• 1
  • 2
2016-01-07, 23:06
Medlem
Jag och en kompis funderar p att ka till Skottland i sommar. Vi lskar bda kulturen dr och kommer antagligen hnga p pubbar och g runt o kolla p sevrdheter.

Men nu r det som s att jag blir ltt rastls, och vill grna gra nn mer sportig aktivitet. Fr let's face it det blir lite trk efter ett tag av o bara titta p saker o sla som nn pensionr.
S jag undrar om det r nn som vet vad fr lite mer sportiga aktiviteter man kan hitta p i Skottland p sommaren.

Jmfrelse med typ Frankrike dr kan man ju t.ex. ka till Chamonix o ka parapount eller rafta. Hr i Sverige kan man ju ka upp i fjllen o kra downhill.

S vad rekommenderar ni, finns det ngot roligt?
Citera
2016-01-07, 23:10
Medlem
Caxzs avatar
Drick mngder med whiskey. Blsa sckpipa. G runt i en kjol. Besk William Wallace's mornument. Besk den mytomspunna destinationen dr Loch ness r och mycket mer. Har hrt att skottska kvinnor r svaga nr det kommer till svenska karlar. t mycket frmage. Tvla i stenkastning eller kasta kula.
Citera
2016-01-07, 23:18
Medlem
Knotknets avatar
Golf r den sjlvklara sporten i Skottland.
Citera
2016-01-07, 23:20
Medlem
Legionariis avatar
Personligen skulle jag beska ett par destillerier fr whisky, beska Highlands samt Loch Ness.
Citera
2016-01-08, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkettil
Jag och en kompis funderar p att ka till Skottland i sommar. Vi lskar bda kulturen dr och kommer antagligen hnga p pubbar och g runt o kolla p sevrdheter.

Men nu r det som s att jag blir ltt rastls, och vill grna gra nn mer sportig aktivitet. Fr let's face it det blir lite trk efter ett tag av o bara titta p saker o sla som nn pensionr.
S jag undrar om det r nn som vet vad fr lite mer sportiga aktiviteter man kan hitta p i Skottland p sommaren.

Jmfrelse med typ Frankrike dr kan man ju t.ex. ka till Chamonix o ka parapount eller rafta. Hr i Sverige kan man ju ka upp i fjllen o kra downhill.

S vad rekommenderar ni, finns det ngot roligt?

Om du r njd med att enbart f rra lite p dig s erbjuder ju hglnderna obegrnsat med vandringsmjligheter och d fr du naturupplevelsen och frihetsknslan p kpet.
Citera
2016-01-10, 04:03
Medlem
Jag tackar fr alla tipsen , men jag efterlyser nnting lite mer fartfyllt om nn vet ntt
Citera
2016-01-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkettil
Jag tackar fr alla tipsen , men jag efterlyser nnting lite mer fartfyllt om nn vet ntt

Whisky (inte whiskey..).

Supa och spela golf r vl i stort sett det man gr i skottland. Fr fulla fr att gra fartfyllda saker
Citera
2016-01-22, 13:20
Medlem
meramans avatar
Kanske mountainbike kan vara ngot?
http://www.visitscotland.com/see-do/

Eller kanske detta?
http://www.telegraph.co.uk/travel/de...-Scotland.html

Google r inte speciellt svrt att anvnda...
Citera
2017-03-25, 12:43
Medlem
Hyr en kanalbt (ofta krvs ingen btvana) och puttra fram i lgfart p dagarna och besk pubar p kvllarna. Passa p att ka The Falkirk wheel, vrldens enda roterande btlyft. https://www.scottishcanals.co.uk/act...nals/discover/
Citera
2017-04-17, 13:31
Medlem
Merwinnas avatar
Fiska och jaga med en riktig gillie! Det kan nog vara en upplevelse fr livet. Ta frjan ver till Skye, g p the Highland Games om ni r dr vid rtt tid. G p ceilidh - finns frmodligen "kommersiella" sdana. Lyssna p sckpipor och marschmusik - br finnas som vaktparad runt ngot slott, eller s fr turister.
Citera
2017-04-25, 06:34
Medlem
nittontrettons avatar
Hur tar man sig till Skottland billigast? Verkar ju inte g flyg dit . r ju bara ett stenkast frn England
Citera
2017-04-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Hur tar man sig till Skottland billigast? Verkar ju inte g flyg dit . r ju bara ett stenkast frn England

Nja du fr nog googla p flygsajterna lite mer.

Inga konstigheter att hitta flighter frn Arlanda / Kastrup till Edinburgh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in