Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-14, 21:33
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag har normal fettprocent för att vara kvinna. En kvinna mår knappast bra och presterar knappast bra med en för låg fettprocent.

Men att vara "normal", alltså att vara något sånär genomsnittlig, är väl inget man eftersträvar om man vill vara fysiskt högpresterande?
Citera
2005-11-15, 17:19
Medlem
kurrecs avatar
Varför tränar du inte på Täby AK?
Citera
2005-11-15, 17:20
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Varför tränar du inte på Täby AK?
Jag vet inte vad det är. Just nu är jag mitt i bostadssökande. Kan inte lägga ut pengar på en längre tids medlemskap någonstans.
Citera
2005-11-15, 17:40
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Jag vet inte vad det är. Just nu är jag mitt i bostadssökande. Kan inte lägga ut pengar på en längre tids medlemskap någonstans.

Täby AK är ett mycket bra gym som ligger längst ner i tibblehallen.

http://www.taby-ak.se/
Citera
2005-11-16, 10:14
Medlem
"Mina mål är att klara av det som ingår i provet vid mönstringen, dvs:
Minst fyrtio armhävningar i rad
Minst fyrtio situps i rad
Tio minuter step-up (höga steg) med 30 kgs packning"

Tänkte bara fråga vart det står att man ska kunna: "Tio minuter step-up (höga steg) med 30 kgs packning" och ta milen på 45 min vid extramönstringen?

/onnamed
Citera
2005-11-16, 11:02
Medlem
El Zorros avatar
Har rensat lite off-topic, var snälla och håll er till ämnet.

Hade jag varit trådstartaren så hade jag sett över min kost, BF måste ner till en vettigare nivå. Hade jag varit du så hade jag siktat på ca 16-17%. Du har många kilon att släpa på i förhållande till din längd.
Citera
2005-11-30, 14:48
Medlem
MobileFreaks avatar
Varade inte träningen längre?
Citera
2005-12-02, 20:39
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Jag har normal fettprocent för att vara kvinna. En kvinna mår knappast bra och presterar knappast bra med en för låg fettprocent.

Kolla valfri kvinna som idrottar på elitnivå, tror du att det är en slump att deras kroppsfett är lågt?
Citera
2006-01-01, 03:28
Bannlyst
Citat:
Stats:
Längd: 164
Vikt: 69-71 stadiga kg
Bf%: 24-ish

Mina mål är att klara av det som ingår i provet vid mönstringen, dvs:
Minst fyrtio armhävningar i rad
Minst fyrtio situps i rad
Tio minuter step-up (höga steg) med 30 kgs packning
Springa en mil på 45 minuter

Plus att generellt bli starkare i alla övningar.

Såhär har jag tränat de senaste dagarna:

081105
Löpningsträning, 5 km på 30 minuter. Intervaller på 700 meter löpning, 300 meter snabb promenad.
Så mycket styrka jag har möjlighet till hemma, dvs 60 armhävningar i två set om 30. Bicepscurls med väldigt lite motstånd (2.5 kg), sammanlagt 60 på varje arm. 20 minuters snabb promenad till och från elljusspåret.
091105
Samma löpträning som igår, dock en och en halv minut under förra tiden, samma intervaller.
Crunches (120 i 3 set om fyrtio), samt fyra varv upp och ner för trappuppgången (bor på tredje våningen). 20 minuter snabb promenad till och från elljusspåret.
101105
Samma löpträning, på 25.5 minuter. Promenad till och från.
Benträning hemma (knäböj, utfall med kroppsvikt enbart samt stående lårcurl för träning av bakre lårmusklerna, sittande benspark för främre samt någonting jag inte vet vad det heter men som är typiskt Jane Fonda, dvs man ligger på golvet, på sida och lyfter ena benet upp. Alla utom de två första med gummiband som motstånd). Fick extrem saknad efter mitt gym
Cykling på motionscykel i tio minuter.

Så, uppdaterar imorgon.

Hur tycker ni att detta ser ut? Tipsa gärna om hur jag kan träna bättre och mer effektivt för att nå mina mål.

Hej och hå vadå för mönstring?
Citera
2006-01-01, 11:21
Medlem
MobileFreaks avatar
Jag tycker man kan känna igen det här betéendet från verkliga livet, när en person säger sig ska börja träna och går ut stenhårt i början och ledsnar efter nån vecka.
Citera
2006-01-01, 22:46
Medlem
joxxes avatar
Hur går det för CharlieR? Tröttnat på KJ nu efter 1 veckas träning?, eller satsar du på Franska Främlingslegionen?
Du kan ju annars bestiga Mount Everest som ensam kvinna utan syrgas. Världen är ju fri, hitt på nått!
Citera
2006-01-01, 23:15
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxxe
Hur går det för CharlieR? Tröttnat på KJ nu efter 1 veckas träning?, eller satsar du på Franska Främlingslegionen?
Du kan ju annars bestiga Mount Everest som ensam kvinna utan syrgas. Världen är ju fri, hitt på nått!

precis.. du får ju inte veka ihop :P ut å jogga nu.. hoppas verkligen inte du drack något på nyår.. när de andra festa skulle ju du vart å joggat vettu skall du klara KJ så behövs det sjukt mycket träning.. om man såg dina stats så var det ju inte imponerande siffror precis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in