2016-01-06, 14:35
Medlem
Hej har försökt men inte lyckats köpa en dator på faktura p.g.a mina skulder till kronofogden.
Jag vet att det finns folk som sitter på sidor så jag ber er att dela med er.
Vet några gamla sidor men behöver tips på aktuella (2016)
Är i akut behov av en ny dator och mobil telefon och tänker betala för mig men får pengar om ca 30 dagar.

Med vänlig hälsning
Citera
2016-01-06, 14:40
Medlem
Jag tror inte det finns någon som säljer en dator för tusentals kronor på faktura utan att försäkra sig om att köparen är kreditvärdig och en "bra betalare". Så glöm det.
Citera
2016-01-06, 15:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Använd biblioteket tills du får pengar om 30 dagar.

Exakt. och om din mobil inte alls funkar så är detta ett par alternativ: http://www.elgiganten.se/INTERSHOP/w...tListPrice-asc

Med dem kan du ju SMS:a och ringa. Ingen rättighet att ha smartphone.
Citera
2016-01-06, 15:37
Medlem
Du får väl testa någon leverantör som använder klarna (dustinhome eller webhallen) och någon som använder qliro (cdon) och komplett som har egen kreditgivning, då har du täckt in de som finns, ibland beviljar dom trots anmärkningar, går det så går det, annars får du vänta.
Citera
2016-01-06, 16:25
Medlem
Jag är medveten om att man kan köpa en mobil för 100kr och låna en dator på bilioteket..
Tänkte att det måste finnas nån elektronik sida på nätet som inte gör kreditkoll kanske en utländsk sida? Jag menar det finns ju tusentals sidor man kan handla andra saker ifrån på faktura trots anmärkningar och skulder.
Citera
2016-01-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_ed
Jag är medveten om att man kan köpa en mobil för 100kr och låna en dator på bilioteket..
Tänkte att det måste finnas nån elektronik sida på nätet som inte gör kreditkoll kanske en utländsk sida? Jag menar det finns ju tusentals sidor man kan handla andra saker ifrån på faktura trots anmärkningar och skulder.

Det finns en hel tråd med "tips" om sådana sidor. Testa dom jag sa, funkar det så funkar det, beställer du från någon utländsk sida så är det otroligt sällsynt att dom accepterar fakturabetalning överhuvudtaget, sedan är leveranstiden så pass att du ändå kan vänta till du får lönen, du får den ungefär samtidigt.
Citera
2016-01-08, 09:37
Medlem
Ok tack för svar!
Men är ändå intresserad om nån vet av några utländska sidor som accepterar faktura till Sverige, borde ju finnas några Skandinaviska säkert?
Citera
2016-01-10, 18:46
Medlem
Vänta ca 30 dagar är mitt råd!
Citera
2016-01-13, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylaw
Varför är du ens akut av en dator är du cp eller?

Nej men du är mobbad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in