2016-01-05, 18:12
Medlem
http://www.du.se/Utbildning/Utbildni...rt-Management/

Någon som har studerat detta program eller hört något om det? Jag undrar vad för typ av jobb man kan vänta sig efter utbildningen? Jag är mycket intresserad av detta och funderar eventuellt på att bygga på med en master i marknadsföring efter denna (om det blir tufft att få jobb). Jag kan tillägga att jag inte kan läsa en vanlig ekonomutbildning då det krävs matte c för detta, jag har gett matte b två försök men har inte klarat det. Ge mig gärna lite information och åsikter om detta!
Citera
2016-01-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahhhhh
http://www.du.se/Utbildning/Utbildni...rt-Management/

Någon som har studerat detta program eller hört något om det? Jag undrar vad för typ av jobb man kan vänta sig efter utbildningen? Jag är mycket intresserad av detta och funderar eventuellt på att bygga på med en master i marknadsföring efter denna (om det blir tufft att få jobb). Jag kan tillägga att jag inte kan läsa en vanlig ekonomutbildning då det krävs matte c för detta, jag har gett matte b två försök men har inte klarat det. Ge mig gärna lite information och åsikter om detta!

Har en bekant som läser sitt andra år på programmet och han verkar vara nöjd. Man får en företagekonomisk examen som verkar rätt fint. Antar att du kan jobba med lite allt möjligt så som projketledare, marknadsförare etc. men allt handlar som vanligt om kontakter, det verkar dock vara lätt att knyta genom de olika samarbeten programmet har enligt honom.
Citera
2016-01-21, 14:15
Det där programmet är en lång och krånglig väg att ta om man vill bli arbetslös.
Citera
2016-01-24, 22:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Det där programmet är en lång och krånglig väg att ta om man vill bli arbetslös.

Ofta är det examen i sig snarare än dess innehåll som kan vara av vikt så länge personen ifråga är driftig, arbetsvillig, bra på att marknadsföra sig själv samt har hög analytisk förmåga, vederbörandes "jag har gett matte b två försök men har inte klarat det" gör att jag är böjd att hålla med dig. En treårig (troligen hinner det bli fyra) årig väg till konsumkassan eller a-kassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in