Citat:
Ursprungligen postat av
Hehu94
har rökt i 2.5 års tid med mina kompisar och vi planerar nu att sluta. Jag är verkligen trött på det och är 100% med på att sluta, och det är någonting som vi har pratat om under en lång tid nu. Drar till Thailand imon och är borta en månad, och när vi kommer tillbaka så slutar vi har vi sagt.
Började dock alldeles nyss störtlipa när jag tänkte tillbaka på dessa två åren med mina kompisar och allt vi varit med om och gjort. När jag tänker tillbaka på alla minnen så inser jag hur fina dem är, och känner en stor sorgsen känsla av att allt det är slut nu?
Vi kommer ju självklart fortsätta vara med varandra, men känns på ett sätt som att det inte kommer vara samma grej? Men jag vill ju detta, för vill inte röka mer och nöja mig med tillvaron.
Men när vi väl väljer att sluta så tar ju dessa två helt magiska åren slut..
Fyfan vad jag känner igen mig. Jag och mina vänner har rökt sedan 4-5 år tillbaka. Vi gör det dock ännu. Och många minnen har det blivit, kanske de bästa, där man ser allt vi gjort som i en spännande dimma. Vi är dock inte beroende och röker bara när vi är med varandra, vilket kanske vi gör lite för ofta.
Men det är ju i perioder man röker mycket och vissa perioder röker vi nästan inget alls. Vi har också pratat mycket om att vi kanske bli lata och nöjda över livet som det e, att vi blir slöare och slöare med åren. Men vi tror inte för hårt på det och försöker vara mer aktiva än vi känner oss ändå. Fortsätt rök ihop, men kanske mer sällan?

Det går inte att ljuga för sig själv att man alltid kan ha det lika bra utan rökat.