2016-01-07, 18:21
Medlem
Hej!
Har ett återkommande problem som jag inte förstår mig på. När jag exempelvis ska spara ett dokument jag skrivit i openoffice så hänger sig programmet och jag måste starta om programmet. Det jag skrivit har också försvunnit när man gör en återställning av programmet. Det händer när jag trycker på spara-symbolen och rutan där man väljer vart man vill spara dokumentet ska komma upp. Istället kommer rutan upp fast helt vit. Det händer även när jag vill spara ner en bild från internet och högerklickar och trycker på "spara som", det kommer upp en helt vit ruta och jag är tvungen att stänga ner alla flikar för att sen starta om chrome. Problemet är inte konstant utan återkommer med jämna mellanrum. Har provat att starta om datorn vilket hjälper i vissa fall men inte alla. Extremt irriterande att först säkerhetskopiera allt i ett dokument i gmail innan man vågar trycka på spara!

Blir väldigt förvirrad och förstår inte vad problemet är?! Är det nå inställningar som måste justeras?

Vore tacksam om någon vet hur det går att lösa.
Tack på förhand!
Citera
2016-01-07, 18:48
Medlem
st0ckiss avatar
Sådär brukade mina datorer bete sig när en hårddisk höll på att ge upp.
Försök spara till en annan fysisk hårddisk eller ett externt minne av något slag.
Citera
2016-01-07, 20:54
Medlem
Om disken håller på att gå sönder så är det jätte viktigt att göra som st0ckis skrev. Har du ingen extra disk och det är Windows disken det gäller så stänger du av datorn låter den vara avstängd så tills du köpt en disk.

2-3 gånger när jag testat en disk jag misstänkte så gick den sönder mitt i testet. Som tur var jag alltid noga med att ta backup först.

Du vill verkligen inge bli ännu ett fall som bara skulle göra något oviktigt innan han skulle ta backup när det gick åt skogen.

Edit:
Om det är något i Windows, partitionen eller nått som blivit korrupt av nån anledning och datorn håller på så där så vill man ändå rädda sina saker först.
Senast redigerad av panpo98 2016-01-07 kl. 21:01.
Citera
2016-01-11, 20:39
Medlem
Har du adobe PDF skrivaren installerad så är det antagligen processen syswow64.exe som hänger programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in