2016-01-14, 15:46
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu börjar Bonniers hämnd mot Frick:

https://kit.se/2016/01/14/30489/sajt...-nyheter-idag/

Det var ju kul. Chang Frick gör uppenbarligen det mesta svart. Men han lever ju inte riktigt i den trygga värld skribenterna kommer ifrån. Det är lite mer förortssverige man får en bild av. En tredje person, inflyttad till landet och utan inkomst, bor med Frick och hans fru enligt artikeln. Oj, en invandrare, jobbigt för den trygga medelklassen.

Men skämt åsido, det verkar troligt av artikeln att döma att allt inte riktigt går rätt till redovisningsmässigt. Och kopplingarna till SD finns förvisso där. Det är dock ett stort steg från det till konspirationsteorin om Putin. Och det förvånar mig att Kit inte är mer intresserade av att gräva i frågan om vilka som visste vad om händelserna i augusti, att de tycker Fricks småfiffel är så mycket viktigare.
Citera
2016-01-14, 15:48
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:

Det här är faktiskt riktigt kul, om man bortser för konsekvenserna för Frick. Tog inte ens en vecka för deras hit job att bli klart.

Bakgrundsinfo för den som inte orkar leta:

Citat:
Valberedningen föreslår istället att Peder Bonnier och Kerstin Mogull väljs in i styrelsen för Bonnier AB.

Peder Bonnier är i dagsläget vd för nystartade Kit, som Bonnier tryckt in 50 miljoner kronor i. Han är son till Bonniers styrelseordförande Carl-Johan Bonnier och har tidigare jobbat som digitalchef på Bonnier Tidskrifter. Han har tidigare pekats ut som en kommande kronprins inom Bonnierkoncernen.

– Han är mycket välutbildad och pekas av många ut som en påläggskalv. Jag tror att han får en central roll i framtiden, även om det kanske inte blir som styrelseordförande eller vd, sade, Björn af Kleen, författare till boken ”Lucke & Lull – arvet efter Bonnier”, till Dagens Industri 2013.

Hur jourmalistkåren kommer att reagera på maffiametoderna behöver vi knappast spekulera i efter den lojalitetsuppvisning som Journalisten.se, SVT och övriga stått för de senaste dagarna.

(Samtidigt på Bonniers: "Vem är den jävla ankdammsidioten och de andra svinen i tråden? Fixa dem! Nu! Jag ska fan lära dem att kritisera sina herrar. Jävla hjon!)
Citera
2016-01-14, 15:48
Medlem
Citat:

Riktigt fult. Men jag måste säga att de tar det här "drevet" på blodigt allvar. Antingen har alternativ media och sociala media ett betydligt större genomslag än vad jag trodde, eller också har de panik över att mer ska avslöjas.

Gjorde undantag på adblock för nyheteridag. Det är stort för mig.
Citera
2016-01-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, nu slår Bonnier tillbaka:

De använder sig av den sedvanliga taktiken; att försöka hitta svagheter hos budbäraren och hänga ut dessa. Men jag tycker att de bara lyckas sådär.
Hmm. Kolbjörn Guwallius från det avsomnade projektet "Sajtkoll" är en av artikelförfattarna. Idén med Sajtkoll var ju att upprätta ett slags facit över godkända och icke godkända publikationer. Om någon bekanting på Facebook länkade till en skum källa (kanske Nyheter Idag) skulle den rättänkande kunna tillrättavisa henom genom att hänvisa till Sajtkoll.

Då följer jag Sajtkoll-logiken, avvisar Kolbjörns artikel som en skum källa och väljer att inte läsa den.

Edit: Kunde inte låta bli. OMG - Chang har kontakter med Kent Ekeroth. Då måste han ju vara nazist?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Ojojoj, vilket scoop. Nu är Frick körd, bara att lämna in handduken och erkänna att han är nazist.

Tycker att artikeln ställer rimliga frågor. Personligen har jag inga illusioner om att Frick skulle vara objektiv och konsekvensneutral, för att använda ett nytt modeord. Jag hade bara högre förväntningar på DN.
Citera
Bannlyst
Chang sluta skriv nu med din kassa ekonomi i hallunda vi litar bara på journalister med miljonbostäder ja typ så anser nu msm att slipstenen skall dras alternativt skall han sluta för att han en gång va med i sd eller för att han nu jobbar för putin. Chang fan va putin pröjsar dig kasst fråga om du inte kan få putins kåk på lidingö istället.
Citera
2016-01-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Chang sluta skriv nu med din kassa ekonomi i hallunda vi litar bara på journalister med miljonbostäder ja typ så anser nu msm att slipstenen skall dras alternativt skall han sluta för att han en gång va med i sd eller för att han nu jobbar för putin. Chang fan va putin pröjsar dig kasst fråga om du inte kan få putins kåk på lidingö istället.

Ja, det är lite som "gamla" goda tiden då medborgare med en inkomst över en viss gräns bara fick rösta. Det kanske appliceras på politiska åsikter idag att man får bara ha en om man är mer bemedlad än andra? Då börjar vi snacka om hierarkier liknande de i framgångsteologiska frikyrkorörelser.
Citera
2016-01-14, 15:57
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Hmm. Kolbjörn Guwallius från det avsomnade projektet "Sajtkoll" är en av artikelförfattarna. Idén med Sajtkoll var ju att upprätta ett slags facit över godkända och icke godkända publikationer.

Guwallius tillhör tokvänstern och har dessutom dålig impulskontroll. Inte likt Bonniers att använda sig av en sådan person helt öppet. Men de börjar väl bli nervösa eller slarviga.

(Någon som tror att Bonnierfilialen Researchgruppen lurar i faggorna? Vi lär snart bli varse.)
Citera
2016-01-14, 16:00
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Ojojoj, vilket scoop. Nu är Frick körd, bara att lämna in handduken och erkänna att han är nazist.
Ja. DN löpet imorgon: Chang och Putin är nazister tillsammans!
Svar från RFSL: Låt den böga tillsammans. Det är vårt genombrott i den ryska statspropagandan.
Citera
2016-01-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Guwallius tillhör tokvänstern och har dessutom dålig impulskontroll. Inte likt Bonniers att använda sig av en sådan person helt öppet. Men de börjar väl bli nervösa eller slarviga.

(Någon som tror att Bonnierfilialen Researchgruppen lurar i faggorna? Vi lär snart bli varse.)
Vi är nog redan registrerade hela bunten. Jag gick in på sidan på rent trots.
Citera
Bannlyst
Hursomhelst msm e riktigt skraja för chang o hans scoop det visar deras beteende med all tydlighet
Citera
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Så bara för att man inte avgudar Wolodarski och DN är man antisemit menar du? Den enda som har skrivit "semit" i den här tråden är du. För säkerhets skull gjorde jag även en sökning på "jude" och fick fram hela två (2) resultat. Ett med antisemitisk touch ...

F.ö. verkar du vara en lika devot DN-läsare som min svärmor. Hon tror på allt som står i den publikationen. (Ja, hon bor på Södermalm.) I somras talade hon förskräckt om "näthatare". Föga kunde hon ana att hon satt mitt emot en.

Jag överdrev. Men ett inlägg finns faktiskt i tråden, nr 2675, där Lantarbetaren talar om den "kroknäste semiten".

Om du kallar mig devot DN-läsare visar det på låg läsförståelseförmåga. Att jag föredrar DN framför antisemitism hindrar mig inte från att tycka att DN är en ganska dålig tidning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in