Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Skumlatex är nog det som det skall vara.
Har tittat på avancerad polymer framställning men blev bara snurrig av det.
Finns det någon idé vad man kan blanda i latex för att det skall härda med bubblorna kvar? Testade att vispa latex med elvisp, och visst fick jag bubblor, men det återgick ganska snart till mer eller mindre ursprungformen.
Har svårt att tro att jag skall behöva betala $400 + frakt från USA när en skumgummimadrass kostar lite och inget?...
Har kollat på Rouge Sci men det verkar inte vara mycket aktivitet där längre...
Tack på förhand!
Som special fx och mask interesserad( om det nu är det du ska använda det till) har jag också känt behovet av skumlatex och andra prylar men det tyckst stört omöjligt att köpa här i sverige / förstå sig på recept..
Tycker det är djäfligt risigt att det heller inte finns någon kurs eller utbildning att gå på ämnet ( om vi bortser från möjligheten att gå en hel skönsmink kurs för en veckas FX med dålig kvalité)
Om du mot all förmodan hittar någonstans att inhandla skumlatex kan du väl kicka iväg ett litet PM ?
Om det nu var detta det hela handlade om. I annat fall kan du ignorera min post.
Och Gurrez förmodligen för att vanlig latex är för rinnigt och tar en hel evighet att bygga upp lager med för att få någon volym av det, skulle jag tro.