2016-01-13, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Sidan righton.net drivs av personerna bakom motpol.nu och har nog mycket begränsad spridning.
detta sprids nu bla i östmedia med plus wikileaks hur skall msn förklara att chang jobbar för putin fran hallunda?
Citera
2016-01-13, 23:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aastsvet
Detta var lite oväntat, dessa detaljerade listor ser man ju normalt sett inte. Eller är det bara jag som inte brukar läsa Expressen?

Den här detaljrikedomen är resultatet av DNGate och mörkningsanklagelserna.
Citera
2016-01-13, 23:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyheterIdag
Bomben kom här. Vad tror ni händer när svenska medier ser att norska branschtidningen Journalisten.no går igenom hela mitt avslöjande, pratar med mina källor, och bedömer hela grejjen som trovärdig?

De har talat länge med både psykologen och polismannen. Nu tillstyrker Journalisten.no hela min story.

Vad som händer nu återstår att se, själv är det lite av ett chips och coca cola-läge för min del.

Håll tillgodo: http://journalisten.no/2016/01/overg...dagens-nyheter

Ja, jag har väntat på att denna artikeln skull komma ut

/Chang
Mycket bra att norrmännen tar upp det hela. Det ökar givetvis din trovärdighet & ger tyngd åt hela kampanjen.
Jag har själv mailat danska, tyska & amerikanska tidningar så vi får hoppas att fler orkar ta tag i detta. Press från utlandet kan givetvis indirekt påverka vad som händer i Sverige.

Bra jobbat, stort tack!
Citera
2016-01-13, 23:27
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Bomben kom här. Vad tror ni händer när svenska medier ser att norska branschtidningen Journalisten.no går igenom hela mitt avslöjande, pratar med mina källor, och bedömer hela grejjen som trovärdig?

De har talat länge med både psykologen och polismannen. Nu tillstyrker Journalisten.no hela min story.

Vad som händer nu återstår att se, själv är det lite av ett chips och coca cola-läge för min del.

/Chang

Grattis! Hoppas bomben sprider sig till hela Europa.
Citera
2016-01-13, 23:30
Medlem
NyheterIdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Hejsan Chang!

Bra jobbat å allt det där.

Nu vill jag ställa ett par personliga frågor till Dig.

Hur mår Du? Hur mycket har Du sovit de senaste dagarna? Stressnivån lär ju vara rätt så hög kan jag tänka mig.

Kudos!

Hej!

Jag är en sådan där människa som kan drabbas av vad jag tror är panikångest. En gång fick ambulansen plocka upp mig, då hade jag en puls på 225 (vilket inte ska vara möjligt, men det var vad deras instrument visade).

Givetvis har det stundtals varit ytterst nära att hamna i det läget igen, så är det. Igår fick jag lägga mig i sängen och andas i kudden i en timme för att hålla det i schack. Det blir lite så när alla svenska medier blåser på att man är Putin-agent, högerextremist och fan vet vad. Folk hör av sig och undrar vad som händer (alltså folk som känner mig, men inte har koll på hur medier funkar – de tror ju någonstans att det kan vara sant).

Det tar såklart på psyket att behöva förklara samma saker om och om igen.

Så ja, det har bitvis varit dålig och ibland ingen sömn senaste dagarna. Men jag biter ihop, tar det lugnt, försöker tänka på annat. Jag käkar inga mediciner eller någonting, så jag får brottas med det där själv.

Men som med allt annat, det är bara att bita ihop och inte ge sig. Vilket jag aldrig gör!

/Chang
Citera
2016-01-13, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Grattis! Hoppas bomben sprider sig till hela Europa.
sprid norska journalisten i norden och righon o wikileaks i resten av världen
Citera
2016-01-13, 23:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Har Peter Wolodarski öht öppnat mun sen drevet mot DN :mörkande börjat?
Eller är han satt i karantän..såkallad frysboxen?
Citera
2016-01-13, 23:33
Medlem
Polismannen kan väl kontakta Aftonbladet eller Expressen och berätta sanningen och samtidigt behålla sin anonymitet?
Citera
2016-01-13, 23:33
Medlem
Lobengulas avatar
Snaran dras åt runt DN och Baghdad "Opitz" Bob kan yra hur mycket han vill om att alla är nazistsajter som kritiserar DN. Utländsk media är inte smittat av ankdammsviruset i Sverige. Respektabla journalisten.no är inte lika enkelt att avfärda som oseriös.

Opitz och vingmuttern har skött det här på ett amatörmässigt sätt. De borde givetvis ha "pudlat" och sagt att det blev en miss, men nej då, med en dåres envishet så ska de försvara sig och anklaga alla andra för att vara antingen nazister eller ingå i Putins desinformationsarmé.

Fyfan DN, jag minns när det var en respektabel tidning som jag läste varje morgon. Nu är det en skämtblaska med en agendasättande chefsredaktör och Baghdad Bobs brorsa.

Edit: Tack Chang Frick. Du har verkligen gjort ett hästjobb med att avslöja en vidrig tidning som inte längre agerar journalistiskt. All heder!
Senast redigerad av Lobengula 2016-01-13 kl. 23:38.
Citera
2016-01-13, 23:34
Medlem
Citat:

/Chang
Det här är ju otroligt bra. Jag har inte läst färdigt artikeln än, men är nästan tårögd. Sällan ter sig det offentliga Sverige så idiotiskt som när det kontrasteras mot våra mer normala grannländer. Att det sker just i en branschtidning för journalister är extra stort.

Ni har gjort ett fantastiskt jobb. IB-affären är ingenting om man jämför. Den här saken är av en helt annan dignitet moraliskt sett. Under många år har brottsoffers lidande negligerats och vanliga människors oro demoniserats. Ni ger dem upprättelse.

Tack så mycket för allt jobb ni har lagt ned, både du, Mattias Albinsson, psykologen och polisen!
Citera
2016-01-13, 23:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har Peter Wolodarski öht öppnat mun sen drevet mot DN :mörkande börjat?
Eller är han satt i karantän..såkallad frysboxen?
Det är svårt att säga. Så väldigt offentlig är han ju inte att han "uppträder" dagligen. Vi får väl se om det kommer några ledare framöver. Men jag är övertygad om att han fortfarande har stöd från sina uppdragsgivare. Svinen på Bonniers vill ha honom & han sitter nog rätt säkert & mörkningskampanjen är garanterat förankrad hos ägarna.
Citera
2016-01-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket bra att norrmännen tar upp det hela. Det ökar givetvis din trovärdighet & ger tyngd åt hela kampanjen.
Jag har själv mailat danska, tyska & amerikanska tidningar så vi får hoppas att fler orkar ta tag i detta. Press från utlandet kan givetvis indirekt påverka vad som händer i Sverige.

Bra jobbat, stort tack!

Detta är helt rätt väg att gå. "Swedish media outlet DN refuses to answer questions when Norwegian journalists confirm allegations of refugee sex abuse cover-up."

I kombination med "Eastern European boy dies defending Swedish girl from Syrian refugee - Swedish media makes him the villain" och liknande vinklar så kanske en kritisk massa av intresse kan skapas internationellt. Om Fria Tiders översättning stämmer och Expressen medvetet utelämnat den avgörande informationen för att skydda förövaren, samtidigt som man lät dennes förälder svartmåla offret är det ju hårresande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in