Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2006-01-01, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Stats:
Längd: 164
Vikt: 69-71 stadiga kg
Bf%: 24-ish

Mina mål är att klara av det som ingår i provet vid mönstringen, dvs:
Minst fyrtio armhävningar i rad
Minst fyrtio situps i rad
Tio minuter step-up (höga steg) med 30 kgs packning
Springa en mil på 45 minuter

Plus att generellt bli starkare i alla övningar.

Såhär har jag tränat de senaste dagarna:

081105
Löpningsträning, 5 km på 30 minuter. Intervaller på 700 meter löpning, 300 meter snabb promenad.
Så mycket styrka jag har möjlighet till hemma, dvs 60 armhävningar i två set om 30. Bicepscurls med väldigt lite motstånd (2.5 kg), sammanlagt 60 på varje arm. 20 minuters snabb promenad till och från elljusspåret.
091105
Samma löpträning som igår, dock en och en halv minut under förra tiden, samma intervaller.
Crunches (120 i 3 set om fyrtio), samt fyra varv upp och ner för trappuppgången (bor på tredje våningen). 20 minuter snabb promenad till och från elljusspåret.
101105
Samma löpträning, på 25.5 minuter. Promenad till och från.
Benträning hemma (knäböj, utfall med kroppsvikt enbart samt stående lårcurl för träning av bakre lårmusklerna, sittande benspark för främre samt någonting jag inte vet vad det heter men som är typiskt Jane Fonda, dvs man ligger på golvet, på sida och lyfter ena benet upp. Alla utom de två första med gummiband som motstånd). Fick extrem saknad efter mitt gym
Cykling på motionscykel i tio minuter.

Så, uppdaterar imorgon.

Hur tycker ni att detta ser ut? Tipsa gärna om hur jag kan träna bättre och mer effektivt för att nå mina mål.

Det är väl inte många tjejer som tas in och försvaret skärs ju ner
Citera
2006-01-02, 21:34
Medlem
Nasaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Nej, det gör det inte. Antar att hon menar KJ's extramönstring, men vad jag antar har hon inte blivit antagen dit än? Men det är alltid bra med armhävningar osv. såklart.

Men för vanliga mönstringen ska du träna cykel (med mycket motstånd, nästan mer styrka för benen än för konditionen, vad jag hört), marklyft och "drag-till-hakan" med skivstång för styrketestet. Om du inte klarar jägartestet (75 step-ups med 20 kg ryggsäck på vardera ben, ligga i statisk ryggresning i 2 min, gå upp 5 ggr med vardera ben från 40 cm hög bänk, med andra benet rakt utåt) ska du träna på det också. Kombinera detta med löpning (ej snabbhet utan uthållighet) och styrka med egen kroppsvikt (armhävningar, situps, ryggresningar, knäböj (gärna med vikter), vadresningar, dips, chins osv.). Om du klarar mönstringen skit då i marklyft etc., börja simma, börja marschträna med tung ryggsäck, och fortsätt löpträna och styrketräna med egen kroppsvikt fast MER!

Mönstrade för drygt ett år sedan. Tränade som en galning inför det eftersom jag ville bli KJ. Gjorde delmomenten själv på gymet och klarade det galant. MEN, kom aldrig så långt som till styrketesten när jag väl var där eftersom psykologen inte trodde att jag skulle må bra av en så hård utbildning.
Hon strök helt enkelt ett streck över mina papper och skickade hem mig efter halva dagen... Vad jag vill ha ut av detta är att jag råder dig CharlieR att tänka på vad du säger till psykologen så att du iaf för göra klart hela mönstringen.

// Nasalis
Citera
2006-01-08, 19:26
Bannlyst
Prova cykla på motionscykeln du hade (använde iaf).
Cykla 1.5-2 timme/ar varannan dag i runt 70-85 varv/minut på nivån över medel(i motstånd).
Det är rätt bra träning, sen får du komma ihåg att det är jobbigast första 35 minuterna. Sen domnar benen av och trampar av sig själv. det är grymt skönt tills i slutet, då får man kämpa lite igen. La du av med träningen efter alla negativa kommentarer eller kör du på i smyg?
Citera
2009-02-06, 00:16
Awaiting Email Confirmation
Hur går det CharlieR?
Du borde väl ha gjort några vändor i utlandsstyrkan vid det här laget?
Citera
2009-02-06, 01:52
Medlem
Träna meditation och att drömma er bort, det lär behövas.
Citera
2009-02-06, 02:10
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Det är väl inte många tjejer som tas in och försvaret skärs ju ner

Borde det väll vara? Tjejer uppmanas att gå med i lumpen. Så mönstringen är inge större problem.
Citera
2009-02-06, 13:23
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Hur går det CharlieR?
Du borde väl ha gjort några vändor i utlandsstyrkan vid det här laget?
Tråden är nästan fyra år gammal. Det finns personliga anledningar till att jag gav upp den där idén för längesedan. Dessa önskar jag inte diskutera.
Citera
2009-02-06, 15:37
Medlem
moderatswings avatar
Off topic raderat!

/mod
Citera
2010-10-23, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Stats:
Längd: 164
Vikt: 69-71 stadiga kg
Bf%: 24-ish

Mina mål är att klara av det som ingår i provet vid mönstringen, dvs:
Minst fyrtio armhävningar i rad
Minst fyrtio situps i rad
Tio minuter step-up (höga steg) med 30 kgs packning
Springa en mil på 45 minuter

Plus att generellt bli starkare i alla övningar.

Såhär har jag tränat de senaste dagarna:

081105
Löpningsträning, 5 km på 30 minuter. Intervaller på 700 meter löpning, 300 meter snabb promenad.
Så mycket styrka jag har möjlighet till hemma, dvs 60 armhävningar i två set om 30. Bicepscurls med väldigt lite motstånd (2.5 kg), sammanlagt 60 på varje arm. 20 minuters snabb promenad till och från elljusspåret.
091105
Samma löpträning som igår, dock en och en halv minut under förra tiden, samma intervaller.
Crunches (120 i 3 set om fyrtio), samt fyra varv upp och ner för trappuppgången (bor på tredje våningen). 20 minuter snabb promenad till och från elljusspåret.
101105
Samma löpträning, på 25.5 minuter. Promenad till och från.
Benträning hemma (knäböj, utfall med kroppsvikt enbart samt stående lårcurl för träning av bakre lårmusklerna, sittande benspark för främre samt någonting jag inte vet vad det heter men som är typiskt Jane Fonda, dvs man ligger på golvet, på sida och lyfter ena benet upp. Alla utom de två första med gummiband som motstånd). Fick extrem saknad efter mitt gym
Cykling på motionscykel i tio minuter.

Så, uppdaterar imorgon.

Hur tycker ni att detta ser ut? Tipsa gärna om hur jag kan träna bättre och mer effektivt för att nå mina mål.

Milen på 45 minuter är väldigt ambitiöst! Hoppas verkligen du klarar det! Men så vitt jag vet så behöver du möta sådana krav först när du söker till SSG som är sverigs elitförband. Men det är kanske dit du skall söka? Edit: Du skall klara 10 km hinderbanan på 45 minuter för SSG, så jag har väl fel.

http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Bli-officer/Operator-i-specialforbanden/Konkurrenskraftiga-resultat/

Mitt främsta tips är att jobba hårt. I militären så förväntar de sig att du skall kunna kämpa tills du stupar, och sen lite till. Så ett bra sätt att träna är är kanske att träna tills du på allvar tror att du kommer spy, eller tills du faktiskt spyr av utmattning. Kroppen försöker tömma matsäcken för att dra ner på matsmältningen och få över mer energi när man överanstränger sig. Om vänjer dig vid träning som bygger på att du ger allt du har och lite till så tror jag att det hjälper dig att förbereda dig för det militära. Lycka till!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in