett eget bristande bevis för att påtala hyckleriet)