2016-01-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
DN avslöjade skiten. Nyheter Idag försöker få det till att DN mörkade eftersom de inte avslöjade det från början.

Då trycker jag du bör förklara hur NyheterIDag kunde skriva om att att DN mörkade INNAN DN kom med de så kallade avslöjandena. Menar du att NyheterIDag har en mullvad jobbandes i DN som tipsade om att DN snart skulle skriva en sådan artikel? Eller?

Du får det nästan till att låta som om NyheterIDag skrev sina avslöjanden efter DN kommit med sina så kallade avslöjanden. Så var dock inte fallet.
Senast redigerad av Kanelgas 2016-01-13 kl. 17:42.
Citera
2016-01-13, 17:41
Medlem
http://www.aftonlognen.se/nyheter/article22078649.ab

Aftonbladet går till motattack: Svenska män hatar nu de unga invandrarna!

Förringande av problematiken, återigen, genom fokus på andra än de aktuella gärningsmännen som faktiskt har begått trakasserierna.

I den sedvanliga trolljägarstilen skall man naturligtvis ringa upp en av de hemska svenska männen i övre medelåldern vilken tvingas till en halv avbön. Kudos till gubben dock som står på sig! Kan man vänta sig annat än upprörda känslor?
Citera
2016-01-13, 17:43
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Vad skulle detta rävspelet vara för något exakt? Varför inte bara släppa alla bevis man har? Eller misstolkar jag dig?

Det är DN som klantat sig, de har inget att släppa.
Citera
2016-01-13, 17:45
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Då trycker jag du bör förklara hur NyheterIDag kunde skriva om att att DN mörkade INNAN DN kom med de så kallade avslöjandena. Tidsmaskin?

Du får det nästan till att låta som om NyheterIDag skrev sina avslöjanden efter DN kommit med sina så kallade avslöjanden. Så var dock inte fallet.

Sanningen kommer krypa fram mer o mer. De flesta redaktioner inser redan att dn (eller i alla fall några på dn) kände till övergreppen. Nu ska övriga redaktioner "våga" kritisera dn och där är bara NWT ännu. Men snart lossnar proppen och alla kommer skriva samma sak samtidigt. Så funkar våran ankdamm.
Citera
2016-01-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ändå var det DN som gjorde avslöjandet och inte Nyheter Idag eller avpixlat. De kom tvåa på bollen.

Är du dum i huvudet eller kan du inte läsa, Nyheter Idag avslöjar att DN valde att inte skriva om omfattande sexuella trakasserier på en festival i Stockholm i augusti och det hade även varit stora problem 2014 med sexuella trakasserier. DN har inte avslöjat någonting utan har aktivt mörkat det hela tillsammans med polisen. Ja hela mainstreammedia mörkar systematiskt invandrare/flyktingars brott och nu har vi det svart på vit.
Så lägg ner dina lögner.
Citera
2016-01-13, 17:56
Medlem
cmbws avatar
https://pbs.twimg.com/media/CYnUwaIWkAE4JLD.jpg
https://twitter.com/otillstaendig/st...14348126126080
http://cattasbubbla.se/2016/01/13/en...ts-i-rullning/

Sånt här gör mig uppriktigt förbannad att läsa! Stackars tjejer... Inte en jäkel som står upp för dem bara för det ska passa någon sjuk jävla agenda.

De få hjältar som gör det, ligger i jorden som Arminas...
Senast redigerad av cmbw 2016-01-13 kl. 17:58.
Citera
2016-01-13, 17:56
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ändå var det DN som gjorde avslöjandet och inte Nyheter Idag eller avpixlat. De kom tvåa på bollen.

I Augusti misslyckades DN med att bekräfta övergreppen. Caspar Opitz ser sig tvingad att försvarara DN's tillkortakommande i Journalisten 2016-01-11
Citat:
Hanna Lundquist: – Varför kunde inte samma nyhetsjobb ha gjorts i somras?

Caspar Opitz – Vi hade gärna gjort samma nyhetsjobb i somras, om vi bara hade fått bekräftat att detta var en stor och omfattande händelse. Vi kom inte längre än en källa, som ville vara anonym och inte arbetade hos polisen.
Länk

Köln hamnar i fokus och psykologen kontaktar denna gång Nyheter Idag eftersom DN gjort bort sig förra gången. NI sätter lite press på DN. Plötsligt sprutar DN ur sig artiklar, på rekordtid får nu DN fram dokument, händelsloggar och vittnesuppgifter. Nu anklagar DN alla Polisen, Stockholms stad, Politiker, Putin, hatsajter och tom Brå, ingen går säker (förutom övrig MSM) alla är dumma och DN har inte gjort något fel.....Dessutom vägrar dom bemöta Chang.

Vad har frigjort all denna researchkapacitet tror du? Ser du verkligen inte minsta gemensamma nämnare?

/Provokatör
Citera
2016-01-13, 18:04
Medlem
En sak som den här historien kommer att bidra med är påökning av det förakt för journalister som redan finns.

Intressant är då att KD på folk och försvar vill stärka det psykologiska försvaret i landet. Hur nu det ska gå till då det ena efter det andra avslöjas.

Förtroende tar år att bygga men sekunder att rasera.

Det är den stora skadan om man bortser från sakfrågan som är att unga tjejer blivit utsatta för övergrepp av både förövare och samhället.
Citera
2016-01-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Frikänd precis som alla politiker och andra myndighetspersoner. Det är svårt att inte tänka på många journalister som politiker med tanke på de massiva mängder pengar de tar emot från staten. Man slutas aldrig förvånas av vad dessa personer kommer undan med.

Jag vänder mig bara mot att sms:et i sig skulle bevisa något. Alltså, de som inte trodde att dn mörkade detta innan kommer fortfarande att tro det även efter att ha läst artikeln. Varför får man inte telefonloggar eller något som bevisar omfattande samtal eller någon slags bekräftelse från polisen? Jag är helt övertygad om att det finns mer komprometterande bevis som skulle slå hårdare mot dn.

Vad skulle detta rävspelet vara för något exakt? Varför inte bara släppa alla bevis man har? Eller misstolkar jag dig?

Först blånekade Kjöller till att hon skulle ha försökt få kontakt med den här polismannen för att få veta mer, redan i augusti. Nu efter att hennes sms till honom publicerats (vilket visar att hon både visste hans nummer och försökte nå honom igen, precis som han sagt) så är det moltyst från Kjöller, alltmedan DN och deras kompisar ägnar sig åt allt mer desperata smutskastningsförsök och undanmanövrer.

Ju längre Kjöller och DN bara tiger på denna tydligt centrala punkt, ju sämre blir deras position, och ju tydligare blir det att deras story - vi visste ingenting - inte riktigt håller. Nej, inte i allas ögon, men tillräckligt många kommer att inse att det är så.

Det enda Kjöller hade behövt göra är att säga tydligt och villkorslöst: jag har inte haft kontakt igen med den där polisen, med någon som jobbade med WAS. Alla har vi varit med om lägen där någon övertygar genom att lugnt och tydligt säga: nej, jag har inte varit med om det där, jag har inte träffat honom - underförstått, ni får forska hur mycket ni vill, det finns inget som visar detta eftersom det inte är så. Att den sortens deklarationer ibland är falska ("I did not have sex with that woman") hindrar inte att de ofta är avgörande, och ofta faktiskt är sanna. Men varken DN eller Kjöller tycker sig tydligen ha råd att göra en sådan rak deklaration: vi har inte snackat med någon från polisen om detta vid den tiden, eller innan händelserna i Köln blev kända.

Naturligtvis betyder det att många avläser det som så: DN bluffade, och nu vill de komma undan. Och det gör folk rätt i. Nyheter Idag har hittills inte beslagits med fel eller lögn på en enda punkt.
Citera
2016-01-13, 18:10
Medlem
sickestbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Köln hamnar i fokus och psykologen kontaktar denna gång Nyheter Idag eftersom DN gjort bort sig förra gången. NI sätter lite press på DN. Plötsligt sprutar DN ur sig artiklar, på rekordtid får nu DN fram dokument, händelsloggar och vittnesuppgifter. Nu anklagar DN alla Polisen, Stockholms stad, Politiker, Putin, hatsajter och tom Brå, ingen går säker (förutom övrig MSM) alla är dumma och DN har inte gjort något fel.....Dessutom vägrar dom bemöta Chang.

Vad har frigjort all denna researchkapacitet tror du? Ser du verkligen inte minsta gemensamma nämnare?

/Provokatör

Och inte att förglömma, DN publicerar på söndagen att de tagit del av, och citerar, polisens interna rapporter, men de officiella diarieförda uthämtningen av denna rapport sker först veckan därpå enligt polisens jurister? Alltså har DN interna kontakter hos polisen som kan tillhandahålla rapporter direkt till dem?? Om jag förstått det rätt. Så varför inte använda denna interna kontakt i augusti för att få allt bekräftat?
Citera
2016-01-13, 18:15
Medlem
Övergrepp i publikhavet var ett problem redan 2014, min första ungdomsfestival som nybliven fältassistent, och självklart något som det arbetades med inför 2015.

Vi som arbetade på festivalen pratade också om de övergrepp som skedde på varje utsättningsmöte vi hade innan konserterna drog i gång. Vi pratade om olika strategier och hur vi ska agera. Hur vi kan förebygga och hur vi kan ge stöd till utsatta.

Mot slutet av veckan gick personal upp på scenen före spelningar och pratade om vikten av att respektera andra. Att hålla sina händer för sig själv. Att ta ansvar tillsammans och hjälpas åt att säga ifrån. Även flera artister började sina spelningar med liknande tal. En artist avbröt mitt i en låt när hen såg något hända i publikhavet och fortsatte inte förrän alla återigen uppmärksammats på problemen. Det var inte hemligt.

Vad är det här för en sinnesslö jävla dåre?

Det han beskriver låter som en helt horribel situation där sexuella övergrepp mot barn har varit vanligare och mer frekvent än någon annan beskrivning vi hört/läst hittills. Och vad gjorde de ansvariga åt det, jo de pratade om det. Vilka jävla stolpskott.

Är det någon/några som verkligen har mörkat vidden av det här och borde ställas inför rätta som medskyldiga i hundratals sexuella övergrepp mot barn så är det de ansvariga för festivalen och muppjävlar som den här fältassistenten som låtit det här fortgå år efter år.

Jag har varit på väldigt många festivaler och konserter genom åren men jag har aldrig varit med om att det hålls förmaningstal om att inte tafsa på varandra innan en konsert börjar, inte ifrån personal och verkligen inte ifrån artister. Eller artister som slutar spela för att det begås sexövergrepp i publiken.

Helt horribelt!

Anledningen sägs nu dessutom vara att övergreppen begåtts av ensamkommande flyktingbarn. Det gör det hela än mer orimligt, för det är helt enkelt inte sant. Det är möjligt att det var så till viss del, det vet jag inte. Men jag VET att det inte uteslutande var så. Jag vet det för att jag var där.

Det här är obeskrivligt dumt. Idioten vet att det inte bara var flyktingbarn men om det var så "till viss del" det vet han minsann ingenting om.

Wow...

Med så få ingripanden mot misstänkta som faktiskt skedde så är det för övrigt otroligt grova generaliseringar som görs nu.

Få ingripanden?
Om han trivs i en miljö där 300 sexuella övergrepp anmäls och 200 killar avlägsnas med PL13 för att situationen är ohanterbar för polisen så är det inget vanligt litet svin som Aftonbladet släppt fram idag.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article22078651.ab
Citera
2016-01-13, 18:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det nämdes i NIs inledande artiklar att Kjöller hade blivit stoppad av "stockholmsredaktören" eller nåt sånt, iallfall nämdes Ulrika By som en suspect för att ha fått Kjöller att släppa hela den här skiten.

Lo' and behold:
http://tinyurl.com/ohqhmnv

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrika By, DN, om Husby-kravallerna 2013
I grund och botten anser Ulrika By att rapporteringen från det som händer i förorterna just nu inte ska skilja sig från annan rapportering, men menar att den gör det ändå. Hon ger två förklaringar.

- Det ena är att jag av egen erfarenhet vet att vi väljer bort historier och händelser som lätt kan användas i främlingsfientliga syften.

Vi citerar inte allt vi hör och berättar inte allt vi ser, ofta för att vi kanske också är dåliga och osäkra på vad vi ser och hör, för vi kan inte tolka det. Det andra är att när det väl smäller åker vi gärna ut med förvändningen att vi måste skildra det som händer. Sanningen är ju att vi inte skildrar det som händer när det inte är våldsamt, dramatiskt eller spektakulärt ur andra aspekter.

Det blir med andra ord en obalans i rapporteringen, en obalans som inte går att styra upp i efterhand. Med detta sagt så borde vi ställa samma krav på rapporteringen från Husby som vi ställer på all annan rapportering, men vi gör det inte.

Å ena sidan av ett slags välvilja, å andra sidan för att vi gillar att själva löpa amok när det brinner.

Vi har ju samma dynamik här i det här fallet. Husby eller Kungsträdgården är ju bara geografi när Husby kommer på besök in till Kungsträdgården. "Husby" är ju i den här kontexten i artikeln synonymt med kaozblattar. Såna som ägnar sig att ta småflickor på fittan i grupp. Eller elda bilar och kravalla i sina bostadsområden.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-01-13 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in