Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-07, 23:06
  #1
Medlem
Jag och en kompis funderar på att åka till Skottland i sommar. Vi älskar båda kulturen där och kommer antagligen hänga på pubbar och gå runt o kolla på sevärdheter.

Men nu är det som så att jag blir lätt rastlös, och vill gärna göra nån mer sportig aktivitet. För let's face it det blir lite trök efter ett tag av o bara titta på saker o slöa som nån pensionär.
Så jag undrar om det är nån som vet vad för lite mer sportiga aktiviteter man kan hitta på i Skottland på sommaren.

Jämförelse med typ Frankrike där kan man ju t.ex. åka till Chamonix o åka parapount eller rafta. Här i Sverige kan man ju åka upp i fjällen o köra downhill.

Så vad rekommenderar ni, finns det något roligt?
Citera
2016-01-07, 23:10
  #2
Medlem
Caxzs avatar
Drick mängder med whiskey. Blåsa säckpipa. Gå runt i en kjol. Besök William Wallace's mornument. Besök den mytomspunna destinationen där Loch ness är och mycket mer. Har hört att skottska kvinnor är svaga när det kommer till svenska karlar. Ät mycket fårmage. Tävla i stenkastning eller kasta kula.
Citera
2016-01-07, 23:18
  #3
Medlem
Knotknets avatar
Golf är den självklara sporten i Skottland.
Citera
2016-01-07, 23:20
  #4
Medlem
Legionariis avatar
Personligen skulle jag besöka ett par destillerier för whisky, besöka Highlands samt Loch Ness.
Citera
2016-01-08, 03:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkettil
Jag och en kompis funderar på att åka till Skottland i sommar. Vi älskar båda kulturen där och kommer antagligen hänga på pubbar och gå runt o kolla på sevärdheter.

Men nu är det som så att jag blir lätt rastlös, och vill gärna göra nån mer sportig aktivitet. För let's face it det blir lite trök efter ett tag av o bara titta på saker o slöa som nån pensionär.
Så jag undrar om det är nån som vet vad för lite mer sportiga aktiviteter man kan hitta på i Skottland på sommaren.

Jämförelse med typ Frankrike där kan man ju t.ex. åka till Chamonix o åka parapount eller rafta. Här i Sverige kan man ju åka upp i fjällen o köra downhill.

Så vad rekommenderar ni, finns det något roligt?


Om du är nöjd med att enbart få röra lite på dig så erbjuder ju högländerna obegränsat med vandringsmöjligheter och då får du naturupplevelsen och frihetskänslan på köpet.
Citera
2016-01-10, 04:03
  #6
Medlem
Jag tackar för alla tipsen , men jag efterlyser nånting lite mer fartfyllt om nån vet nått
Citera
2016-01-20, 10:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkettil
Jag tackar för alla tipsen , men jag efterlyser nånting lite mer fartfyllt om nån vet nått

Whisky (inte whiskey..).

Supa och spela golf är väl i stort sett det man gör i skottland. För fulla för att göra fartfyllda saker
Citera
2016-01-22, 13:20
  #8
Medlem
meramans avatar
Kanske mountainbike kan vara något?
http://www.visitscotland.com/see-do/

Eller kanske detta?
http://www.telegraph.co.uk/travel/de...-Scotland.html

Google är inte speciellt svårt att använda...
Citera
2017-03-25, 12:43
  #9
Medlem
Hyr en kanalbåt (ofta krävs ingen båtvana) och puttra fram i lågfart på dagarna och besök pubar på kvällarna. Passa på att åka The Falkirk wheel, världens enda roterande båtlyft. https://www.scottishcanals.co.uk/act...nals/discover/
Citera
2017-04-17, 13:31
  #10
Medlem
Merwinnas avatar
Fiska och jaga med en riktig gillie! Det kan nog vara en upplevelse för livet. Ta färjan över till Skye, gå på the Highland Games om ni är där vid rätt tid. Gå på ceilidh - finns förmodligen "kommersiella" sådana. Lyssna på säckpipor och marschmusik - bör finnas som vaktparad runt något slott, eller så för turister.
Citera
2017-04-25, 06:34
  #11
Medlem
nittontrettons avatar
Hur tar man sig till Skottland billigast? Verkar ju inte gå flyg dit . Är ju bara ett stenkast från England
Citera
2017-04-25, 13:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Hur tar man sig till Skottland billigast? Verkar ju inte gå flyg dit . Är ju bara ett stenkast från England

Nja du får nog googla på flygsajterna lite mer.

Inga konstigheter att hitta flighter från Arlanda / Kastrup till Edinburgh.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2670543

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback