2016-01-08, 16:02
Medlem
Hej jag köpte en http://cdon.se/hemelektronik/bionair...FdIjcgod_QgIpA

och märkte nu på efterhand att det inte är är något kolfilter i, någon som vet hur stor skillnad de är ? värt och investera i en med de också ?

Tack på förhand
Citera
2016-01-08, 16:22
Medlem
Läs på och köp ordentliga grejer så slipper du kasta pengar i sjön.

Tror inte den där kommer göra jobbet åt dig. Kanske med ett kolfilter men definitivt inte utan ett.
Citera
2016-01-08, 16:26
Medlem
jo läste la inte på tillräckligt kanske, men du har ingen du kan rekommendera som inte kostar flera tusen ?
Citera
2016-01-08, 17:33
Medlem
HoAmAjs avatar
Enbart kolfiltret som tar röken effektivt.
Jag röker alltid inne och ofta mer än en person.
Har sovrummet stängt och i resten av lägenhet är det inrett utan tunga textiler (de sätter sig doft i som fan), lädersoffa, inga textilmattor osv. Gardiner av tunt tyg som kan vädras enkelt.

Köper du luftrenare mot rök så sök på "allergiförbundet, rökning, luftrenare" så hittar du snart de få som de godkänt. Electrolux Oxygene och några till.
Jag kör med Electrolux Oxygene, de har en nyare modell också nu men den verkar inte vara lika effektiv. Det finns plats för att trycka i dubbla kolfilter i Oxygene och byter du dem en gång var 6e-8e månad så funkar det jättebra.
Cuttar kassar med weed till heggar och röker mycket i lägenheten och gjort länge. Dety varvat med besök av människor som inte vet vad som annars händer här. Familj som sover över under besök osv.

Så nog fan är en bra lufrenare blandat med lite eftertanke när man inreder effektivt alltid.
Det första jag gör när jag vaknar är att dessutom vädra i 10m eller så också. Ett fönster på varje sida så det blåser igenom en stund också varje dag för annars har jag märkt att det inte lutar rök direkt men luften får den där torra, dammiga "doften" som gör att man känner att det rökts utan att man känner doften av det om du förstår vad jag menar.

Och är ni rökare så fixa en setup om möjligt. Den absolut vanligaste orsaken till att folk får en knack på dörren en dag pga sånt här är att nån granne tillslut tröttnat på att alltid ha en svag doft av CB-rök i eller runt sitt eget hem och det får man ju förstå.
Lägg 1500-2500 på en renare och antingen ställ den i ett litet rum som används som rökrum (ett stängt rum håller den rent på nolltid) eller låt den hålla rent i hela lägenheten och rök alltid med stängda fönster till den renat ut nog för att öppna igen. Sen slipper man alla fomer av nojor av att sitta och glo på tv hemma och röka.

Och det är ju så cb är som bäst trots allt. Lugnt och soft utan någon oro, hemma.
Senast redigerad av HoAmAj 2016-01-08 kl. 17:36.
Citera
2016-01-09, 01:42
Medlem
Ja låter riktigt bra med kolfilter, funkade ändå utan i början kändes de som men desto mer jag röker desto mer luktar de nu så testade å köpa en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=96503 på blocket.

Tror nog att den kommer funka ganska mkt bättre.
Citera
2016-01-09, 12:05
Medlem
Själv har jag en Elextrolyx Z9124 med Kolfilter och HEPA filter. Det är ingen mirakelmaskin som tar bort doft tyvärr och om inte min grejar det så gör nog inte din det heller.
Citera
2016-01-09, 22:37
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem