2016-01-07, 22:24
Medlem
Johanboyboys avatar
Hej,

Ska byta lägenhet snart, hyresrätt till hyresrätt. Jag gick igenom lägenheten lite, och såg att vi hade fettfläckar vid sängen, som det så vanligt blir.

Jag googlade lite, och de jag fick fram var att man skulle använda sig utav en vasskniv.

Ja, det gick ju bra till en början, tills jag började inse att jag hade börjat skrapa bort tapeten....

Nu är det så att de jag har skrapat bort är på en enda längd. Jag har dock kvar två stycken rullar utav tapeten, så min fråga är, går det på något snyggt sätt lösa den längden, eller kommer jag behöva tapetsera om hela rummet?
Citera
2016-01-07, 22:29
Avstängd
Det räcker du tapetserar om den väggen, inte hela rummet. En enkel våd blir sällan bra. Även utgångna tapeter går att beställa i färgbutiker, eller så kör du helt enkel en ny tapet på den skadade väggen och får en fondvägg. Men nej, inte bara en bit av en vägg, hela väggen.
Citera
2016-01-07, 22:49
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det räcker du tapetserar om den väggen, inte hela rummet. En enkel våd blir sällan bra. Även utgångna tapeter går att beställa i färgbutiker, eller så kör du helt enkel en ny tapet på den skadade väggen och får en fondvägg. Men nej, inte bara en bit av en vägg, hela väggen.
Okej, jag har två rullar kvar, och den väggen som ska göras om isåfall har 8 längder, räcker de med dem två rullarna tro?
Citera
2016-01-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Okej, jag har två rullar kvar, och den väggen som ska göras om isåfall har 8 längder, räcker de med dem två rullarna tro?
Beror på hur högt i tak du har. En rulle är strax över 10 meter. Har du över 2,50 i takhöjd så räcker det inte.
Man brukar räkna att man får ut fyra våder på en rulle om det inte är mönsterpassning.
Citera
2016-01-07, 23:16
Medlem
Bizmarcks avatar
Dessutom ska du innan du sätter dit den nya tapeten spraya över fettfläcken med sån där fläckspärr eller vad det heter. Risken finns annars att fettfläcken kommer tränga igenom nya tapeten på sikt. Fråga i din färg/tapetbutik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in