• 1
  • 2
2016-01-08, 19:39
Medlem
Hej Flashback!
Idag på jobbet, på förmiddagen, fick jag en plötslig smärta i låret, känns nästan som om något "låst sig" och gör även ont när jag trycker på låret.
Smärtan är placerad på framsidan av låret, något "utåtriktat" från kroppen...
Smärtan är molnande när jag sitter/ligger ned men så fort jag ställer mig upp gör det riktigt ont.
Nu har smärtan blivit värre och jag kan inte stödja på benet. Att stå på ett ben är omöjligt för det gör så ont! Detta leder alltså till att jag går runt och haltar som en idiot!

Vad tror ni det kan vara? En muskelsträckning? Nerv i kläm? Jag är i 20-års åldern, annars frisk och inte direkt vältränad..

Hade vart toppen om ni kommer med förslag på vad det kan vara och åtgärder. Har redan googlat sönder utan några vettiga resultat..
Citera
2016-01-08, 19:47
Medlem
Edsvikens avatar
Kolla upp det där tycker jag. Det kan vara en blodpropp i benet. Det gör ont och kommer plötsligt. Det kan självklart vara något helt annat men kolla det tycker jag.
Citera
2016-01-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edsviken
Kolla upp det där tycker jag. Det kan vara en blodpropp i benet. Det gör ont och kommer plötsligt. Det kan självklart vara något helt annat men kolla det tycker jag.

Oj! Ja det där tänkte jag inte på. Går på p-piller med så kan vara aktuellt att tänka på. Känns så onödigt bara att kontakta 1177 för deras svar brukar inte vara de vettigaste tycker jag...
Citera
2016-01-08, 20:03
Medlem
Jag är dock inte svullen, röd eller varm på låret. Ingenting skiljer mina lår åt ytligt sett haha..
Citera
2016-01-08, 20:04
Medlem
Edsvikens avatar
Kolla det hur som helst...
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-o...benet/?ar=True
Citera
2016-01-08, 20:11
Medlem
Kajahs avatar
Överbelastning? Kan bli av statiska rörelser. Jag har ont i alla större muskler efter för mycket spänningar i kroppen. Vad jobbar du med? Står du upp på jobbet?
Citera
2016-01-08, 20:12
Medlem
Citat:
Kolla det hur som helst...
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-o...benet/?ar=True

Jo jag läste samma. Det är ju endast en av punkterna som stämmer in på symptomen. Ska ringa 1177 snart och höra med dem. Känns krångligt att uppsöka akutvård nu när det är helg och allt.

Tog förresten blodtryck härom dagen bara och låg på 110/70. Bör inte trycket ligga högre om man fått en blodpropp? Eller kan vem som drabbas? Går som sagt på P-piller...
Citera
2016-01-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Överbelastning? Kan bli av statiska rörelser. Jag har ont i alla större muskler efter för mycket spänningar i kroppen. Vad jobbar du med? Står du upp på jobbet?

Extrajobbar som vikarie på äldreboende. Står/går konstant på jobbet och kanske inte alltid i de bästa positionerna så kan också bero på det ja.

Har dock aldrig varit med om någon liknande smärta förut. Har vart öm i kroppen efter vissa pass/när man gjort något som kanske inte är helt ergonomiskt, men det har aldrig blivit såhär förut. Så blev lite orolig haha.
Citera
2016-01-08, 20:21
Medlem
Edsvikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumineers
Idag på jobbet, på förmiddagen, fick jag en plötslig smärta i låret, känns nästan som om något "låst sig" och gör även ont när jag trycker på låret.
Smärtan är placerad på framsidan av låret, något "utåtriktat" från kroppen...
Smärtan är molnande när jag sitter/ligger ned men så fort jag ställer mig upp gör det riktigt ont.
...
Tog förresten blodtryck härom dagen bara och låg på 110/70. Bör inte trycket ligga högre om man fått en blodpropp?
Om du tog blodtrycket härom dagen och du fick ont idag på jobbet, verkar det som om något har hänt idag eller?
Citera
2016-01-08, 20:22
Medlem
Citat:
Om du tog blodtrycket härom dagen och du fick ont idag på jobbet, verkar det som om något har hänt idag eller?

Ja precis! Idag på förmiddagen. Tog blodtryck i samband med nytt recept till p-piller.
Citera
2016-01-08, 20:23
Medlem
Kajahs avatar
Fick musarm när jag jobbade på kontor. Det gör så jävla ont ibland att jag inte vet var jag ska ta vägen. Att knappa på en Smartphone kan vara olidligt. När jag jobbade i kök fick jag problem med framförallt höger knä. Märkte att jag lägger mest vikt på det så nu försöker jag fördela vikten bättre. Kan definitivt vara överbelastning du fått. Men för säkerhets skull ska du kolla upp det.
Citera
2016-01-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Fick musarm när jag jobbade på kontor. Det gör så jävla ont ibland att jag inte vet var jag ska ta vägen. Att knappa på en Smartphone kan vara olidligt. När jag jobbade i kök fick jag problem med framförallt höger knä. Märkte att jag lägger mest vikt på det så nu försöker jag fördela vikten bättre. Kan definitivt vara överbelastning du fått. Men för säkerhets skull ska du kolla upp det.

Ringde precis 1177 och sjuksköterskan hade ingen aning om vad det kunde vara. Hon tyckte dock att jag skulle uppsöka närakuten så får väl tillbringa kvällen där nu då. Kul fredagkväll
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in