Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-25, 16:15
  #157
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag har försökt hitta intressanta nationella diskussioner om hans tal. Daily Stormer har ett par intressanta trådar. Länkar om nån är intresserad:

http://bbs.dailystormer.com/t/regard...c-speech/16062
http://bbs.dailystormer.com/t/glorio...aying-us/15930
http://bbs.dailystormer.com/t/whore-...the-kike/15988

VNN har en Trumptråd men rätt dålig aktivitet och många idioter. Stormfront mest idioter. Tipsa gärna om andra bra forum med intelligenta skribenter som diskuterar Trumps tal.
Flashback! Här har du en intressant analys:

(FB) AIPAC-konferens 21/3-2016
Citat:
Ursprungligen postat av siongojim
Du har naturligtvis rätt, först stjäler maktjudarna amerikanernas skattepengar som de sedan använder för att muta "politiker" som motarbetar amerikanska nationella intressen.

Skälet att jag inte också skrev det var av den enkla anledningen att jag aldrig läst någon som ställt frågan hur maffiajudarna i AIPAC finanserar deras årliga tredagarskonvent i Washington DC. Tänkte inte på det.

Hillery Mad Dog Clinton gör vad som helst för att bli "president". Om AIPAC-judarna säger till Clinton att hon måste nuka Colorado för att bli "president", då skulle hon göra det. Hon saknar alla spärrar. I ett inslag sa hon att hon inte skulle tveka att utplåna Iran om de inte lyder judarna.

Naturligtvis har jag lyssnat på hela Trumps tal och nu haft tid att fundera över vad han egentligen INTE sa. Jag har har INTE lyssnat på Clintskans tal, tål inte se subban. Tänk dig Gudrun Spyman och de värsta tio F!-ruggorna i en och samma "person", där har du Clintskan i mina ögon.

Däremot har jag lyssnat på åtskilliga andra wannabe "president" på AIPAC och de har alla en sak gemensamt, när de väl börjar förklara hur mycket de älskar judar och lovar dyrt och heligt att alltid lyda judarna, då fortsätter de och älta och drar upp på retoriken till nivån på det mest bizarre väckelsemöte, där alla gråter av lycka. Har du inte sett det så tror du fasen inte dina ögon och öron. Helt hysteriskt på slutet.

Det gjorde Trump INTE, han sa det han måste EN gång!

Det Trump sedan gjorde var att han tjatade om Iran. Agendajudarna/maktjudarna med Nuthanyahooooo i spetsen har tjatat, tjatat och åter tjatat om hur Iran skall nuka hela världen, Iran är sekunder från att ha världens största kärnvapenarsenal osv osv i minst tio år. Hela Iran-frågan är totalt uttjatat.

Trump gav maktjudarna det de ville höra om Iran, men egentligen är det ingen som bryr sig, maktjudarna har skrikit: -Vargen kommer! För många gånger, under för många år nu, det är ingen som längre tror på Iran-hotet längre. Inte ens Nuthanyahooooo själv tror på det. Bara titta vilken video från det senaste året, det syns tydligt att inte ens Nuthanyahooooo tror på sitt eget judiska skitprat längre.

Trump sa det han måste säga, men bara en gång. Sedan pladdrade han om Iran. Han gav maktjudarna vad de ville höra, men inget mer. Men även om Trump skulle bli vald och tänker att han skall juda judarna, jew the jews, så kommer nästa problem när han väl är i Ovala Rummet.

Här är en kort video som tydligt visar vad som väntar Trump som president. Två minuter. Se den, är mycket talande. Kay Grigg var gift med en officer, politiskt naiv, men hon har sett US state department inifrån.

Do ZIONISTS/ISRAEL Control the U.S. Government ? ----2 min.

https://m.youtube.com/watch?v=JhS6B9U13aY
Citera
2016-03-25, 19:29
  #158
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Mitt förslag är att du funderar mer över funktionen av Trump, än att gå ner i detaljer i olika sakpolitiska frågor. Vad är hans funktion då, tror du?


Med "funktion", menar du då att valrörelsen är riggad och att alla parter, från Sanders till Trump via Ben Carson, har en förutbestämd funktion eller vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Han är inte en raslig nationalist eller 'anti-semitisk'.

Radikal invandringskritik är antisemitism, att vara för liberala vapenlagar (Matthew Heimbach analyserade dem och kallade dem för de mest liberala någonsin) är antisemitism, att vara emot free trade och för fair trade är ganska antisemitiskt, att kritisera de neokonservativa judarnas utrikespolitik är antisemitiskt. Så Trump har många antisemitiska ståndpunkter. Dock har han inte talat något om att rädda den vita rasen än så där har du rätt. Hans ståndpunkter är dock bäst för vita amerikaner, varför jag håller på honom. Jag tror dock inte att han är någon Hitler, med planer på att rädda just den vita rasen och befria världen från allt judiskt inflytande.

Jag hoppas han blir president och genomför det han talat om (förutom om det är kopplat till hans Iran-hat), samt lite mer därtill.

Citat:
Ursprungligen postat av SwedenSelect
För mig handlar inte "sätta hopp till" om att sätta allt på ett kort, sluta kämpa i övrigt eller någonting i den stilen. Det handlar om att föredra något framför något annat. Allt som kan tänkas bidra till processer för ökad aktivitet inom vit media, vit nativitet (inom medvetna grupper), eller vit sammanhållning föredrar jag framför motsatsen. Diskussionerna som väcks genom Donald Trump måste då betraktas som positiva, liksom försvagandet av fiendekrafter av allvarlig natur.

Exakt.

Hagberg och Palmblad diskuterade Trump i senaste Radio Nordfront, vid 1:50:20. Ungefär; Palmblad:
Citat:
Det verkar vara många som inte riktigt vet var de har honom.

Hagberg:
Citat:
Eftersom man inte vet var man har honom, så finns det ju en strimma av hopp, medan man däremot vet var man har de andra.
__________________
Senast redigerad av Ustyugov2 2016-03-25 kl. 19:59.
Citera
2016-03-26, 07:52
  #159
Medlem
Linnaeusss avatar
Fast om han skulle bli vald till president i USA, och han bedrev en etnonationalistisk politik för amerikanarna, är inte risken då att alla icke-vita i USA flyttar till Europa? Hans politik i Amerika hjälper ju knappast oss, och i Sverige lär vi inte få ett liknande system på överskådlig framtid.
Citera
2016-03-27, 22:15
  #160
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
Fast om han skulle bli vald till president i USA, och han bedrev en etnonationalistisk politik för amerikanarna, är inte risken då att alla icke-vita i USA flyttar till Europa? Hans politik i Amerika hjälper ju knappast oss, och i Sverige lär vi inte få ett liknande system på överskådlig framtid.


Nja, att Trump skulle sätta igång med etnisk rensning i USA är knappast troligt och kanske är det också för sent att rädda landet. Jag skulle hävda att det främst är européerna som borde hoppas på Trump som president givet hans motstånd mot USAs interventionistiska politik. Det skulle innebära att vi i Europa har möjlighet att bedriva etnisk rensning utan att USA lägger sig i, något som är helt otänkbart med ZOG-marionetten Clinton vid rodret.
Citera
2016-03-28, 00:30
  #161
Medlem
hgfdsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nja, att Trump skulle sätta igång med etnisk rensning i USA är knappast troligt och kanske är det också för sent att rädda landet. Jag skulle hävda att det främst är européerna som borde hoppas på Trump som president givet hans motstånd mot USAs interventionistiska politik. Det skulle innebära att vi i Europa har möjlighet att bedriva etnisk rensning utan att USA lägger sig i, något som är helt otänkbart med ZOG-marionetten Clinton vid rodret.
Din realistiska hårboll.

Du vill alltså ha ett fascistiskt påbro som kastar pjäserna lite "där dom ska vara".

Detta förhållningssätt är inte varsamt. Det har historian lärt oss. Man kan inte hjälpa något till att göras på "rätt" sätt. -Utan endast påvisa, justera, och lägga sitt ord.

den individualistiska fascististlika räddningstjänsten verkar sällan ha lyckats åstadkomma mycket långsiktigt, utöver Tid, möjligen. Men långsiktigt, inte mycket. -- Utan den känns mer som ett fortlöp på det förhållningssätt den och vi står under, vilket i längden ser ut att leda till totalitaristisk kommunism.

förhållningssätten måste komma ifrån majoriteten, och det via dessas större ideologiska förståelse. och om de vill åt en ledargestalt under en viss period, så måste dom förstå vad dom vill ha ut av denna. -- inte endast sitta med napp och flaska, och blint acceptera den, för att man är trött på det nuvarande.

vi är där vi är. och vi spelar snyggt därefter, där vi köpslår och förhandlar möjlig framtida mark från marken. inte från toppen. - Från marken ger vi toppens goodguys något robust att ta ideologiskt fäste vid.
__________________
Senast redigerad av hgfdsa 2016-03-28 kl. 01:29.
Citera
2016-03-28, 05:57
  #162
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
Din realistiska hårboll.

Du vill alltså ha ett fascistiskt påbro som kastar pjäserna lite "där dom ska vara".

Detta förhållningssätt är inte varsamt. Det har historian lärt oss. Man kan inte hjälpa något till att göras på "rätt" sätt. -Utan endast påvisa, justera, och lägga sitt ord.

den individualistiska fascististlika räddningstjänsten verkar sällan ha lyckats åstadkomma mycket långsiktigt, utöver Tid, möjligen. Men långsiktigt, inte mycket. -- Utan den känns mer som ett fortlöp på det förhållningssätt den och vi står under, vilket i längden ser ut att leda till totalitaristisk kommunism.

förhållningssätten måste komma ifrån majoriteten, och det via dessas större ideologiska förståelse. och om de vill åt en ledargestalt under en viss period, så måste dom förstå vad dom vill ha ut av denna. -- inte endast sitta med napp och flaska, och blint acceptera den, för att man är trött på det nuvarande.

vi är där vi är. och vi spelar snyggt därefter, där vi köpslår och förhandlar möjlig framtida mark från marken. inte från toppen. - Från marken ger vi toppens goodguys något robust att ta ideologiskt fäste vid.


Jag bedömer alla aktörer utifrån hur gynnsamma de är för vår sak. Därför är jag positiv till Trump. Det räcker med att majoriteten kommer till ett stadium där de accepterar nödvändiga förändringar men det kommer att vara en liten hängiven minoritet som är drivande. Att det skulle finnas fredliga lösningar är tyvärr inte särskilt sannolikt längre utan det handlar om att göra sig av med den nuvarande makteliten. Med Trump som president så kommer den här processen att bli oerhört mycket enklare att få igång.
Citera
2016-03-28, 06:17
  #163
Medlem
hgfdsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag bedömer alla aktörer utifrån hur gynnsamma de är för vår sak. Därför är jag positiv till Trump. Det räcker med att majoriteten kommer till ett stadium där de accepterar nödvändiga förändringar men det kommer att vara en liten hängiven minoritet som är drivande. Att det skulle finnas fredliga lösningar är tyvärr inte särskilt sannolikt längre utan det handlar om att göra sig av med den nuvarande makteliten. Med Trump som president så kommer den här processen att bli oerhört mycket enklare att få igång.
vägen för eliten att göra sitt, är genom mutor. via politiker. via dolda "säkerhetstjänster". via agenda kapitalister. via agendajudar. via västerländsk zombie hjärntvätt. via uppblåsta ideologiska kollisioner, via mutor och korruption.

den sistnämnda är den huvudsakliga del vi måste lobba kring. och de med störst ideologisk vilja i världen är muslimer. Kyrkans led har omvandlats till 'ingenting'- mer eller mindre.

vi får inte låta hela världens muslimer bli ihopsnödda med toppens hundar. Utan med likasinnade ideologer från marken. -- Men vi måste sätta fäste i varandra. Annars kommer nån annan ta den rollen.
__________________
Senast redigerad av hgfdsa 2016-03-28 kl. 06:21.
Citera
2016-03-28, 06:35
  #164
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
vägen för eliten att göra sitt, är genom mutor. via politiker. via dolda "säkerhetstjänster". via agenda kapitalister. via agendajudar. via västerländsk zombie hjärntvätt. via uppblåsta ideologiska kollisioner, via mutor och korruption.

den sistnämnda är den huvudsakliga del vi måste lobba kring. och de med störst ideologisk vilja i världen är muslimer. Kyrkans led har omvandlats till 'ingenting'- mer eller mindre.

vi får inte låta hela världens muslimer bli ihopsnödda med toppens hundar. Utan med likasinnade ideologer från marken. -- Men vi måste sätta fäste i varandra. Annars kommer nån annan ta den rollen.


Du tycks ha en väldigt naiv inställning till muslimer. Islam är en erövrarreligion och erövrar Europa är exakt vad muslimerna gör just nu. Med judens goda minne ska man betänka. Muslimer har ungefär samma syn på judar som vänstern har, de hatar Israel men samarbetar gärna med judar om det gynnar deras sak. Muslimerna ska bort från Europa men kommer inte att försvinna frivilligt och de regimer i MENA som kan vara vettiga att samarbeta med kommer aldrig att vara "hardcore" muslimer.
Citera
2016-03-28, 06:42
  #165
Medlem
hgfdsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du tycks ha en väldigt naiv inställning till muslimer. Islam är en erövrarreligion och erövrar Europa är exakt vad muslimerna gör just nu. Med judens goda minne ska man betänka. Muslimer har ungefär samma syn på judar som vänstern har, de hatar Israel men samarbetar gärna med judar om det gynnar deras sak. Muslimerna ska bort från Europa men kommer inte att försvinna frivilligt och de regimer i MENA som kan vara vettiga att samarbeta med kommer aldrig att vara "hardcore" muslimer.
det finns ingen större mängd "hardcore" islam-följare som levt ett någorlunda fritt liv(och är dom som är auktoritära ledare). -- Det finns däremot ett hardcore motstånd mot dagens system,. och det i sin tur gör kanske religionen starkare för individen.

men ger vi varandra alternativ. så tror jag båda partner tenderar att bli mindre insnöade i något totalt.

men visst, överlag så är nog dessa föreningar lite för anti-allt. -- men det är ju också upp till oss att se till så att deras bra muslimer anammar dessa föreningar och tar plats där. -- Det är ju precis så nazismen har haft samma problem, där eliten lurat bort alla finare människor, och kvar blev lite halvslöshasar som intog nån opposition till det rådande samhälle, och i samma veva insåg att det egentligen var det bästa.

vi måste skapa deras gäng. och bygga upp varandra. - annars blir det massa tölpar som tar plats där också. Vilka i sin tur nyttjas emot oss, och sig själva.(vad annars?)
__________________
Senast redigerad av hgfdsa 2016-03-28 kl. 07:13.
Citera
2016-03-28, 08:42
  #166
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
det finns ingen större mängd "hardcore" islam-följare som levt ett någorlunda fritt liv(och är dom som är auktoritära ledare). -- Det finns däremot ett hardcore motstånd mot dagens system,. och det i sin tur gör kanske religionen starkare för individen.

men ger vi varandra alternativ. så tror jag båda partner tenderar att bli mindre insnöade i något totalt.

men visst, överlag så är nog dessa föreningar lite för anti-allt. -- men det är ju också upp till oss att se till så att deras bra muslimer anammar dessa föreningar och tar plats där. -- Det är ju precis så nazismen har haft samma problem, där eliten lurat bort alla finare människor, och kvar blev lite halvslöshasar som intog nån opposition till det rådande samhälle, och i samma veva insåg att det egentligen var det bästa.

vi måste skapa deras gäng. och bygga upp varandra. - annars blir det massa tölpar som tar plats där också. Vilka i sin tur nyttjas emot oss, och sig själva.(vad annars?)


Islam ska ses som en gruppevolutionär strategi, ett sätt att tvinga andra folk till underkastelse. Det gör dem starkare, alldeles riktigt, men också betydligt farligare för oss. Historiska prejudikat finns det gott om när det gäller judiskt-muslimskt samarbete gentemot vita kristna. De senare hävdar jag fortfarande är hatobjekt nummer ett för såväl judar som muslimer.
Citera
2016-03-28, 09:01
  #167
Medlem
hgfdsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Islam ska ses som en gruppevolutionär strategi, ett sätt att tvinga andra folk till underkastelse. Det gör dem starkare, alldeles riktigt, men också betydligt farligare för oss. Historiska prejudikat finns det gott om när det gäller judiskt-muslimskt samarbete gentemot vita kristna. De senare hävdar jag fortfarande är hatobjekt nummer ett för såväl judar som muslimer.
the lack of good alternatives makes their better muslims more bounded along with "hardcore"muslims. deras förbindelse till religionen blir därefter starkare.

they are not ONE - - att det finns ett hat mot det vita, hos vissa muslim-grupperingar, så är det säkert. -- men att se den muslimska minoriteten som en hämmande klo, känns väldigt stramt i tänket.

ska vi fortsätta att tjuvnäcka bakom korrupt kristet led istället, som ständigt ligger i kapitalisternas ägo? -- det finns inga ideologiska gräsrots föreningar med större tyngd där, på samma sätt som islam har.

antingen ställer man sig efter reglerna, eller så skapar man dom. Och då kan man ju slänga ut dom muslimer man inte gillar. Så får dom kasta några av oss.
__________________
Senast redigerad av hgfdsa 2016-03-28 kl. 09:27.
Citera
2016-03-28, 09:26
  #168
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgfdsa
the lack of good alternatives makes their better muslims more bounded along with "hardcore"muslims. deras förbindelse till religionen blir därefter starkare.

they are not ONE - - att det finns ett hat mot det vita, hos vissa muslim-grupperingar, så är det säkert. -- men att se den muslimska minoriteten som en hämmande klo, känns väldigt stramt i tänket.

ska vi fortsätta att tjuvnäcka bakom korrupt kristet led istället, som ständigt ligger i rov av kapitalisternas ägo? -- det finns inga ideologiska gräsrots föreningar med större tyngd där, på samma sätt som islam har.

antingen ställer man sig efter reglerna, eller så skapar man dom. Och då kan man ju slänga ut dom muslimer man inte gillar. Så får dom kasta några av oss.


Det där är samma feltänk som vissa nationella har när de tror sig kunna samarbeta med "bra judar". Sånt brukar bara sluta med att man blir en nyttig idiot. Söndra och härska är i så fall en mycket bättre taktik, se till att muslimerna angriper judar. Tyvärr tror jag att juden ligger för långt före och redan har en utvecklad taktik med stöd till främst sunnimuslimer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback