• 1
  • 2
2016-01-07, 22:03
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
jag slog ju inte honom med knytnäven så hårt jag orkade direkt, gav honom en lätt örfil bara

Hur har katten reagerat på bestraffningen?
Citera
2016-01-07, 23:03
Medlem
Låter som att det är dax för kastrering. Maine coon är ju rätt sen av sig men låter som han är könsmogen och en riktig tonårsslyngel för tillfället.

Kanske bättre kastrera och låta dessa herrar trivas med varandra och sen skaffa en ny katt för avel när gamlingen gått bort?

I övrigt tror jag inte din slyngelkatt tog illa upp av behandlingen. Typiskt för katter som slåss är att även om man tycker man "räddat" den ena fattar katterna inte alls poängen då det är del av deras beteende. Med det sagt vill man ju inte att ens ena katt ska bli slagen sönder och samman.
Citera
2016-01-07, 23:51
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella

I övrigt tror jag inte din slyngelkatt tog illa upp av behandlingen.

Inte menar du väl seriöst en katt inte "tar illa upp" av att husse slår den?

Okej, ifall det är en engångsföreteelse men ska absolut inte upprepas, slyngel eller ej.
Citera
2016-01-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Inte menar du väl seriöst en katt inte "tar illa upp" av att husse slår den?

Okej, ifall det är en engångsföreteelse men ska absolut inte upprepas, slyngel eller ej.

Jag menar att enligt den beskrivna situationen for katten förmodligen inte illa. Varken psykiskt eller fysiskt.
Citera
2016-01-08, 22:32
Medlem
Fel. I kattens värld gjorde den inget konstigt, varför den inte heller kommer förstå att örfilen var bestraffning. Den kommer bara tappa förtroendet för dig. Låt katterna, som någon skrev, skapa egna revir, håll de åtskilda. Alternativt lämna bort den unge.

För övrigt ska man ta mig fan inte ha djur om man inte förstår att det är jävligt skevt att slå dem. I min mening kvittar det om det är en lavett eller stryk. Kan du inte kontrollera dig själv ska du inte heller ha djur.
Senast redigerad av niktiart 2016-01-08 kl. 22:34.
Citera
2017-03-11, 11:51
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Hur har katten reagerat på bestraffningen?

gamlingen dog bara någon månad efter det, men jag fattade det som att han lät honom vara ifred sen, vet inte riktigt...men idag är han ensam herre på täppan så,
Citera
2017-04-07, 06:31
Medlem
fl0bbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Väldigt fel, som ovanstående, det är vattensprut som gäller för katter & hundar.

skulle aldrig få för mig att behandla mina djur på ett sådant sätt att de börjar associera mig med något dåligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in