Hej.
För 1.5 månad sedan opererades jag för en vidgning i ena njurbäckenet med en titthålsoperation. Har innan de haft en del urinvägsinfektioner. Jag äter ppiller och har därmed inte haft mens på ett par år, har haft samma hela tiden och fungerat felfritt.
Men sedan efter min op så har jag 2 gånget haft blod i avföring och 2 gånger haft lite blod i urinen som jag upptäckt när jag torkat mig. Har då pratat med sjuksköterska som sa att blodet i urinen troligtvis berodde på en pigtailkateter jag hade haft i 4 veckor då men borde försvinna om ett par dagar (detta var i början av december) och blodet i avföringen var troligtvis hemorrojder. Så det var inget jag kollade upp.
Men igår på mitt första toalettbesök så kom det jätte mycket blod när jag var på toaletten och kissade, kom så mycket att jag trodde jag hade fått mens eller nått (även om jag käkar ppiller), men sen kom det inget mer alls under dagen...
Och idag på mitt kanske 2a eller 3e toalett besök kom det också väldigt mycket blod, ljust blod, men även en stor mörkt blodklump.
Är detta normalt eller något jag borde söka för?
Och ja jag frågar här innan jag ringer någonstans för jag är så trött på sjukvården