Citat:
Ursprungligen postat av
PonPow
Kan inte någon företagsam person begära ut uppgifterna från hela landet och skapa en hemsida?
Snygg enkel design, lite kortfattad beskrivning av varje ställe samt eventuella problem med miljöförvaltningen?
Kanske även en enkel funktion för att logga in och skriva kommentarer om ställena. Plus en enkel funktion för att betygsätta (1-5 stjärnor?).
En sådan tjänst tror jag skulle kunna bli riktigt stor om man gör det bra. Är det bara enkelt att använda och har en bra design.
Så tror jag att man kan få en majoritet av i alla fall den yngre generationen som användare!
Edit:
Om ett par månader kanske jag kan ge mig på det om jag har. Äter dock väldigt sällan på restaurang.
Men jag har ett litet intresse för webbutveckling och en vilja att skapa en populär och använd hemsida.
Så vad tror ni om min ide. Bra eller anus?
Iden är väl bra men fatta hur jobbigt det skulle vara att administrera eländet. Dessutom oavlönat?
Lär ju vara säkert 100 000 olika ställen som ska matas in.
Vad skulle det vara för nytta med det hela? Vanligt folk skiter i om man får skabb av att äta på en restaurang.
Folk är lite dumma i huvudet när det kommer till sådant. Det är inte speciellt många som använder systemet i Örebro. Man går till vilket sunk-hak som helst o tycker maten smakar bra. Att den är tillagad tillsammans med råttbajs bryr man sig inte om.