Citat:
Ursprungligen postat av
Verdandix
Hej, jag gick till Swedbank och försökte få ett lån/credit. Jag har just nu fått ett heltidsjobb som börjar imorgon och jätte glad över det. Men bankens krav är att man måste ha tjänat minst X kr om året etc som jag inte har gjort.
Senaste 2veckorna har jag gått och ätit mat på ett ställe för hemlösa (ljög om att jag var det för dom). Känns som jag inte haft pengar på jätte länge. Så tänkte ta ett lån på 8000-10000kr. För Både mat och så är det bra att ha pengarna. Ska flytta ut där jag är inneboende till ett annat, och oftast kräver dom dubbla månads hyra direkt.
Nu undrar jag om sms/snabb lån är mitt ända alternativ? Och får jag det äns? Jag har inga skulder och aldrig tagit lån förut.
Dom jag har sett så kan man låna 10000kr och men ränta betala tillbaka 12400kr över 3 månader. Kanske dom har extra avgifter??
Skulle vara snällt med lite snabba svar. Jag åt bara 1måltids mat om dagen och imorgon kommer jag inte ha tid att gå till stället innan dom stänger.
Tack
Ta ett SMS-lån och betala om en månad, då brukar det inte kosta något. Du sa ju du skulle börja jobba nu, och då behöver du väl inte lånet över tre månader, eller? I så fall tar du ett nytt efter att du betalt det första.