• 1
  • 2
2016-01-09, 17:34
Medlem
Swe1227s avatar
Tja

Ålder runt 20, 1.90 cm, ca 80kg.

För ett halvår sen började jag styrketräna och det fungerade bra. Jag åt mycket mer än vad jag gjorde innan.

Men efter ett tag så sjönk aptiten mer och mer och de senaste månaderna har jag blivit tvungen att pressa i mig samma mängd mat som jag åt lätt förr när jag inte tränade!? Märker att något är fel, jag är tex aldrig sugen på mat eller godis även fast jag är hungrig och magen kurrar...

Vad kan det vara för fel undrar jag, är jag allergisk mot något som gör att jag inte kan äta?
Citera
2016-01-09, 17:37
Medlem
Hur ligger det till psykiskt?
Citera
2016-01-09, 17:42
Bannlyst
Vad tar du för kosttillskott?
Citera
2016-01-09, 17:55
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamme
Hur ligger det till psykiskt?
Stabilt.
Citat:
Ursprungligen postat av Teccen
Vad tar du för kosttillskott?
I början proteinpulver, sen när jag började äta sämre skaffade jag gainer för att kompensera upp för att jag åt dåligt men jag vet att det är fel och inte fungerar.
Citera
2016-01-09, 18:00
Medlem
Xer0s avatar
Bli inte för fet.
Banta ner lite i stället och bulka när du kommer ner till 75 igen.

Min uppfattning är att tjejer i allmänhet föredrar smala hipsterkillar med tighta jeans och utan kuk före bearmode snubbar, eller snubbar med stora överarmar och ölmage, typ din average gym-dvärg som är 160 cm och kör 200 kg marklyft med nått jävla bälte och grejer.

Om du är blir rippad så är du förståss kung, men underskatta inte hur svårt det är att gå ner när du väl gått upp.
Senast redigerad av Xer0 2016-01-09 kl. 18:03.
Citera
2016-01-09, 18:40
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Jag är i samma sits som dig, min plan är att ta en diet på 4-6 veckor ihop om att få tillbaka hungern.
Citera
2016-01-09, 21:07
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Jag är i samma sits som dig, min plan är att ta en diet på 4-6 veckor ihop om att få tillbaka hungern.
Jag har vart inne på samma tanke men tycker det skulle sabba för mycket av min dyrbara tid! Men lycka till och skriv gärna om du får fart på ätandet igen.
Citera
2016-01-09, 21:16
Medlem
Svampifittans avatar
Börja roida och röka cannabis. Trött,hungrig....... och kåt!

Skämt åsido, supplementera din föda med bra oljor och fetter. Kan du klämma in en deciliter av olika bra oljor så har du bara där 900-1000/kcal extra. Egen majonäs och egen salladsdressing är ju kung!
Har du mycket på hjärnan nu kanske? Sånt brukar döda hungern för mig varjefall.
Citera
2016-01-10, 10:12
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag har vart inne på samma tanke men tycker det skulle sabba för mycket av min dyrbara tid! Men lycka till och skriv gärna om du får fart på ätandet igen.
Sabba på vilket sätt menar du? I värsta fall tappar du ett eller två kilon fett
Citera
2016-01-10, 10:36
Medlem
Du börjar inte äta för sent på dagen? Blir så jobbigt att få i sig tex 4000 kalorier om jag börjar för sent på dagen med att äta. Så jag delar upp det över dagen. De dagar jag tränar tycker jag det är så mycket lättare för då tränar jag redan vid 10 tiden och äter över dagen.

Men du är inte stressad då? Om du är sådan att du hänger dig till projekt så kan det bli att du tycker allt utan projektet är viktigt och då får ju maten stå åt sidan. Är själv sådan så jag vet att när jag hittar något kul att göra så kan jag bli manisk och då bryr jag mig inte om maten lika mycket. Knappt man vill gå på toa.
Citera
2016-01-10, 12:35
Medlem
Baltarzars avatar
Eftersom det det gick bra i början, blir min spontana tanke: hur har du det med sömnen ?
Mer träning behöver mer vila och för lite vila/sömn kan i sin tur påverka aptiten.
Citera
2016-01-10, 16:18
Medlem
Swe1227s avatar
Nej varken stress eller sömnbrist, har ju vart ledig och kunnat sova ut så..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in