• 1
  • 2
2016-01-07, 15:37
Bannlyst
Hej, jag gick till Swedbank och försökte få ett lån/credit. Jag har just nu fått ett heltidsjobb som börjar imorgon och jätte glad över det. Men bankens krav är att man måste ha tjänat minst X kr om året etc som jag inte har gjort.

Senaste 2veckorna har jag gått och ätit mat på ett ställe för hemlösa (ljög om att jag var det för dom). Känns som jag inte haft pengar på jätte länge. Så tänkte ta ett lån på 8000-10000kr. För Både mat och så är det bra att ha pengarna. Ska flytta ut där jag är inneboende till ett annat, och oftast kräver dom dubbla månads hyra direkt.

Nu undrar jag om sms/snabb lån är mitt ända alternativ? Och får jag det äns? Jag har inga skulder och aldrig tagit lån förut.

Dom jag har sett så kan man låna 10000kr och men ränta betala tillbaka 12400kr över 3 månader. Kanske dom har extra avgifter??

Skulle vara snällt med lite snabba svar. Jag åt bara 1måltids mat om dagen och imorgon kommer jag inte ha tid att gå till stället innan dom stänger.

Tack
Citera
2016-01-07, 15:40
Medlem
Ratis avatar
ICA Banken eller Ikano. Dom är rätt billiga.
Fast om du behöver pengar snabbt så är det nog snabblån som gäller. Vivus kanske.
Senast redigerad av Rati 2016-01-07 kl. 15:44.
Citera
2016-01-07, 15:41
Bannlyst
Kan lägga till att det är ok om jag inte äter på 1dag, då dagen efter börjar jag senare och jobbar sent istället. Så hinner dit för en talrik.

Fast skulle vara bra att veta lite om lån nu.

Tack
Citera
2016-01-07, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
ICA Banken eller Ikano. Dom är rätt billiga.

Dom har inga kvar på att ha tjänat pengar tidigare? Och går man bara till en vanliga Ica affär eller har dom speciella ställen som heter Ica banken?
Citera
2016-01-07, 15:46
Bannlyst
På Ica banken står det att man måste låna mellan 20000-35000kr. Vilket är för mycket för mig.
Citera
2016-01-07, 15:55
Bannlyst
Vivus ser jätte bra ut. Med bara 10% ränta och inga tilläggsavgifter har dom skrivit. Hoppas jag får pengarna. Ska bara tänka exact hur mycket jag behöver.
Citera
2016-01-07, 16:03
Bannlyst
Jag undrar om man kan låna 2gånger på en månads, alltså innan man betalat tillbaka pengarna från första lånet, låna en gång till? För jag vet inte exact hur mycket jag behöver för mat osv. Har varit fattig för länge och tappat känslan för pengarna.

Jag får tillbaka 3500kr deposition slutet av månaden. Jag tittar fortfarande runt olika rum.

Så kanske 4500 (för en månads hyra) + mat (3000 vet inte)???

Så 7500kr är ett bra lån? Vad tycker ni kunniga inom ekonomin om det är?
Citera
2016-01-07, 16:08
Medlem
Ratis avatar
Jag kom ihåg nu att Vivus kan man bara låna 6000 från när man lånar första gången. Brukar vara samma sak på dom flesta ställen.
Citera
2016-01-07, 16:49
Bannlyst
Det gick inte på Vivus. Stog min års deklaration inte kom överens med den lön jag skrev in. Har precis fått jobbet... Ska testa och skriva 0 i lön då. Fast då kommer dom inte ge heller.
Citera
2016-01-07, 17:01
Bannlyst
Jag skicka ett email till dom. Dom svarar nog imorgon. Tror ni andra snabblån ger?
Vivus va gratis första gången.

Vet ni andra som är bra?

Tack
Citera
2016-01-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdandix
Hej, jag gick till Swedbank och försökte få ett lån/credit. Jag har just nu fått ett heltidsjobb som börjar imorgon och jätte glad över det. Men bankens krav är att man måste ha tjänat minst X kr om året etc som jag inte har gjort.

Senaste 2veckorna har jag gått och ätit mat på ett ställe för hemlösa (ljög om att jag var det för dom). Känns som jag inte haft pengar på jätte länge. Så tänkte ta ett lån på 8000-10000kr. För Både mat och så är det bra att ha pengarna. Ska flytta ut där jag är inneboende till ett annat, och oftast kräver dom dubbla månads hyra direkt.

Nu undrar jag om sms/snabb lån är mitt ända alternativ? Och får jag det äns? Jag har inga skulder och aldrig tagit lån förut.

Dom jag har sett så kan man låna 10000kr och men ränta betala tillbaka 12400kr över 3 månader. Kanske dom har extra avgifter??

Skulle vara snällt med lite snabba svar. Jag åt bara 1måltids mat om dagen och imorgon kommer jag inte ha tid att gå till stället innan dom stänger.

Tack

Ta ett SMS-lån och betala om en månad, då brukar det inte kosta något. Du sa ju du skulle börja jobba nu, och då behöver du väl inte lånet över tre månader, eller? I så fall tar du ett nytt efter att du betalt det första.
Citera
2016-01-07, 17:25
Bannlyst
Ja men snabblånen kanske inte ger till mig för att jag inte haft inkomst tidigare. Testa ferratum nu och dom sa jag hade för låg årsinkomst...

Vet ni vilka som ger? Jag får testa dom med högre ränta..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in