Citat:
Ursprungligen postat av
zala'
Frikänd precis som alla politiker och andra myndighetspersoner. Det är svårt att inte tänka på många journalister som politiker med tanke på de massiva mängder pengar de tar emot från staten. Man slutas aldrig förvånas av vad dessa personer kommer undan med.
Jag vänder mig bara mot att sms:et i sig skulle bevisa något. Alltså, de som inte trodde att dn mörkade detta innan kommer fortfarande att tro det även efter att ha läst artikeln. Varför får man inte telefonloggar eller något som bevisar omfattande samtal eller någon slags bekräftelse från polisen? Jag är helt övertygad om att det finns mer komprometterande bevis som skulle slå hårdare mot dn.
Vad skulle detta rävspelet vara för något exakt? Varför inte bara släppa alla bevis man har? Eller misstolkar jag dig?
Först blånekade Kjöller till att hon skulle ha försökt få kontakt med den här polismannen för att få veta mer, redan i augusti. Nu efter att hennes sms till honom publicerats (vilket visar att hon både visste hans nummer och försökte nå honom igen, precis som han sagt) så är det moltyst från Kjöller, alltmedan DN och deras kompisar ägnar sig åt allt mer desperata smutskastningsförsök och undanmanövrer.
Ju längre Kjöller och DN bara tiger på denna tydligt centrala punkt, ju sämre blir deras position, och ju tydligare blir det att deras story - vi visste ingenting - inte riktigt håller. Nej, inte i
allas ögon, men tillräckligt många kommer att inse att det är så.
Det enda Kjöller hade behövt göra är att säga tydligt och villkorslöst: jag har inte haft kontakt igen med den där polisen, med någon som jobbade med WAS. Alla har vi varit med om lägen där någon övertygar genom att lugnt och tydligt säga: nej, jag har inte varit med om det där, jag har inte träffat honom - underförstått, ni får forska hur mycket ni vill, det finns inget som visar detta eftersom det inte är så. Att den sortens deklarationer ibland är falska ("I did not have sex with that woman") hindrar inte att de ofta är avgörande, och ofta faktiskt är
sanna. Men varken DN eller Kjöller tycker sig tydligen ha råd att göra en sådan rak deklaration: vi har inte snackat med någon från polisen om detta vid den tiden, eller innan händelserna i Köln blev kända.
Naturligtvis betyder det att många avläser det som så: DN bluffade, och nu vill de komma undan. Och det gör folk rätt i. Nyheter Idag har hittills inte beslagits med fel eller lögn på en enda punkt.