• 1
  • 2
2016-01-10, 19:40
Medlem
MuscleSharks avatar
Hur mycket åt du förut? Alltså hur många kalorier?
Vad åt du för något? Har du några andra symtom?
Citera
2016-01-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tja

Ålder runt 20, 1.90 cm, ca 80kg.

För ett halvår sen började jag styrketräna och det fungerade bra. Jag åt mycket mer än vad jag gjorde innan.

Men efter ett tag så sjönk aptiten mer och mer och de senaste månaderna har jag blivit tvungen att pressa i mig samma mängd mat som jag åt lätt förr när jag inte tränade!? Märker att något är fel, jag är tex aldrig sugen på mat eller godis även fast jag är hungrig och magen kurrar...

Vad kan det vara för fel undrar jag, är jag allergisk mot något som gör att jag inte kan äta?

Startade liknande tråd, men kom fram till själv att jag inte klarar av att "bulka", direkt jag ställer in mig på kcal överskott så klarar jag mig plötsligt på en riskaka/dag om jag vill, får trycka maten ist vilket resulterar i illamående och ångest, samma sak gäller när jag ska deffa
Citera
2016-01-10, 21:39
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Hur mycket åt du förut? Alltså hur många kalorier?
Vad åt du för något? Har du några andra symtom?
Jag försökte ligga på 3500 och höll det 5 dagar av 7..

Citat:
Ursprungligen postat av sebbelol
Startade liknande tråd, men kom fram till själv att jag inte klarar av att "bulka", direkt jag ställer in mig på kcal överskott så klarar jag mig plötsligt på en riskaka/dag om jag vill, får trycka maten ist vilket resulterar i illamående och ångest, samma sak gäller när jag ska deffa
Precis såhär det känns, det jag funderar på nu är om jag ska ta det lungt och vila mer så jag inte gör av med så mycket kalorier Eller träna ännu hårdare och hoppas på att aptiten går upp igen.
Citera
2016-01-10, 22:00
Medlem
Swe1227s avatar
(fel)
Citera
2016-01-12, 01:30
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

Jag försökte ligga på 3500 och höll det 5 dagar av 7..

Känns nästan som du gav svar på din egen fråga utan att du tänkte på det

Varför inte periodisera ditt intag ?
Om du fixar högt intag 5 dagar så kör på det och ät mindre två, eller kör högt intag dom dagar du tränar alt dagar efter träning.

Att periodisera intag är ju inget nytt, en svensk forskare/doktor(vill jag minnas han var med) vid namn
Torbjörn Åkerfeldt skapade ju ABCDE dieten där man åt överskott i 2 veckor och underskott i nästa två.
På senare tid har ju även 5/2 dieten blivet populär för dom som vill gå ner i vikt, men även andra hälsoeffekter har nämns.

Så om du nu har svårt med överäta hela tiden så är nog periodisera inte så dum ide och kanske till o med ger bättre effekt ?
Citera
2016-01-12, 14:30
Medlem
Fenjal888s avatar
För mig så totalt demolerar gainer min hunger. Vanligtvis kan jag trycka ner hur mycket som helst i magen, 2000-3000 kcal i en sittning är ingen ovanlighet. Räcker med 500-700 kcal från gainer så är jag så fett osugen på mat sen.
Citera
2016-02-10, 00:03
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Känns nästan som du gav svar på din egen fråga utan att du tänkte på det

Varför inte periodisera ditt intag ?
Om du fixar högt intag 5 dagar så kör på det och ät mindre två, eller kör högt intag dom dagar du tränar alt dagar efter träning.

Att periodisera intag är ju inget nytt, en svensk forskare/doktor(vill jag minnas han var med) vid namn
Torbjörn Åkerfeldt skapade ju ABCDE dieten där man åt överskott i 2 veckor och underskott i nästa två.
På senare tid har ju även 5/2 dieten blivet populär för dom som vill gå ner i vikt, men även andra hälsoeffekter har nämns.

Så om du nu har svårt med överäta hela tiden så är nog periodisera inte så dum ide och kanske till o med ger bättre effekt ?
Okej, var ett tag sen jag frågade, men aptiten har i alla fall ökat igen så jag har inte tänkt så mycket på detta. Men fortfarande är det intressant det du säger och jag ska försöka äta lite mer än jag brukar dom dagar jag tränar 🙋
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in