2016-03-22, 08:37
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Var drmde du att reseavdragen skulle granskas extra? I r r det rut och rot.

Dom sa det p ekonominyheterna. 'I r s blir det reseavdragen till och frn jobbet som kommer att granskas extra' typ. Och jag var nog vaken, drmmer sllan om tv4as nyheter i vanliga fall.

Nu kan nyheterna ha frmedlat felaktigheter sklart, jag har tidigare hrt att det skulle vara rot-avdrag, rot- och rutavdrag, avdragen fr frbttringsarbete vid bostadsfrsljning eller typ nystartade enmansbolag eller liknande. S det kan vara inkorrekt.

Efter en googling verkar tv4as nyheter ha spridit felaktigheter, fasen s lustigt.
Senast redigerad av framtand 2016-03-22 kl. 08:48.
Citera
2016-03-22, 08:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Dom sa det p ekonominyheterna. 'I r s blir det reseavdragen till och frn jobbet som kommer att granskas extra' typ. Och jag var nog vaken, drmmer sllan om tv4as nyheter i vanliga fall.

Nu kan nyheterna ha frmedlat felaktigheter sklart, jag har tidigare hrt att det skulle vara rot-avdrag, rot- och rutavdrag, avdragen fr frbttringsarbete vid bostadsfrsljning eller typ nystartade enmansbolag eller liknande. S det kan vara inkorrekt.

Efter en googling verkar tv4as nyheter ha spridit felaktigheter, fasen s lustigt.
Jag sg det p nyheterna ocks, reseavdragen skulle granskas i r.

Skatteverkets hemsida ligger fortfarande nere. Ovntat med en sn anstormning tydligen. Det kanske hade varit bttre om tjnsten inte hade varit avstngd till i morse kl 07.00....
Citera
2016-03-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tveksam99
En frga angende resor.

Mste se s att jag rknat rtt.

Det str 18.5kr/mil, det betyder allts om jag har 5mil till jobbet 5+5 10 mil blir 10x18.5= 185/dag

185x20(vardagar)= 3700

3700krx12(mnader)= 44 400kr

stmmer detta?

10*18,50*220dagar -chablonbelopp
Citera
2016-03-22, 08:59
Medlem
downloaders avatar
Som kontaktperson, kan jag lgga hela omkostnads beloppet p "vriga utgifter"

Som kontaktperson fr man en ln och ett omkostnads belopp som i sig r skattefritt. Omkostnads beloppet r till fr kostnader fr aktivitet du och din brukare gnar er t s som bio och att g ut och ta.

Lter rtt fr mig ialla fall att lgga detta p vriga utgifter och d ange hela omkostnads beloppet.
Citera
2016-03-22, 09:07
Medlem
karatekung90s avatar
Reseavdragen granskas alltid varje r.
Det r vl bara ibland som de granskas extra noga. Men granskas det gr dem varje r s tro inte nu kan komma undan fr de satsar extra i r p rot och rut.

Sedan undrar jag bara varfr ni alla tvunget mste in ich deklarera precis den frsta veckan som ni har mjlighet till det. Ni har fram till maj mnad p er. S relaxa. Nu fr inte tillbaka skattepengar fortare fr ni skickar in det nu.
Ni skall inte heller tro ni klarar er fortare ifrn om nu fuskar fr att ni skickar in redan nu.

Klla p det? = kamrat som jobbar p skattemyndigheten
Citera
2016-03-22, 09:14
Medlem
Dr Wolfs avatar
Kuk - restskatt p 9500.

Brukar f tillbaka knappt 20000. Men bytte jobb frra ret och fick en rejl slutln dr det antagligen drogs fr lite i skatt.

Nr ska skiten betalas in?
Citera
2016-03-22, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Wolf
Kuk - restskatt p 9500.

Brukar f tillbaka knappt 20000. Men bytte jobb frra ret och fick en rejl slutln dr det antagligen drogs fr lite i skatt.

r det inte typ i slutet av Maj som pengarna ska in? Jag fick ocks betala in en liten summa fr ngra r sen, d vill jag minnas att det var i Maj ngon gng iallafall

Jag kommer in p skatteverkets app i telefonen, men dr stod det att jag frvntas deklarera fler uppgifter n vad appen kan hantera. Fr vnta tills hemsidan kommer upp igen, spnnande..
Citera
2016-03-22, 09:23
Medlem
rakarnas avatar
mnga pratar om avdrag fr resor till och frn jobbet? .

hur lngt ifrn jobbet mste man bo enkel resa fr att f gra avdrag kan man gra avdrag fast man redan fr ersttning fr resor till och frn jobbet av arbetsgivaren?
Citera
2016-03-22, 09:24
Medlem
Nihennas avatar
6300. jag r glad fr det r det emsta jag ngonsin ftt, brukar ligga +/- 0 annars, eller som frra ret 1800 i restskatt

Blir att unna sig en New York-resa eller ngot fr pengarna.
Citera
2016-03-22, 09:24
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Wolf
Kuk - restskatt p 9500.

November fick jag betala senast frra ret.
Citera
2016-03-22, 09:48
Medlem
Tenshiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
mnga pratar om avdrag fr resor till och frn jobbet? .

hur lngt ifrn jobbet mste man bo enkel resa fr att f gra avdrag kan man gra avdrag fast man redan fr ersttning fr resor till och frn jobbet av arbetsgivaren?

Du mste tjna minst 2 timmar per dag p att ta bil framfr lokaltrafik fr att kunna gra avdrag. Jag tror inte att avstndet gr ngon skillnad.
Citera
2016-03-22, 09:58
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Betyder det hr att jag mste pynta? Varfr str det 12.9k lngst ner?

http://imgur.com/SP45MJg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in