2017-01-07, 20:24
Medlem
Ngon som vet nr man ska betala in vinstskatten fr slda bostadsrtter?
Folk i min umgngeskrets sger att det r i Februari, men jag hittar tyvrr ingen exakt information p skatteverkets hemsida.

Ngon som har koll?
Citera
2017-01-07, 20:48
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Ngon som vet nr man ska betala in vinstskatten fr slda bostadsrtter?
Folk i min umgngeskrets sger att det r i Februari, men jag hittar tyvrr ingen exakt information p skatteverkets hemsida.

Ngon som har koll?

Februari, ja, 13e.

Men det r upp till dig. Det enda som hnder r att du fr betala en rnta fr vinst utver 30.000 som inte befinner sig p kontot det datumet. Du kan vnta med bara att du fr betala lite extra d.
Citera
2017-01-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Februari, ja, 13e.

Men det r upp till dig. Det enda som hnder r att du fr betala en rnta fr vinst utver 30.000 som inte befinner sig p kontot det datumet. Du kan vnta med bara att du fr betala lite extra d.

Ah okej tackar!

Lite mer fljdfrgor som kanske ngon kan svara p:

1. Jag vet p ett ungefr hur mkt jag ska betala in, men dock s kommer jag nog betala in ett par tusen kr fr mkt. Kommer jag f tillbaka dessa sedan nr jag deklarerar, eller mste jag begra ut dem frn mitt skattekonto p ngot stt?
Citera
2017-01-11, 21:38
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Ah okej tackar!

Lite mer fljdfrgor som kanske ngon kan svara p:

1. Jag vet p ett ungefr hur mkt jag ska betala in, men dock s kommer jag nog betala in ett par tusen kr fr mkt. Kommer jag f tillbaka dessa sedan nr jag deklarerar, eller mste jag begra ut dem frn mitt skattekonto p ngot stt?

Har man betalat fr mycket skatt fr man skatteterbring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in