I ett kluster av mrker, r detta inlgg som ett liten strimma solljus....
Ja, har alltid varit s fr mig Samma i frra veckan nr jag fick en bankgiroinsttning. Sg summan p morgonen att den skulle komma in dagen efter. Men efter 12 hade jag ftt in det.
Ja, har alltid varit s fr mig Samma i frra veckan nr jag fick en bankgiroinsttning. Sg summan p morgonen att den skulle komma in dagen efter. Men efter 12 hade jag ftt in det.
r vldigt frvirrad nu, d detta r frsta gngen jag deklarerar. Jag har varit sjukskriven hela frra ret och drfr har jag endast betalat skatt nr jag ftt min sjukfrskring. Dock stod det "preliminr skatteutrkning: 2345kr". Jag lmnade in min deklaration vldigt tidigt, och via hemsidan, s jag br va en av dem som fr pengarna tidigt.
Nr jag kollar mitt skattekonto p hemsidan str det bara "Saldo: 151kr" och inget annat. Inga avdrag eller s, bara det saldot. Vad innebr detta?
r vldigt frvirrad nu, d detta r frsta gngen jag deklarerar. Jag har varit sjukskriven hela frra ret och drfr har jag endast betalat skatt nr jag ftt min sjukfrskring. Dock stod det "preliminr skatteutrkning: 2345kr". Jag lmnade in min deklaration vldigt tidigt, och via hemsidan, s jag br va en av dem som fr pengarna tidigt.
Nr jag kollar mitt skattekonto p hemsidan str det bara "Saldo: 151kr" och inget annat. Inga avdrag eller s, bara det saldot. Vad innebr detta?
Str det inga transaktioner under skattekontot ?
Preliminr skatteutrkning r inte det belopp du fr tillbaka
Jag har ocks Swedbank och brukar f dem den andra dagen, dvs idag, p eftermiddagen. Ingen fr pengar under natten, utan bankerna brukar ha 3-4 slpp under dagen, efter lunch.
Okej fan vad bra d fr man nstan hoppas p att pengarna r inne efter lunch. Har fr mig att vid tidigate utbetalningar frn exempelvis myndigheter eller liknande s har jag alltid kunnat se utbetalningen som kommande och brukar d oftast f pengarna efter midnatt men det gller nog troligen inte skattepengarna. Hoppas p pengar idag kommer fr frsta gngen f tillbaks istllet fr att betala.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!