2006-01-01, 23:36
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Stats:
Längd: 164
Vikt: 69-71 stadiga kg
Bf%: 24-ish
Mina mål är att klara av det som ingår i provet vid mönstringen, dvs:
Minst fyrtio armhävningar i rad
Minst fyrtio situps i rad
Tio minuter step-up (höga steg) med 30 kgs packning
Springa en mil på 45 minuter
Plus att generellt bli starkare i alla övningar.
Såhär har jag tränat de senaste dagarna:
081105
Löpningsträning, 5 km på 30 minuter. Intervaller på 700 meter löpning, 300 meter snabb promenad.
Så mycket styrka jag har möjlighet till hemma, dvs 60 armhävningar i två set om 30. Bicepscurls med väldigt lite motstånd (2.5 kg), sammanlagt 60 på varje arm. 20 minuters snabb promenad till och från elljusspåret.
091105
Samma löpträning som igår, dock en och en halv minut under förra tiden, samma intervaller.
Crunches (120 i 3 set om fyrtio), samt fyra varv upp och ner för trappuppgången (bor på tredje våningen). 20 minuter snabb promenad till och från elljusspåret.
101105
Samma löpträning, på 25.5 minuter. Promenad till och från.
Benträning hemma (knäböj, utfall med kroppsvikt enbart samt stående lårcurl för träning av bakre lårmusklerna, sittande benspark för främre samt någonting jag inte vet vad det heter men som är typiskt Jane Fonda, dvs man ligger på golvet, på sida och lyfter ena benet upp. Alla utom de två första med gummiband som motstånd). Fick extrem saknad efter mitt gym
Cykling på motionscykel i tio minuter.
Så, uppdaterar imorgon.
Hur tycker ni att detta ser ut? Tipsa gärna om hur jag kan träna bättre och mer effektivt för att nå mina mål.
Längd: 164
Vikt: 69-71 stadiga kg
Bf%: 24-ish
Mina mål är att klara av det som ingår i provet vid mönstringen, dvs:
Minst fyrtio armhävningar i rad
Minst fyrtio situps i rad
Tio minuter step-up (höga steg) med 30 kgs packning
Springa en mil på 45 minuter
Plus att generellt bli starkare i alla övningar.
Såhär har jag tränat de senaste dagarna:
081105
Löpningsträning, 5 km på 30 minuter. Intervaller på 700 meter löpning, 300 meter snabb promenad.
Så mycket styrka jag har möjlighet till hemma, dvs 60 armhävningar i två set om 30. Bicepscurls med väldigt lite motstånd (2.5 kg), sammanlagt 60 på varje arm. 20 minuters snabb promenad till och från elljusspåret.
091105
Samma löpträning som igår, dock en och en halv minut under förra tiden, samma intervaller.
Crunches (120 i 3 set om fyrtio), samt fyra varv upp och ner för trappuppgången (bor på tredje våningen). 20 minuter snabb promenad till och från elljusspåret.
101105
Samma löpträning, på 25.5 minuter. Promenad till och från.
Benträning hemma (knäböj, utfall med kroppsvikt enbart samt stående lårcurl för träning av bakre lårmusklerna, sittande benspark för främre samt någonting jag inte vet vad det heter men som är typiskt Jane Fonda, dvs man ligger på golvet, på sida och lyfter ena benet upp. Alla utom de två första med gummiband som motstånd). Fick extrem saknad efter mitt gym

Cykling på motionscykel i tio minuter.
Så, uppdaterar imorgon.
Hur tycker ni att detta ser ut? Tipsa gärna om hur jag kan träna bättre och mer effektivt för att nå mina mål.
Det är väl inte många tjejer som tas in och försvaret skärs ju ner