Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Om några timmar borde Chang Frick vara klar med en engelskspråkig variant av artikeln. Stora löpsedlar i internationell press imorgon bitti vore fint.
Jag tror inte vi ska överskatta denna nyhet internationellt sett. Ryska, grundstötta ubåtar och statsministermord är en sak, men att en liten dagstidning i ett litet skitland väljer att inte skriva om övergrepp på en konsert, lär knappast tas upp i utländska medier.
Citera
2016-01-10, 15:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är ett missförstånd att tro att utländska medier skulle vara intresserade av att skriva om medial mörkläggning i Sverige. Vad som gör den här historien intressant för utländska medier är händelsen i sig, ingenting annat.
Det fanns förvisso ett internationellt medialt intresse kring mörkläggningen av Köln-debaclet så varför inte?
Citera
2016-01-10, 15:31
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Att Kjöller inte kan bedriva journalistisk arbete må vara hänt.
Men det är snarare hennes bristande kompetens som förklarar varför hon inte skriver om saken än att DN mörkar.
Är du helt efterbliven? Hanne Kjöller är en svensk författare och ledarskribent på Dagens Nyheter. Hon har tidigare arbetat på Expressen, Sundsvalls Tidning och Bohusläningen. Utmärkelser: Advokatsamfundets journalistpris 2012. Vad har du själv för kompetens som matchar detta?
Citera
2016-01-10, 15:33
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Det fanns förvisso ett internationellt medialt intresse kring mörkläggningen av Köln-debaclet så varför inte?
Bara för att det orsakade politiska konsekvenser i Tyskland. Det var detta som var det intressanta, t.ex. att polischefen fick avgå och att TV-nyheterna bad om ursäkt. Det var detta som var det intressanta för utländsk media, inte att ställa någon ansvarig mot väggen eller liknande som en del får för sig ska hända här.
Citera
2016-01-10, 15:34
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Bara för att det orsakade politiska konsekvenser i Tyskland. Det var detta som var det intressanta, t.ex. att polischefen fick avgå och att TV-nyheterna bad om ursäkt. Det var detta som var det intressanta för utländsk media, inte att ställa någon ansvarig mot väggen eller liknande som en del får för sig ska hända här.
Den som lever får se...
Citera
2016-01-10, 15:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ställa någon mot väggen tror jag inte det blir frågan om. Snarare ett allmänt hånande av dumma svenskar.
Citera
2016-01-10, 15:36
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Det är ett missförstånd att tro att utländska medier skulle vara intresserade av att skriva om medial mörkläggning i Sverige. Vad som gör den här historien intressant för utländska medier är händelsen i sig, ingenting annat.
En feministisk regering som har gett polisen order om att mörka sexövergrepp är inte intressant för utländska medier?
Citera
2016-01-10, 15:38
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
En feministisk regering som har gett polisen order om att mörka sexövergrepp är inte intressant för utländska medier?
Var kommer denna uppgift ifrån? Har du länk?
Citera
2016-01-10, 15:49
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Var kommer denna uppgift ifrån? Har du länk?
Polisen är ingen privat organisation, order och förhållningssätt trillar ner från regeringen, inte tvärtom.
Citera
2016-01-10, 15:50
Medlem
Som jag misstänkte.

Citat:
Chang Frick
‏@ChangFrick @larskriss Jag tror de är nervösa för hur de ska göra. De fattar nog att jag inte publicerat allt (ännu). *host*
Citera
Medlem
christallqhulaaas avatar
jag är inte förvånad.media ljuger hela tiden för att gå maktens ärenden må fan ta er.
Citera
Medlem
Chang Frick på Twitter angående att DN dröjer med att kommentera saken:

@larskriss Jag tror de är nervösa för hur de ska göra. De fattar nog att jag inte publicerat allt (ännu). *host*
06:48 - 10 jan. 2016
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in