• 1
  • 2
2016-01-07, 10:26
Medlem
Inte fr att jag r jtteglad i Falk, men lite news kan jag erbjuda.

C~more tillsammans med ngot produktionsbolag fra lngt gngna diskutioner rrande mjligheterna att kra en kvalitetsserie som bygger p samma vrld som Johan Falk. Nu r Frank och Johan borta men kan skert blixtra frbi. Serien ska bygga p Seth, Sophie mfl.

Vem som roddar med manus och regi vet jag inte, men det ska vara Tage och ngra andra.

Manus r i alla fall klart,

Vad tycker vi om detta??

Klla:
1, det ska visst inte vara jttejtte hemligt
2, info frn insider.
Citera
2016-01-07, 10:45
Medlem
Personligen hade jag velat se en 1 timmes serie la 10 avsnitt med Seth under tiden han satt inne mellan ssong 1 och 2 (om jag inte minns fel).

Det hade ju kunnat gra s att Frank kan dyka upp som beskare i ett avsnitt.

Men visst en serie kan funka om man bygger ett "overall" ark under ssongen och kanske har delark som motsvarar 2-3 avsnitt.
Citera
2016-01-07, 10:53
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjdaren
Inte fr att jag r jtteglad i Falk, men lite news kan jag erbjuda.

C~more tillsammans med ngot produktionsbolag fra lngt gngna diskutioner rrande mjligheterna att kra en kvalitetsserie som bygger p samma vrld som Johan Falk. Nu r Frank och Johan borta men kan skert blixtra frbi. Serien ska bygga p Seth, Sophie mfl.

Vem som roddar med manus och regi vet jag inte, men det ska vara Tage och ngra andra.

Manus r i alla fall klart,

Vad tycker vi om detta??

Klla:
1, det ska visst inte vara jttejtte hemligt
2, info frn insider.

Har du en insider som vet?
Citera
2016-01-07, 11:36
Medlem
Inget fel med en liknade serie men de borde kanske inte frska kopiera filmerna. Utan hitta egna karaktrer, intriger och ge serien ett annat namn.
Citera
2016-01-07, 17:00
Medlem
meganegerdases avatar
Eftersom en av de viktigaste ingridienserna i Falk-filmernas succ r att samma karaktr ALLTID har haft samma skdis s tror jag verkligen inte p ngon tillbakablicksgrej, om man inte kan sminka skdisarna bra. Ngot annat n Hultn som Rydell hade ju varit katastrof.

Men ser grna ngon form av fortsttning, tycker relationen mellan Sophie och Seth r ngot av det bsta som byggts upp i svensk film. Och den har definitivt potential att fortstta utvecklas.
Citera
2016-01-07, 17:33
Medlem
Mx_1337s avatar
Ngon spin-off med Rydell-gnget hade ju varit intressant. Antingen frn emellan ngon av "filmssongerna" eller tidigare kanske. Dr filmserien slutar r det ju bara Seth och Conny, plus Kenneth Alm p kken, kvar av dem man lrt knna som medlemmar + han Danne som kom ut frn kken p slutet, d.
Citera
2016-01-07, 19:18
Medlem
junazs avatar
Tror nog det skulle finnas tillrckligt med intriger och dylikt att bygga p om man hade satt Sophie och Seth som huvudkaraktrer. Givetvis mste man ju behlla samma skdisar till de viktiga rollerna, annars skulle det nog fallera rtt snabbt.
Citera
2016-01-07, 21:19
Medlem
core_s avatar
Men varfr skulle Rydn vara intresserad av en sdan serie? Han har ju trots allt ftt speltid i skyfall och Mission Impossible, ngon sketen halvdan serie p cmore (ja, de m hvda kvalitet, men skall det bygga p Karlge och hennes karaktr lr det knappast uppn sanslsa hjder )
Citera
2016-01-07, 21:22
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Men varfr skulle Rydn vara intresserad av en sdan serie? Han har ju trots allt ftt speltid i skyfall och Mission Impossible, ngon sketen halvdan serie p cmore (ja, de m hvda kvalitet, men skall det bygga p Karlge och hennes karaktr lr det knappast uppn sanslsa hjder )

Vem r Rydn?
Citera
2016-01-07, 21:24
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Vem r Rydn?

Hultn menar jag, blev en kombination av Rydell och Hultn i all hast
Citera
2016-01-08, 20:45
Medlem
Jag avskyr Falk-filmerna och ger inte mycket fr karaktrerna som knns vldigt krystade och platta av det jag sett. Allt knns ocks vldigt fjantigt, stundtals har jag undrat om det r en 13-ring som kommit p storyn. Skaparna tycks aldrig kommit i nrheten av den vrld de frsker beskriva.

Hade jag varit skapare av den hr serien s hade jag skippat polisdelen helt. Sverige behver inga fler kriminalkommisarier svida ingen kan komma p ngot originellt fr en gngs skull. Vi har sett svenska polisen s mnga gnger nu i s mnga olika sammanhang.
Frvisso har kriminella ocks gestaltats tmligen ofta (sklart), men bara Snabba Cash har lyckats gra det p ett ngorlunda bra stt.

Jag hade istllet lagt fokus helt p att skildra Rydell och hans gngs (som skulle behva en rejl re-cast och nya karaktrer) maktkamp i den undre vrlden med rivaliserande gng, falska allianser, narkotikasmuggling etc. Tyvrr riskerar ju hela premissen att likna SOA fr mycket, vilket den givetvis inte ska av frklarliga skl.

Eller s ger man det smniga svenska folket det dom vill ha: nappen p lrdagkvllen klockan 20:00 med trygga, trkiga och frutsgbara Beck/Falk.
Citera
2016-01-09, 16:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Det finns nog en marknad och bra karaktrer fr att fortstta ven nu utan Falk. Skulle dock inte vilja ha ngon tillbakablick serie om nu tex Rydell-gnget utan det ska utspelas i s fall efter sista filmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in