• 1
  • 2
2016-01-08, 15:58
Bannlyst
hej ja undrar om mina grannar skulle lukta weed i trappen eller gården o ringer polisen kommer polisen då komma o knacka dörr hos alla tills dom hittar rökaren ?
Citera
2016-01-08, 16:00
Medlem
James91s avatar
Nej.
Citera
2016-01-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
hej ja undrar om mina grannar skulle lukta weed i trappen eller gården o ringer polisen kommer polisen då komma o knacka dörr hos alla tills dom hittar rökaren ?

Skulle du som rökare då öppna dörren? Eller tror du att dem luktar sig fram och slår in din dörr alternativt sätter span på ditt trapphus? Nej, polisen har bättre saker för sig
Citera
2016-01-08, 16:04
Medlem
Teleslingas avatar
Tyvärr har de nog inga resurser att göra något åt detta.
Citera
2016-01-08, 16:10
Medlem
Värre än ett akut samtal till polisen som inte leder något vart på studs kan väl vara om grannarna kontaktar hyresvärden/föreningen och de börjar undersöka och kanske koppla in polisen i efterhand. Vet inte om det händer men gnälliga "grannfejds"-grannar har man ju hört talas om, skulle inte förvåna mig. Hellre böter för ringa än att få kontraktet uppsagt.
Gå på promenad och rök lite istället om du inte bor mitt i stan. Skaffa hund
Citera
2016-01-08, 16:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Värre än ett akut samtal till polisen som inte leder något vart på studs kan väl vara om grannarna kontaktar hyresvärden/föreningen och de börjar undersöka och kanske koppla in polisen i efterhand. Vet inte om det händer men gnälliga "grannfejds"-grannar har man ju hört talas om, skulle inte förvåna mig. Hellre böter för ringa än att få kontraktet uppsagt.
Gå på promenad och rök lite istället om du inte bor mitt i stan. Skaffa hund

Jo det är nog det man bör oroa sig för. Konstig lukt i trappuppgången till hyresvärden/ordföranden är nog mer vanligt än att folk ringer polisen och säger att det luktar olagligt gräs! Då blir liksom följdfrågan hur man nu vet hur weed luktar och polisen kanske också därmed tar sig en närmare koll på anmälaren
Citera
2016-01-08, 17:11
Medlem
sommarlovs avatar
Nej det gör de inte, polisen och rättsamhället fungerar inte så.

Blir man så nojig av gräs bör man inte röka gräs...
Citera
2016-01-08, 17:13
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nej det gör de inte, polisen och rättsamhället fungerar inte så.

Blir man så nojig av gräs bör man inte röka gräs...

Nä, nu är du nog lite hög. Ts känner grannarnas weed, han är inte nojig för egen skull (eller han kanske är det oxå...?)
Citera
2016-01-08, 17:36
Medlem
Du blir säkert kopplad till nån patrull, i närheten. Om dom har tid, så kommer dom säkerligen kolla upp det. Det krävs inte mycket, för att polisman ska kunna kliva in i boenden, vid enbart misstanke om brott kan ha begåtts.
Citera
2016-01-08, 17:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Ja det kan hända. Det har hänt mig och mina vänner. Har även hört av andra vänner som detta hänt.
Det luktade mycket i trappen och en granne hade antagligen ringt. Det röktes rejält inne i lägenheten av kanske 8 personer, det luktade mycket rök i lägenheten. Poliserna gjorde inget, de frågade om vi hade rökt och lägenhetsinnehavaren nekade såklart till det. Då sa det "nä här inne luktar det ju ändå inte". Jag tolkade det som att de förstod att vi inte var några missbrukare så de la resurserna på något viktigt istället. De gick inte till någon annan lägenhet i trapphuset verkade det som.

Citat:
Ursprungligen postat av James91
Nej.

Idiotvarning här.
Citera
2016-01-08, 18:36
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig

.

Idiotvarning här.

Nämen troligast ÄR ändå att polisen inte har några resurser att lägga på detta. Vad ska de göra? Springa och sniffa på olika våningar? Ringa på alla dörrar? De är underbemannade och har värre brott att klara upp, eller mera lättuppklarade brott i alla fall.

edit
Om det inte finns något annat spaningsuppslag än att det luktar weed i den och den trappen.
Senast redigerad av Jogen 2016-01-08 kl. 18:46.
Citera
2016-01-08, 18:56
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Nämen troligast ÄR ändå att polisen inte har några resurser att lägga på detta. Vad ska de göra? Springa och sniffa på olika våningar? Ringa på alla dörrar? De är underbemannade och har värre brott att klara upp, eller mera lättuppklarade brott i alla fall.

edit
Om det inte finns något annat spaningsuppslag än att det luktar weed i den och den trappen.
Jag tror också att de i de flesta fall struntar i det men tyvärr verkar det hända oftare än vad många tror. Att ge ett klart "nej" vid denna fråga är bara konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in